Wednesday, July 23, 2014

အစဥ္အလာ အဖ်က္ခံရတဲ့ မႏၲေလး


အဂၤလိပ္ေခတ္က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ကုလား – ဗမာ အဓိက႐ုဏ္းအေၾကာင္းကို က်ေနာ္ငယ္ငယ္က အေမ ေျပာျပလို႔ ၾကားဖူးတယ္။
“ရန္ကုန္မွာေတာ့ ဗမာေတြႏွင့္တန္းတူ သူတုိ႔လူမ်ဳိးေတြရွိေတာ့ ႐ုိက္ၾကႏွက္ၾက၊ မီး႐ိႈ႕ၾကတာမ်ဳိး ရွိမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တုိ႔မႏၲေလးမွာက အဲဒါမ်ဳိး မရွိဘူးတဲ့” အဲ့လို အေမကေျပာလို႔ က်ေနာ္က သိပ္နားမ လည္ေတာ့ ျပန္ေမးရတယ္၊ အေမက ျပန္ရွင္းျပတယ္။


“ဟဲ့ – ႏိုင္ငံေရးနားလည္တဲ့ သူေတြကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အဂၤလိပ္အစုိးရက သူတို႔ျပန္ၿပီး မပုန္ကန္ ႏိုင္ေအာင္ ျပႆနာရွာၿပီး လမ္းလႊဲတာ၊ ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္း ျပႆနာမျဖစ္ၾကနဲ႔၊ အားလံုး နင္းျပားေတြခ်ည္းပဲ၊ ဘ၀တူေတြလုိ႔ ေျပာၾကေဟာၾကတယ္။ အစပိုင္းမွာေတာ့ ရန္ကုန္မွာ ႐ိုက္ၾက ႏွက္ၾကတာပဲ၊ မၾကာပါဘူး သေဘာေပါက္ၿပီး ၿငိမ္းေအး သြားၾကတာပါ” လုိ႔ အေမကေျပာတယ္။ အနားမွာထုိင္ေနတဲ့ အေဖက “ေအးေလ ဒါေၾကာင့္ ဆရာမႈိင္းႀကီးက ကုလား အေရးနဲ႔ ဓားမေသြး ေလာက္ပါဘူးလုိ႔ စာစပ္ခဲ့တာေပါ့” လုိ႔ ၀င္ေျပာတယ္။ က်ေနာ္က မႏၲေလးမွာက ဘာလုိ႔မျဖစ္တာတုန္း အေမ အဲဒါေျပာပါဦးလို႔ ပူဆာတယ္။

