Tuesday, June 24, 2014

ျဗိတိသွ်စာေရးဆရာၾကီး ေဂ်ာ့ေအာ္ဝဲလဲ ၏ ကမာၻ႔နံပါတ္တစ္ ႏိုုင္ငံဆိုုး ဝတၳဳစာအုုပ္ “1984” ကိုု လက္ရွိ ဗမာ့ႏိုုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဗမာမႈျပဳထားသည့္ ႏွစ္ေထာင့္ရွစ္ဆယ့္-ေလး

အခန္း() - အပိုုင္းတစ္


ဧျပီ
၏ ေနေရာင္ကေလး ေတာက္ျပီး အေတာ္ကေလးကိုု ခ်မ္းေသာ ေန႔တေန႔ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုုန္တျမိဳ႔လံုုးက နာရီတိုု႔သည္ တဆယ့္သံုုးခ်က္ ထိုုးေနသည္။ ကိုုေက်ာက္ညိဳသည္ ဒရၾကမ္းတိုုက္ေနေသာ ေလစိမ္းကိုု ခံသာရန္ သူ႔ေမးေစ့ကေလးကိုု ရင္ဘတ္ေအာက္ ဆြဲဝွက္ထားလိုုက္ျပီး “အမ်ိဳးသားေရးေအာင္ပြဲ နန္းေတာ္” ၏ မွန္စီေရႊခ် ပြတ္လံုးတံခါးမၾကီးမ်ား ၾကားမွ လစ္ကနဲ ျမန္ျမန္ ထြက္လာခဲ့သည္။ ေလဆင္နာေမာင္း တခ်က္က မ်က္ႏွာေပၚ အသဲ့ ပက္ထည့္လိုုက္ေသာ ေက်ာက္သလဲမႈန္ကေလး ေတြကိုုေတာ့ သူ မေရွာင္ႏိုုင္ခဲ့။

နန္းေတာ္ေဘး လူသြားလမ္းေပၚ သူေရာက္လာသည္။ ေလစိမ္းသည္ လန္းလန္းဆန္႔ဆန္႔ ရူသင္းပ်ံ႕ ဖြယ္ရာ မဟုုတ္ဘဲ နန္းေဆာင္ၾကီးထဲမွ ေကာ္ေဇာေဟာင္းတိုု႔၏ ေဆြးသိုးသိုး အန႔ံႏွင့္ လမ္းေဘးေစ်းတန္း က ေစ်းသည္တိုု႔၏ မလတ္တလတ္ ေဂၚဘီစိမ္းနံ႔တိုု႔ လာေရာယွက္လိုု႔ ေနသည္။
ေစ်းတန္း၏ တဖက္ထိပ္က ရွည္ေမ်ာေမ်ာ အေဆာက္အဦ တခုု၏ နံရံေပၚတြင္ နံရံကပ္ ေရာင္စံုုပိုုစတာ တခုုကိုု ကပ္လြင့္ထားသည္။ ပိုုစတာတြင္ အခ်င္းအားျဖင့္ ႏွစ္ေပခြဲေက်ာ္ ရွည္ေသာ လူမ်က္ႏွာၾကီး တခုုကိုု ေဖာ္ျပထား၏ ။ ပိုုစတာ တခုုလံုုး ၄င္း လူမ်က္ႏွာၾကီးျဖင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ ရွိရာ ဒါေလာက္ ၾကီးတဲ့ ပိုုစတာကိုု လူေနအိမ္ခန္းတြင္းမွာ ခ်ိတ္ဆြဲဖို႔ေတာ့ ေလ်ာက္ပတ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ ဟုု ကိုုေက်ာက္ညိဳ ေတြးမိသည္။ ႏူတ္ခမ္းေမြး ေရးေရးႏွင့္ မ်က္ႏွာထားပံု ရင့္သီးသလိုု ရွိေသာ္ျငား တည္တည္ခန္႔ခန္႔ ပံုုေပါက္ေသာ ပိုုစတာထဲကလူသည္  ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္ အရြယ္ သက္လတ္ပိုုင္း ဟုု ခန္႔မွန္းရသည္။

ကိုုေက်ာက္ညိဳသည္ အေဆာက္အဦေဘးရွိ ဓာတ္ေလွခါးရွိရာကို မသြားဘဲ ေျခက်င္တက္ရေသာ ေလွခါးဆီ တန္းလာခဲ့သည္။ ေခတ္ကာလေကာင္းဆိုုေသာ အခ်ိန္မ်ိဳးတိုု႔တြင္ပင္ သည္ဓာတ္ေလွခါးဟာ မွန္မွန္ မေမာင္းတတ္။ အထူးသျဖင့္ သည္ရက္ပိုုင္းတိုု႔တြင္ ေန႔ခင္းဖက္္ မီးအားျပည့္ေအာင္ မွန္မွန္မေပးဘဲ ျဖတ္ေတာက္ထားတတ္သည္။ ဒါမ်ိဳး ျဖတ္ထားျခင္းဟာ “အမုုန္း ရက္သတၱပတ္” ကိုု ျပင္ဆင္ထားျခင္း ျဖစ္ျပီး ဒါဟာ စီးပြားေရးကိုု အားနည္းေအာင္ တမင္ဖန္တီးကာ လူထုုစိတ္ကိုု ခ်ဳပ္ကိုုင္ေမာင္းႏွင္ဖိုု႔ အစုုိးရက တမင္ဆင္ေသာ လွည့္ကြက္ျဖစ္သည္ ဟုု သူ ငယ္ငယ္တုုန္းက ၾကားဖူးသလုုိ ရွိသည္။

ေလွခါးသည္ ခုုႏွစ္ထပ္ရွိျပီး အသက္ သံုုးဆယ့္ကိုုးႏွစ္ရွိျပီ ျဖစ္ေသာ သူ႕ခမ်ာမွာ ညာဖက္ ေျခက်င္းဝတ္က ေမြးရာပါ ေသြးျပန္ေၾကာထံုုးကေလး တခု၏ ေဝဒနာကလည္း လမ္းမ်ားမ်ားေလွ်ာက္ျပီ ဆိုုလွ်င္ ခုုတတ္ရာ ကိုုေက်ာက္ညိဳသည္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲ တက္လာခဲ့သည္။ ေလွခါးတထပ္ လြန္ေျမာက္လာတိုုင္း ဓာတ္ေလွခါးဘက္ နံရံေပၚက “မ်က္ႏွာၾကီး” သည္ သူ႔ကိုု စိုုက္ၾကည့္လ်က္ ရွိသည္။ ၄င္း ပိုုစတာ မ်က္ႏွာၾကီးတိုု႔သည္ အထူး ဂရပ္ဖစ္ လုုပ္ေဆာင္ခ်က္တိုု႔ျဖင့္ ဆန္းၾကယ္ေျပာင္ေျမာက္စြာ ဖန္တီးထားျပီး တဦးတေယာက္ လႈပ္ရွားသြားလာေလရာ ေနာက္သို႔ လိုုက္လံျပီး ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္ရူေနသည့္ သဖြယ္ ခံစားမိေစရန္ ျပဳလုုပ္ထားကာ ေစာင့္ၾကည့္ေနမွန္း သိကိုု သိမွတ္ေစရန္ မ်က္ႏွာၾကီး ေအာက္တြင“အမ်ိဳးေစာင့္ ဘဘၾကီးသည္ နင့္ကိုု ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္” (Big Brother is watching you) ဟူေသာ ပိုုစတာ စာတန္းကိုု ထိုုးထားလိုုက္ပါေသးသည္။

အေပၚထပ္သိုု႔ ေရာက္ေသာအခါ ႏိုုင္ငံေတာ္၏ ထုုတ္လုုပ္မႈ စြမ္းပကား စာရင္းဇယားကိုု အသံေန အသံဝါၾကီးႏွင့္ ထုုတ္လႊင့္ေနသည့္ ေရဒီယိုုသံကိုု ၾကားရေတာ့သည္။ သည္လပိုင္းတြင္ ရဲေဘာ္တိုု႔၏ “သမုုဒယ သမုုဒၵရာဗမာႏိုင္ငံေတာ္” (Oceania) သည္ နန္းၾကိဳးဆြဲ သံၾကမ္း ဘယ္ႏွစ္တန္ ထုုတ္လုုပ္ႏိုုင္ေၾကာင္း ကိန္းဂဏန္းေတြ ျဖစ္သည္။ အသံဝါၾကီးသည္ က်ယ္ေလာင္လွျပီး တိုုက္ခန္း၏ ညာဘက္ျခမ္း နံရံႏွင့္ တသားတည္း အပ္က်ကပ္ထားေသာ ကုုိယ္လံုုးရပ္ ေၾကးမံုု၏ ေနာက္ဖက္မွ တရစပ္ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ အသံလႊင့္ ေရဒီယိုုကိုု ေၾကးမံုု၏ ေနာက္ဘက္ နံရံထဲတြင္ ျမဳပ္ထားပံုုရသည္။ ကိုုေက်ာက္ညိဳသည္ နံရံတေလွ်ာက္ စမ္းကာ အသံထိန္းခလုုပ္ကိုု လိုုက္ရွာျပီး ခလုုတ္ဆံုုးသည္ထိ လွည့္ပစ္လိုုက္သည္။ အသံဝါၾကီးသည္ တိမ္ေတာ့ တိမ္ဝင္သြား ပါ၏။ ဒါေပမယ့္ ေရဒီယိုမွ မရပ္တမ္း ထုတ္လႊင့္ေနသည့္ စကားလံုုး တလံုုးခ်င္းကိုု ပီပီသသ ၾကားေနရဆဲ။