“ေၾသာ္ မႏၲေလးမွာက ၿမိဳ႕တည္ကတည္းက အမရပူရကေန အတူပါလာၾကတာ၊ ကသည္းေတြေရာ၊ ပသီေတြေရာ၊ ယိုးဒယားေတြေရာ၊ တ႐ုတ္ ေတြေရာ။ ၿမိဳ႕တည္ၿပီးေတာ့လည္း လက္ထက္ေတာ္ႀကီး ကာလမွာ ဘုန္းရိပ္ကံရိပ္ ခိုလံႈၿပီး တၿမိဳ႕တည္းေန၊ တေရတည္းေသာက္ခဲ့ၾကတာ မင္းတုန္းမင္းႀကီးက ဘာသာေရးကိုင္း႐ိႈင္းတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲၿမိဳ႕ျပင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႀကီးေတြေဆာက္တယ္။ ဘုရားတည္တယ္၊ ပဥၥမ သဂၤါယနာ တင္တယ္။ ဒီလုိပဲ သူ႔ျမင္းတပ္မွာ အမႈထမ္းတဲ့ ပန္းေသးစစ္ဗုိလ္ကို သူ႔အပ်ဳိေတာ္နဲ႔ ေပးစားၿပီး ခ်ီးေျမႇာက္တယ္။ ပန္းေသးေတြ အတြက္လည္း ၀တ္ျပဳ ဗလီ ေဆာက္ေစတယ္။ ခ်ီးျမႇင့္တယ္။ သူ႔အေျမာက္တပ္သားေတြ ဆင္ကႀကိဳး၊ ျမင္းကႀကိဳး ခ်ဳပ္လုပ္ၾကသူေတြ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြ လည္း ေနရာခ်ထားေပးတယ္။ ဗလီေတြ လွဴဒါန္းေပးတယ္။ မင္းတုန္းမင္း ေခတ္မွာေရာ၊ သီေပါမင္း လက္ထက္မွာေရာ အေကာက္၀န္မင္း အျဖစ္ အမႈထမ္းခြင့္ေပးသည္။ သူက အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ပဲ၊ အဲဒီ အေကာက္၀န္မင္းက ဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးလည္း ေဆာက္ၿပီး လွဴခဲ့တာ၊ ေဒး၀န္းရပ္မွာ အေကာက္၀န္မင္း တုိက္တဲ့။ ရွင္ဘုရင္ေတြရွိတဲ့ လက္ထက္ေတာ္ႀကီး လက္ထက္ေတာ္ေလး ကာလမွာေရာ၊ ထီးရိပ္ နန္းရိပ္၊ ဘုန္းရိပ္ကံရိပ္မွာ ဘာသာလူမ်ဳိး မခြဲျခားၾကဘူး၊ အတူေနခဲ့ၾကတာ။ ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္မွာေရာ … သူ႔ကၽြန္ျဖစ္ရသူခ်ည္းပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာ မျခားဘဲ၊ ခံစားခ်က္ခ်င္း တူတာက သူ႔ကၽြန္ေအာက္က လြတ္ခ်င္းၾကတာ ခ်ည္းပါပဲ။ ဘာသာစကား၊ ႐ုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မႏၲေလး ခ်စ္စိတ္ကုိ ထိန္းသိမ္း ခဲ့ၾကသူခ်ည္းပါ။ ဘုရင့္ေခတ္ကေန သူ႔ကၽြန္ေခတ္အထိ ျမန္မာ့မဟာဂီတကို ထိန္းသိမ္းခဲ့တဲ့ ေစာင္းဆရာႀကီး ေဒဝဣႏၵာ ေမာင္ေမာင္ႀကီးဆီက ပညာအေမြကုိ သားသမီးလုိ ျပဳစုရယူခဲ့တဲ့ ေစာင္း ေမာင္ေမာင္လတ္ဆုိတာ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္။ သူ႔ဆရာေဒဝဣႏၵာ ေမာင္ေမာင္ႀကီး အရြယ္အုိေတာ့ ဘုန္းႀကီး၀တ္ႀကီးနဲ႔ ေမာင္ေမာင္လတ္အိမ္၊ ေမာင္ေမာင္လတ္ လက္ေပၚမွာပဲ ေခါင္းခ်သြားတာတဲ့။ ဒီေတာ့ တုိ႔ၿမိဳ႕မွာက ဘယ္သူက ဘယ္ဘာသာ၀င္ ဆုိၿပီး ခြဲျခားတာမရွိခဲ့ဘူး။ အားလံုး တၿမိဳ႕တည္းသားခ်ည္းပဲ၊ သူ႔ဘာသာေရးပြဲမွာလည္း ကိုယ္၀င္ႏႊဲ၊ ကိုယ့္ ဘုရားေက်ာင္းကန္လည္း သူတုိ႔ တ႐ုိတေသ ၀င္ထြက္သြားလာ၊ ဘုန္းႀကီးဆြမ္းေလာင္း ဒီလုိေနခဲ့ၾကတာ။ ဒီေတာ့ အဲဒီ အဂၤလိပ္ေခတ္ ကုလား – ဗမာ အဓိက႐ုဏ္း ဆုိတာ မႏၲေလးမွာ စတိပဲ ျဖစ္ခဲ့တာ။ ဘုန္းႀကီးေတြကိုယ္တုိင္ သူတို႔ဗလီေတြ၊ သူတုိ႔အုိးအိမ္ေတြ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တာ၊ စစ္ႀကီးျဖစ္ေတာ့လည္း ဘုန္းႀကီးေတြကပဲ ကယ္တယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာပဲ ခုိလံႈၾကရတာ။ ဒါေၾကာင့္ ေက်းဇူးႀကီးလြန္းလုိ႔တဲ့ေလ။ ကထိန္ရာသီ ေရာက္ရင္၊ ေစ်းခ်ဳိလည္း ေစ်းခ်ဳိအေလ်ာက္၊ အရပ္ထဲလည္း အရပ္ထဲအေလ်ာက္ သူတို႔ကလည္း ပေဒသာပင္ သီးၿပီး လွဴၾကတန္းၾကတာ၊ ဒီအစဥ္အလာက မႏၲေလးမွာ တေလွ်ာက္လံုး ထြန္းကားခဲ့တာ။