ကိုုယ္လံုုးရပ္မွန္သည္ တကယ္ကေတာ့ တီဗြီမွန္သားျပင္ အၾကီးစား တခုုျဖစ္ျပီး ၄င္းဖန္သားျပင္မွ အလင္းေတြ တအားျပန္ေနသည္။ တီဗြီ မွန္အလင္းေရာင္ကိုု မွိန္သြားေအာင္ အလင္းထိန္းခလုုပ္ျဖင့္ ေလွ်ာ့လိုု႔ေတာ့ ရပါ၏။ ဒါေပမယ့္ လံုုးဝ ေမွာင္က်သြားေအာင္ လုုပ္လိုု႔မရသလိုု တီဗြီကို ပိတ္ပစ္လိုု႔လည္း မရ။ တီဗြီတြင္ ျပသေနသည္မွာ ထပ္ခါတလဲလဲ ထုုတ္လႊင့္ေနက်ျဖစ္သည့္ “ငရဲျပည္မွာ သာတဲ့ မ်ိဳးဆက္လ” ဇာတ္လမ္းျဖစ္၏။ ကိုုေက်ာက္ညိဳ ငယ္စဥ္က သည္ဇာတ္လမ္း၏ နာမည္သည္ “ငရဲျပည္မွာ သာတဲ့လ ဟုု ျဖစ္ျပီး ျပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ပိုင္းတုန္းက "ဘာသာေစာင့္စကားသစ္ အဘိဓာန္" (Newspeak) သည္ ဒသမ အၾကိမ္ေျမာက္ အသစ္တဖန္ တည္းျဖတ္ျပီး ထြက္ေပၚလာေသာအခါ “လ”၏ေရွ႕တြင္ “မ်ိဳးဆက္”ကို ေပါင္းထည့္ကာ “ငရဲျပည္မွာ သာတဲ့ မ်ိဳးဆက္လ” ဆိုျပီး ဤ တီဗြီဇာတ္လမ္းကို နာမည္ေျပာင္းလဲ တင္ဆက္ခဲ့သည္။

 "ဘာသာေစာင့္စကားသစ္ အဘိဓာန္" ၏ အသစ္ ညႊန္ၾကားသတ္မွတ္ခ်က္အရ ပုုံမွန္(ေရွးေဟာင္း) ဗမာ ဘာသာစကားက အမ်ားဆိုုင္နာမ္ တခ်ိဳ႔ ၊ အထူးသျဖင့္ ၾကီးမားက်ယ္ေျပာမႈ ႏွင့္ (ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ)ကိုု ေဖာ္ၾကဳးေလ့ရွိေသာေသာ နာမ္တိုု႔ကို – ဥပမာ အားျဖင့္ ေန၊ လ၊ ၾကယ္တာရာ၊ ေတာေတာင္၊ ေျမၾကီး၊ ပင္လယ္ စသည္တိုု႔ကို “မ်ိဳးဆက္” ဟူေသာ စကားလံုုးႏွင့္ ပံုုေသေပါင္းစပ္၍သာ သံုုးစြဲၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္  "မ်ိဳးဆက္လ" ဟူသည္ တကယ္ကေတာ့ နာမဝိေသသန တခုုက အထူးျပဳထားေသာ နာမ္အမ်ိဳးအစား မဟုုတ္ဘဲ ၄င္းကိုယ္တိုင္က အဓိပၸာယ္ သီးသန္႔ထြက္သည္ နာမ္ ျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ကိုုေက်ာက္ညိဳ ခုုထိလည္း မဖတ္ဘူးေသးေသာ ဒသမအၾကိမ္ေျမာက္ "ဘာသာေစာင့္စကားသစ္ အဘိဓာန္"တြင္ ေရွးေခတ္ ဗမာ ဘာသာစကား ေဝါဟာရမ်ားျဖစ္သည့္ ‘ေန၊ ‘လ၊ ‘ေကာင္းကင္ ၊ ‘ကမာၻေျမၾကီး၊ ‘ပင္လယ္ စေသာ ေဝါဟာရအေဟာင္းမ်ား ဆက္လက္ပါဝင္ျခင္း မရွိေတာ့ပဲ ၄င္းတိုု႔အစား ‘မ်ိဳးဆက္ေန၊ ‘မ်ိဳးဆက္လ၊ ‘မ်ိဳးဆက္ေကာင္းကင္၊ ‘မ်ိဳးဆက္ ကမာၻေျမၾကီး စေသာ ေဝါဟာရတိုု႔သာ တရားဝင္ ဗမာ ဘာသာစကား အျဖစ္ ပံုုႏွိပ္ခံ ပါဝင္ခြင့္ရၾကေလသည္ဟုု သည္လိုုပဲ သူသိထားခဲ့ပါသည္။

ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ ျပဴတင္းေပါက္ ရွိရာဖက္သို႔ ႏုုတ္ႏုုတ္ႏုုတ္ႏုုတ္ ႏွင့္ ေရႊ႕လာခဲ့သည္။ ျပဴတင္း တံခါးေဘာင္ေပၚတြင္ ျပဴတစ္ကေလး ေပၚေနေသာ ကိုေက်ာက္ညိဳ၏ အေပၚပိုင္း တဝက္ကို လမ္းေပၚသြားေနေသာ လူတို႔မွ လွမ္းျမင္ရေလမည္မွာ သူ၏ ၾကံဳလွီေသးငယ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ ယိုင္နဲ႔နဲ႔ကို ပြေယာင္းေယာင္း မိုုးျပာေရာင္ ယူနီေဖာင္းက မတန္တဆ အုပ္လႊမ္းသိမ္းပတ္ ထားေလသည္။ မိုုးျပာ ယူနီေဖာင္းသည္ “ပါတီ” ၏ “အျပင္စည္းဝိုုင္း” (Outer Party) က ရဲေဘာ္တုုိ႔၏ ဝတ္စံုု ျဖစ္ျပီး ေယာက်ၤားေလးေရာ မိန္းကေလးပါ အားလံုး ကင္းေထာက္စေကာက္ဝတ္စံု တမ်ိဳးျဖစ္သည့္ ခ်ိဳင္းၾကိဳးသိုင္း ေဘာင္းဘီ ႏွင့္ အက်ၤ ီလက္ရွည္ကို လူတိုင္း ဝတ္ၾကရသည္။

ကိုေက်ာက္ညိဳ၏ ဆံပင္သည္ အလြန္ က်ိဳးက်ဲသည့္အျပင္ သူသည္ ဆံပင္ကို တိုႏုတ္ႏုတ္ ညွပ္ထားလိုုက္ပါေသးသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ ပင္ကိုုသဘာဝ အေကာင္းျမင္တတ္၊ ရယ္ေမာတက္ၾကြ ေဝမွ်ေပ်ာ္ရႊင္တတ္သည့္ စိတ္သေဘာမွာ ေပၚလြင္ထင္ဟပ္လ်က္ရွိျပီး ဒါဟာ သူ႔ႏွင့္ ေတြ႔ဖူးသူ မည္သူမဆိုကို ခံစားရေစ ပါသည္။ ဒါေပမယ့္ သည္မ်က္ႏွာသည္ ဆပ္ျပာတံုး ၾကမ္းၾကမ္းၾကီးေတြ ႏွင့္ တိုက္ခြ်တ္ေဆးေၾကာ ေသာေၾကာင့္ ရွိရင္းအသက္ထက္ ရင့္ေထာ္ၾကမ္းတမ္း ေနပါ၏ ။ သူ႔ အသားတို႔သည္လည္း ဘရိတ္ဒါးၾကမ္းၾကမ္းတို႔ ႏွင္ ့အေမြးတို႔ကို ရိတ္ပစ္ေသာေၾကာင့္ လက္ရွိအသက္ထက္ ေထာ္ေလာ္ရင့္ေညွာ္၍ ေနေလသည္။

ျပဴတင္းေပါက္၏ အျပင္ဘက္ေလာကတြင္ အိမ္တံခါးတို႔ကို အလံုပိတ္ထားၾကေသာ္လည္း ပတ္ဝန္းက်င္ တစံုလံုး ေအးျမခ်မ္းစိမ့္လ်က္ ရွိသည္။ ေလေဝရီပြင့္သုန္က ဝဲလည္ပတ္ျပီး တိုက္လိုက္လွ်င္ ဖုန္ ႏွင့္ စကၠဴစုတ္မ်ား ေထာင္းကနဲ ပါလာတတ္သည္။ ေနက သာလိုက္သမွ သာ၏။ ေကာင္းကင္က ရက္ရက္စက္စက္ ျပာ၏။ ဒါေပမယ့္ ေလာကဝန္းက်င္က သက္ရွိသက္မဲ့ အားလံုးသည္ ျဖဴဆုတ္ျဖဴေရာ္ အသက္မဝင္ အေရာင္မဲ့လ်က္ ရွိသည္။ အသက္ဝင္ေနတာက တခုတည္း — ေနရာတိုင္းမွာ မြစိကပ္ထားသည့္ မ်ိဳးေစာင့္ ဘဘၾကီး၏ မ်က္ႏွာၾကီးပိုစတာသည္ ေနရာတိုင္းမွာ။ ႏူတ္ခမ္းေမြးေရးေရး ႏွင့္ မ်က္ႏွာၾကီးသည္ လမ္းဆံု လမ္းေဒါင့္ ေနရာတိုင္းမွာ လမ္းသြားလမ္းလာ လူတိုင္းကို အေပၚကေန မိုးျပီး စူးစိုက္ ၾကည့္ေနတတ္သည္။

ကိုေက်ာက္ညိဳ ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အေဆာက္အဦ၏ ထိပ္မွာလည္း မ်ိဳးေစာင့္ ကာလာမ်က္ႏွာၾကီး တခု၊ ေအာက္က မည္းညစ္ညစ္ စာတန္းက “အမ်ိဳးေစာင့္ ဘဘၾကီးသည္ နင့္ကိုု ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္” တဲ့၊ တမ်ိဳးတည္းေသာ ဤစာတန္းပါပဲ။ ပိုစတာရွိသည့္ ဖက္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္လွ်င္ စိုက္ၾကည့္ေနေသာ မ်ိဳးေစာင့္မ်က္ႏွာၾကီးသည္ သူ႔ စိတ္ႏွလံုးကို ထြင္းေဖာက္သြားေတာ့မည့္ အလား ေက်ာတြင္ စိမ့္လာရာ ကိုေက်ာက္ညိဳသည္ မလံုမလဲ ျဖစ္လာျပီး လမ္း၏ အျခားတဖက္ကို မ်က္ႏွာလြဲ ၾကည့္ပစ္လိုက္သည္။ လမ္းေပၚေျမညီမွာလည္း ဟိုေနရာ တကြက္၊ သည္ေနရာ တကြက္ “ကာလာ မ်က္ႏွာၾကီး” ပိုစတာေတြ ျပန္႔ၾကဲလြင့္ထူေနသည္။ လမ္းေဒါင့္တေနရာက ပိုစတာ တခုကေတာ့ ေဒါင့္ဖက္တေနရာတြင္ စုတ္လို႔ေနျပီး ေလအလွ်ပ္တြင္ ကပ္ထားေသာ နံရံကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ႏွင့္  ကြာလိုက္ရိုက္လိုက္ ျဖစ္ေနသည္။ ဝက္ရူးျပန္တက္သလို ပိုစတာက ကြာလိုက္ကပ္လိုက္ ႏွင့္ ပလပ္ပလပ္ ျဖစ္ေနေသာ နံရံေပၚမွာ စာတမ္းတခု ေရးထိုးထားေလရကား အဲသည္စာတမ္းကလည္း ေပၚလာလိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္။ စာတမ္းေပၚအလာကို ကိုေက်ာက္ညိဳ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ေရးထိုးထားသည္မွာ “ လ.သ.ပ.န” (INGSOC) ဟူေသာ အကၡရာ ေလးလံုး ျဖစ္သည္။

လ.သ.ပ.န ၏ အရွည္ေကာက္မွာ “လံုးစည္း သာဝ ပစိၦမ ႏိုင္ငံေတာ္” ။ ေအာက္ေျခ လူတန္းစား အမ်ားျပည္သူ နားလည္ေအာင္ အဓိပၺာယ္ ဖြင့္ေပးတာက တမ်ိဳးသားလံုုး သေဘာတူညီသည့္ ဒႆန အေတြးအေခၚၾကီး ဟု ျဖစ္ျပီး ကိုေက်ာက္ညိဳတေယာက္ ငယ္ငယ္က စာသင္ေက်ာင္းတြင္ စာသင္သည့္ ဆရာကို “အဲဒါ ဘာအဓိပၸာယ္လဲ” ဟု စပ္စုုေမးၾကည့္ရာ ဆရာက “တေယာက္မက်န္ သေဘာတူတာဟာ အေတြးအေခၚ ဒႆန” ဟုု အေျဖေပးသည္။

ၾကီးျပင္းလာေသာ အခါ ေအာက္ေျခ လူတန္းစား ဆယ္ေယာက္မွာ တေယာက္မွ်သာ ပါဝင္ခြင့္ရေသာ ပါတီ၏ အျပင္စည္းထဲသိုု႔ သူဝင္ေရာက္ခြင့္ ရလာေသာ အခါ “လံုုးစည္း သာဝ ပစၦိမ ႏိုုင္ငံေတာ္(INGSOC) ဒႆနၾကီး၏ လွ်ိဳ႔ဝွက္ျမင့္မားေသာ အယူအဆမ်ားကိုု အတန္ငယ္ ဆည္းပူးခြင့္ရသည္။ “ပါတီလက္စြဲ ဒႆနက်မ္း (အထူးလွ်ိဳ႔ဝွက္)” ၏ အဖြင့္စာမ်က္ႏွာမွ ပထမဆံုုး စာေၾကာင္းတိုု႔ကိုု ကိုုေက်ာက္ညိဳ ခုုထိ အသည္းစိုုက္ေအာင္ မွတ္မိေသးသည္။

တန္ဖိုုးဟူသမွ်သည္ လံုုးစည္းမႈတြင္သာ တည္ရွိသည္။ [လံုုးစည္း]

ဖ်က္ဆီးျခင္း သာဝ သည္ လူ႔သမိုင္း၏ စီးဆင္းမႈ ျဖစ္သည္။ အတိတ္ကိုု ဖ်က္ဆီးႏိုုင္သူသည္ ပစၥဳပၺန္ကိုု ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုုင္သူ ျဖစ္သည္[သာဝ]