က်ေနာ္ အေမ့စကားကုိ နားေထာင္ၿပီး ရင္ထဲမွာလည္း ၾကည္ႏူးေနမိတယ္။ ေနာက္ ေဒၚေဒၚလူထုေဒၚအမာရဲ႕ “မႏၲေလးသူ မႏၲေလးသားမ်ား” စာအုပ္ထဲက ေစ်းခ်ဳိက ပန္းကန္သည္ ေဒၚျမအေၾကာင္း၊ ဗႏၶဳလ သကၤန္းတုိက္ ပိုင္ရွင္ ဦးဆုိင္ အေၾကာင္း၊ က်ားဘၿငိမ္း အေၾကာင္းေတြ ဖတ္ရေတာ့ “မႏၲေလးမွာ ဗုဒၶဘာသာအထြန္းကားဆံုး” ဆုိတာနဲ႔အတူ ဘာသာေပါင္းစံု ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ တညီတၫြတ္တည္း ေနထုိင္ခဲ့ၾကတဲ့ အစဥ္အလာေတာင္ ခုိင္ခုိင္မာမာ တည္ရိွတယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ၿပီး “မႏၲေလး” အတြက္ ဂုဏ္ယူမိတယ္။

မႏၲေလး သမုိင္းမွာလည္း ျပန္ၾကည့္ပါဦး ၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုမွာ ရဟန္းသံဃာမ်ား ဦးေဆာင္ၿပီး ေက်ာင္းသား ျပည္သူ ရဟန္းရွင္လူ ညီၫြတ္ခဲ့ၾကၿပီး အစုိးရရဲ႕ ၿဖိဳခြင္းမႈေၾကာင့္ က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့ အာဇာနည္ ၁၇ ဦးမွာ အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္ေတြလည္း ပါ၀င္ခဲ့တာပဲ။ ယေန႔ ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ “မႏၲေလးတကၠသိုလ္” ႀကီး ခ့ံခ့ံညားညားနဲ႔ တည္ရွိေနျခင္းရဲ႕ ကနဦး လံု႔လဥႆဟဟာ အစၥလမ္ ဘာသာ၀င္ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ပဲ မဟုတ္ပါလား။ ဆရာႀကီးနဲ႔အတူ မႏၲေလးမွာ တကၠသိုလ္ ဖြင့္လွစ္ခြင့္ ရရွိေရး ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ေနာက္ကြယ္က အားေပး ကူညီေပးေနတာက ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီပါ၊ ဒီလုိ ညီၫြတ္လက္တြဲၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီး အက်ဳိးေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာပါ။

မႏၲေလးမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ မီးေဘး အသီးသီးဆုိရင္လည္း မီးေသးျခင္း၊ ႀကီးျခင္းမဟူ “မီးတဲ့ေဟ့” ဆိုရင္ အနီးဆုံး ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးေတြ က သာမေဏက အစ၊ သံဃာအားလုံး ဧကသီ ပုခုံးသိုင္းၿပီး ခ်က္ခ်င္း ေရာက္လာတာပါပဲ။ မီးသတ္ ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးသံဃာ ေနာက္မွ ေရာက္ၾကတာပါ။ မီးေလာင္ရာမွာ သင္းပိုင္ခါးေထာင္းက်ဳိက္ၿပီး သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ၿငိႇမ္းသတ္ၾကတယ္။ ဘယ္ဘာသာ၀င္အိမ္မို႔ မၿငိႇမ္းဘူးဆိုတာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဘာသာျခားေတြရဲ႕ ၀င္းႀကီးေတြ ေလာင္လည္း ဒီသံဃာေတာ္ေတြ ၿငိႇမ္းသတ္တာပါ။ အသက္ အိုးအိမ္ကို ေစာင့္ေရွာက္တာပါ။ မီးၿငိမ္းၿပီး မီးေလာင္ျပင္မွာပင္ ေတာေၾကာင္ေတြရဲ႕ရန္က ကာကြယ္ရေအာင္ ဒီသံဃာမ်ားက ဆြမ္းတနပ္ပဲစားၿပီး ၂၄ နာရီပတ္လုံး မီးေလာင္ျပင္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ၾကတယ္။ မီးေဘးဒုကၡသည္ေတြကို ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးေတြဆီ ခုိလႈံေစၿပီး ေကၽြးေမြး ေစာင့္ေရွာက္ ရုံမက အ၀တ္အထည္၊ အိမ္သုံးပစၥည္းမ်ားပင္ စြန္႔က်ဲေတာ္မူခဲ့ၾကတယ္။

အထူးျခားဆုံးက ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပုံႀကီး ကာလမွာ အစိုးရရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ယႏၲရား၊ တရားစီရင္ေရး ယႏၲရား၊ လုံၿခဳံေရး ယႏၲရားေတြ မႏၲေလးမွာ ရပ္ဆိုင္းသြားတယ္။ ပ်က္သြားတယ္ပဲ ဆိုၾကပါစုိ႔။ ဒီအခ်ိန္ အစစ စား၀တ္ေနေရး က်ပ္တည္းဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ၾကတဲ့အခ်ိန္ ပ်က္စီးမယ္၊ ဖ်တ္ဆီးမယ္၊ ခိုးဆိုးလုယက္ တုိက္ခိုက္မယ္ဆို အလြယ္ေလးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြ ႀကီးၾကပ္ၿပီး ဘာသာေပါင္းစုံ အဖြဲ႕အစည္းေတြက ၿမိဳ႕ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကတယ္။ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရုံတင္လား၊ မဟုတ္ပါဘူး။ စစ္ေၾကာင္းႀကီးေတြဖြဲ႕၊ စနစ္တက်နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ရည္မွန္းခ်က္ကိုလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စည္းကမ္းေသ၀ပ္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ၿမိဳ႕မွာ ေသြးတစက္မွ်မက်၊ အပ္တိုတေခ်ာင္းပင္ မေပ်ာက္ရွခဲ့ပါဘူး။ ဒီအခ်ိန္ ေတာေၾကာင္ လက္ခေမာင္းခတ္ဖို႔ ႀကံရြယ္ကာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒဘာသာႏွင့္
ဆန္႔က်င္ၿပီး လူမႈေရး ရႈပ္ေထြးခဲ့သူ သကၤန္း၀တ္တေယာက္ကိုပဲ အေရးယူဖို႔ ဖမ္းဆီးစဥ္ ေက်ာင္းကို မီးရိႈ႕ထြက္ေျပးၿပီး ခုခံတိုက္ခိုက္လို႔ ဖမ္းဆီးရာမွာ အသက္ဆုံးတာ တခုပဲရွိခဲ့တယ္။ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းခ်ိန္အထိ တၿမိဳ႕လုံး ေဘးကင္းရွင္းခဲ့တယ္။ တၿမိဳ႕လုံး ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သား အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ခဲ့ၾကတယ္။

ဒီအစဥ္အလာေတြက ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးမွာလည္း ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းၿပီး မႏၲေလးဂုဏ္ေရာင္ ေျပာင္ေျမာက္ေစခဲ့တာပါပဲ။ ေနာက္ဆုံး ၂၀၁၃ မတ္လဆန္း မႏၲေလးကို လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လာေရာက္ေဟာေျပာစဥ္ကပင္လွ်င္ မႏၲေလး ရဟန္းသံဃာထုႀကီးက ၿမိဳ႕လူထုကို ေရွ႕ေဆာင္ကာ လာေရာက္အားေပးခ်ီးျမွင့္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါဟာ မႏၲေလးရဲ႕ အစဥ္အလာေကာင္းေတြပါ။ ဂုဏ္ယူ ျမတ္ႏို္းဖြယ္ရာေတြပါ။ စိတ္ၾကည္ႏူး ေက်နပ္ဖြယ္ရာေတြပါ။