လူသားဟူသည္မွာ ႏိုုင္ငံသား ျဖစ္သည္။ ပါတီသည္ ႏိုုင္ငံသား၏ ေနာက္ဆံုုးသတ္ ျဖစ္သည္။ ပါတီမွလြဲ၍ မည္သည့္ ႏိုင္ငံသားမဆိုတြင္ အျခား ေနာက္ဆံုုးသတ္ ျဖစ္တည္မႈ ဟူ၍ မရွိ။ [ပစၦိမ]

ႏိုုင္ငံေတာ္ ဟူသည္ အာဏာ ျဖစ္သည္။ အာဏာစိုးမိုးျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ တရားဓမၼ ထြန္းကားျခင္း ျဖစ္သည္။ [ႏိုုင္ငံေတာ္]

          မၾကာေသးခင္အထိေတာ့ “ပါတီ” ၏ နာမည္သည္ “မ်ိဳးေစာင့္ပါတီ” ျဖစ္သည္။ သည့္ေနာက္ပိုုင္း ပါတီအျပင္ တျခား မည္သည့္ပါတီမွလည္း ဗမာႏိုုင္ငံတြင္ မရွိေတာ့ရကား “ပါတီ” ဟုု နာမည္ေျပာင္းသတ္မွတ္လိုုက္သည္။ အစိုုးရ ႏွင့္ “ပါတီ”သည္ အတူတူပဲဆိုုေသာ သေဘာသည္ သမုုဒၵရာဗမာျပည္၏ ရိုုးရာအစဥ္အလာ ျဖစ္ေၾကာင္း တရားဝင္ အသိအမွတ္ျပဳလိုုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုုလိုုရင္း ျဖစ္သည္ဟုုလည္း ဆိုုသည္။

ဟုိးအေဝး လႈိင္ျမစ္ကမ္းဘက္ရွိ မိုးယံေဝဟင္တြင္ ရဟတ္ယာဥ္ အုပ္စုတစုသည္ ယင္ေကာင္စိမ္းျပာမတို႔ အစာကို ရစ္ဝဲေနသည့္ႏွယ္ အိမ္ရာ အေဆာက္အဦတို႔၏ အေပၚတြင္ လိပ္ခံုးသ႑န္ လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း လႊားဆင္းလာလိုက္ လႊားတက္သြားလိုက္ ပ်ံသန္းေနၾကသည္။ ျမိဳ႔ေတာ္ကင္းေစာင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႔ျဖစ္ျပီး ကင္းေစာင့္သလိုလိုႏွင့္ လူေနအိမ္တို႔၏ ျပဴတင္းေပါက္ၾကားကို ေခ်ာင္းျပီး အိမ္ထဲကို ဓာတ္ပံု ခဏခဏ ရိုက္တတ္သည္။ သည္ ဓာတ္ပံုရဲ (ဝါ) ကင္းေစာင့္ ဒရဝမ္ေတြက သည္ေလာက္ ကိစၥမရွိပါ။ ကိစၥရွိသည္မွာ “မ်ိဳးေစာင့္ဒႆနေစာင့္” အထူး ရဲတပ္ဖြဲ႔ဝင္တို႔ ျဖစ္သည္ (Thought Police) ။ ကိုေက်ာက္ညိဳ ငယ္စဥ္က ဤ အထူးရဲတပ္ဖြဲ႔ကို “မ်ိဳးေစာင့္ရဲ”ဟု ေခၚျပီး သူ ပါတီသို႔ေရာက္လာျပီး ေနာက္ပိုင္းမၾကာမီမွာ ယခုလက္ရွိနာမည္ “မ်ိဳးေစာင့္ဒႆနေစာင့္ရဲ” ဟု နာမည္ေျပာင္းလိုက္သည္။ 

          တကယ္ေတာ့ သူ႔အခန္းထဲက တီဗြီမွန္သားျပင္ကိုုက သူ႔ကိုု ၾကီးၾကပ္ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္ (telescreen) ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ညိဳသည္ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္ (telescreen) ကို ေက်ာေပးထားသည္။ ဒါက အနည္း နဲ႔ အမ်ားေတာ့ ပိုလံုျခံဳသည္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာကုန္းကိုလည္း ဘာသာျပန္ ဖတ္ရူႏိုင္ေသာ အထူး နည္းပညာေတြ “ပါတီ” မွာ ရွိရင္လည္း ရွိေနႏိုင္သည္။ “ပါတီ” အတြက္ ေလာကမွာ သူတို႔ မလုပ္ႏိုင္တာ ဘာမွ ရွိပံုမရ။
         
ေက်ာက္ညိဳ၏ ေက်ာဘက္တြင္ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္၏ ေနာက္ဘက္က ေရဒီယိုသံသည္ ခုထက္ထိ နန္းၾကိဳးဆြဲသံၾကမ္း ထုတ္လုပ္မႈ စာရင္းဇယား ကို ရြတ္ျပေနဆဲျဖစ္ျပီး မၾကာခဏဆိုသလို နဝမေျမာက္ သံုးႏွစ္စီမံကိန္းဟာ ႏိုုင္ငံေတာ္၏ လ်ာထားခ်က္ကို ျပည့္မီေက်ာ္လြန္ေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားေနပါသည္။ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္၏ မွန္ထိပ္က သတၱဳျပားသည္ အေဝးကိုု ဆြဲရိုုက္ႏိုုင္သည့္ ဗြီဒီယိုကင္မရာ မွန္ေျပာင္းျဖစ္ျပီး အသံဖမ္းစက္ကိုပါ တြဲျပီး တပ္ဆင္ထားသည္။ အသံဟုု ဆိုုလွ်င္ အလြန္သတိထားျပီး တီးတိုး ေရရြတ္သည့္ အသံကလြဲလိုု႔ ဒါ့ထက္ ပိုျမွင့္တဲ့ အသံမွန္သမွ်ကို အသံဖမ္းစက္က ဖမ္းယူႏိုင္ျပီး ဗြီဒီယိုုကင္မရာကသည္ သံုးမိနစ္ျခားတခါ ျဖစ္ေစ၊ ငါးမိနစ္ျခားတခါ ျဖစ္ေစ ဟုိဘက္ဒီဘက္လွည့္ျပီး အခန္း၏ ျမင္ကြင္း မွန္သမွ် မလြတ္ေစရန္ ပံုုမွန္ ရိုက္ယူေလသည္။
         
          လက္ရွိအရပ္ႏွင့္ တမိုင္ခြဲသာသာ ေဝးေသာ အရပ္တြင္ ကိုေက်ာက္ညိဳ အလုပ္ဆင္းသည့္ ”သစၥာတရား ဝန္ၾကီး ဌာန” ရွိသည္။ ဝန္ၾကီးဌာန၏ ပတ္ဝန္းက်င္ ရူခင္းက ညိဳမိႈင္းမိႈင္း ညစ္က်ယ္က်ယ္ ႏွင့္ ပုတုတုႏိုင္သေလာက္ သစၥာတရား ဝန္ၾကီးဌာနသည္ ေမွ်ာ္စင္ျမင့္ၾကီး တခုျဖစ္ျပီး ဝန္းက်င္ပုုကြ်တ္ကေလးတြင္ ေမွ်ာ္စင္ၾကီးသည္ ထြားထြားမားမား ထိုးထြက္ေနသည္။ ေမွ်ာ္စင္ အေဆာက္အဦ၏ အျပင္နံရံေရာ အတြင္းနံရံကိုုပါ ေဆးကိုု ေဖြးေဖြးျဖဴေအာင္ သုတ္ထားေလသည္။ ေမွ်ာ္စင္ထိပ္ စုလစ္မြန္းခြ်န္ကို ေရႊတိဂံုေစတီကို ပံုစံတူလုပ္ကာ တည္ေဆာက္ထားေသာ္လည္း ေစတီငယ္ကေလး ကိုုယ္တုုိင္သည္ ေရႊေရာင္မဟုုတ္ဘဲ အျဖဴေရာင္ပဲျဖစ္သည္။

 သစၥာတရား ဝန္ၾကီးဌာနကို ေနာက္တမ်ိဳးအားျဖင့္ ၊ အထူးသျဖင့္ ၄င္းဝန္ၾကီးဌာန၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ရည္ရြယ္ခ်က္ တို႔ကိုပါ တပါတည္း ဖြင့္ဆိုျပသည့္ အေနျဖင့္  “အမွန္တရားငယ္ ဝန္ၾကီးဌာန” (ဝါ) “မွန္ငယ္” ဟုုလည္း “ဘာသာေစာင့္ စကားသစ္” တြင္ ေခၚသည္ ၂၀၈၄ ေခတ္ကာလ ကိုေက်ာက္ညိဳတို႔ မ်ိဳးဆက္အထိ ျပည္သူအမ်ားစုသည္ ေရွးေဟာင္း ဗမာစာစကားကို သံုးစြဲေနၾကဆဲ၊ ေရွးေဟာင္း စာစကား၏ ေဝါဟာရသဒၵါတို႔ျဖင့္ ေတြးေခၚစဥ္းစားေနဆဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၄င္း ေရွးစာစကား ႏွင့္တကြ ၄င္းတိုု႔၏ မူရင္း အနက္သဒၵါတို႔သည္ သံုးစြဲေတြးေခၚဖို႔ရန္ တရားမဝင္ေတာ့ဘဲ “ဘာသာေစာင့္စကားသစ္” တမ်ိဳးတည္းကိုသာ တရားဝင္ သံုးစြဲေတြးေခၚၾကရန္ “ပါတီ” ကေနျပီး ျပည္သူလူထု တရပ္လံုးကို မူဝါဒခ်မွတ္ လမ္းညႊန္ထားသည္။