ဒါေပမယ့္ . . .။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းႏွင့္ ၂၀၁၄ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းကစၿပီး မႏၲေလးသူ မႏၲေလးသား အခ်င္းခ်င္းၾကား ေသြးကြဲေစတဲ့ စကားလုံးေတြ၊ အေၾကာင္းအရာေတြ က်လာတယ္။ ရခိုင္ အေရးအခင္း၊ မီတၳီလာ အေရးအခင္း ပဋိကၡေတြကလည္း မႏၲေလးရဲ႕ အစဥ္အလာ ညီညြတ္မႈကို အားစမ္းခ်င္လာတယ္။ ဒီ့အရင္က အားစမ္း၊ ထုိးႏွဲ႔၊ ထုိးႏွက္တိုင္း မႏၲေလးက ရဟန္းျပည္သူ ၾကည္ျဖဴ ညီညြတ္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ အဓမၼကို ဓမၼနဲ႔ အႏုိင္ယူႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။

အခု . . .။

မႏၲေလးမွာ မႏၲေလးရဲ႕ အစဥ္အလာ၊ မႏၲေလးရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ မေလ်ာ္ညီစြာ အမည္းကြက္ စြန္းထင္းသြားခဲ့ၾကရပါၿပီ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ အင္အား အမ်ဳိးမ်ိဳး၊ ပရိယာယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ေထာင္ေခ်ာက္၊ ေက်ာ့ကြင္း၊ အထုိးအႏွက္ေတြကို ပညာသားပါစြာ ညီညြတ္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္ အႏိုင္ယူခဲ့ၾကပါလွ်က္နဲ႔ အင္အားႀကီးမားေသာ ဓမၼ အေပၚ အင္အားနည္းတဲ့ အဓမၼက အႏုိင္ယူၿပီး ထင္ရာစိုင္းသြားခဲ့ပါၿပီေကာ

မႏၲေလး ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သူ၊ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သားအေပါင္းတို႔ ကမၻာေက်ာ္ေအာင္ ထင္ရွားခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာမႈ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ညီညြတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း အစဥ္အလာကို ထိန္းသိမ္းမႈ၊ ကိုယ္ၿမိဳ႕သူ ကိုယ့္ၿမိဳ႕သားဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ခ်စ္စိတ္၊ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္ အစြဲအလမ္း ခိုင္မာမႈမ်ားကို ဆက္လက္ အေမြခံ၍ ဆက္လက္တည္တံ့ေအာင္ အားႀကိဳးမာန္တက္ ေဆာင္ရြက္ၾကပါကုန္။ အဖ်က္အဆီး၊ ပေယာဂမ်ားႏွင့္ ပဋိပကၡမ်ားကို ေခ်ဖ်က္ၾကပါကုန္။

ျပည္သူေတြ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္တဲ့ အာဏာပိုင္ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း၊ လုံၿခဳံေရး တပ္ဖြဲ႕မ်ားကလည္း အၾကမ္းဖက္မႈ၊ ရာဇ၀တ္မႈ၊ တရားဥပေဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ေက်ာသားရင္သား မခြဲျခားဘဲ တရားဥပေဒေၾကာင္းအရ ခ်က္ခ်င္းအေရးယူ ေဆာင္ရြက္ၾကပါကုန္။

သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားဘုရား … မႏၲေလး သာသနာ၀င္ အဆက္ဆက္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့ၾကေသာ ထုံးကို ႏွလုံးမူ၍ မႏၲေလးၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားမ်ား အားလုံးအေပၚ ေမတၱာလႊမ္းၿခဳံ၍ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားအားလုံး ႏွလုံးစိတ္၀မ္း ေအးခ်မ္းေစမႈကို ပ်က္စီးေစမည့္ ပဋိပကၡမ်ားအား အေျမာ္အျမင္ ႀကီးစြာျဖင့္ တားဆီးေပးေတာ္မူၾကပါ ဘုရား။ ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သား အားလုံး၏ ၿငိမ္းခ်မ္း ညီညြတ္စြာ အတူတကြ ေနထုိင္၍ မႏၲေလး၏ အစဥ္အလာကို ထိန္းသိမ္းေနမႈအေပၚ ထိခိုက္ထုိးႏွက္လာသည့္ အဓမၼ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားအား ဟန္႔တားကာကြယ္ ေပးေတာ္မူၾကပါဘုရား။

ဆူးဌက္

သ႐ုပ္ေဖာ္ စိုးဝင္းၿငိမ္း

မူရင္း – http://burma.irrawaddy.org/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...