          ပုအိုင့္အိုင့္ မိႈင္းညိဳညိဳ ျမင္ကြင္းတို႔ၾကားတြင္ စာသူငယ္ၾကား လင္းတနား ဆိုသလို ထိုးထြက္ေနသည့္ သစၥာတရား ဝန္ၾကီးဌာန ေမွ်ာ္စင္ျဖဴျဖဴၾကီးကို ၾကည့္ျပီး ကိုေက်ာက္ညိဳ၏ ရင္တြင္ အမ်ိဳးအမည္ မသိေသာ စက္ဆုပ္ေၾကကြဲမႈကို ခံစားရေလသည္ – ဒါဟာ ငါေမြးခဲ့တဲ့ မဟာရန္ကုန္မွ ဟုတ္ပါေလစ။ ႏုုိင္ငံတကာ ေလယာဥ္ေတြ ဆင္းသက္ခဲ့ေသာ ျမိဳ႔ေတာ္ရန္ကုုန္။ ၁၉ ရာစုု၏ ျပိဳက်လုုလုု ဗိသုုကာလက္ရာတိုု႔ႏွင့္ အိုုမင္းလွပခဲ့ေသာ ရန္ကုုန္။ ႏွစ္ ရာဂဏန္းေက်ာ္ျပီျဖစ္ေသာ ခိုုင္ခံ့လွသည့္ ကြ်န္းအိမ္မည္းမည္း ၾကီးမ်ား၊ သံေခ်ာင္းေတြ အေျမွာင္းလိုုက္ ခံပတ္လိုု႔ ေတာင့္တင္းေသာ အုုတ္ၾကြတ္နီ အိမ္မ်ား၊ စိမ္းျမေရကန္သာတိုု႔ ေဘးက သင္းပ်ံ႔ေသာ ဥယ်ာဥ္ျခံတိုု႔မွာ ႏြယ္ကိုုင္းေတြ တြဲလ်ားက်ေနေသာ အုုတ္တံတိုုင္း ညိဳညိဳမ်ား။
         
          သူ႔ ကေလးဘဝ၏ ၾကားတခ်ိန္ကာလ တြင္ ရန္ကုုန္၏ ေနရာမ်ားစြာဟာ ဗလာဟင္းလင္း ျဖစ္သြားတဲ့ ဗံုုးေလာင္ေျမေတြ။ ထံုုး နဲ႔ ဘိလပ္ေျမမႈန႔္ေတြ ေဝွ႔ပါလာတဲ့ ဖုုန္သလဲေတြဟာ ရန္ကုုန္၏ ေလထုုမွာ ဝိုုက္လည္ေနခဲ့ပါသည္။ ျပာပံုု အပ်က္အစီးေတြၾကားမွာ ခ်ံဳပုုတ္ပုုကေလး တခ်ိဳ႔ ေလးတြဲ႔စြာ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾက ပါရဲ႕။ မ်ားမၾကာမီ ဗံုုးကေန လွည္းက်င္းေပးလိုုက္တဲ့ ေျမကြက္ၾကီးေတြမွာ ၾကက္ေမြးျမဴေရး အိမ္ေတြ အလွ်ိအလွ်ိဳေပၚေပါက္လာခဲ့ျပီး ၾကက္ခ်ီးေတြႏွင့္ ဟိုုတကြက္ သည္တကြက္ ညစ္ပတ္လိုု႔ ။

ကိုုေက်ာက္ညိဳသည္ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက အျဖစ္အပ်က္တိုု႔ ျပန္ေပၚလာႏိုုး သူ႔မွတ္ဥာဏ္ကိုု ဖ်စ္ညွစ္ၾကည့္မိသည္။ သရုုပ္ေဆာင္မႈ မရွိ ဇာတ္ရုုပ္ပဲရွိတဲ့ ေနာက္ခံစကားေျပာ စင္တင္ျပဇာတ္ေသ တကြက္လိုု၊ အေရာင္ဖြဲျပာက်ေနတဲ့ ပုုဆိုုးတထည္က ေဆးကြက္ေရာင္စံုုၾကားလိုု ကိုုေက်ာက္ညိဳ၏ မွတ္ဥာဏ္သည္ မႏိုုးတသိ ေရႊ႕လ်ားသြားခဲ့ပါ၏ ။

သူ သံုးတန္းေက်ာင္းသားဘဝက ခိုုးခိုုးၾကည့္ေသာ သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကား၊ ပါးခ်ိဳင့္ကေလးႏွင့္ ျပဳံးတတ္ေသာ ေက်ာင္းသူသည္ “အာရုုဏ္ဦးက  ၾကယ္နီျပာ၊ သမုဒယ ျပည္ျမန္မာပါ” ဟုု မူလတန္း သင္ရိုး ဖတ္စာအုုပ္ကိုု အသံထြက္ျပီး ဖတ္ေနခဲ့သည္။

လူပိ်ဳေဖာ္ဝင္စ သူသည္ “ႏိုုင္ငံလံုုးဆိုုင္ရာ အေပ်ာ္တမ္း ကင္းေထာက္လူငယ္” ရဲတပ္ထဲကိုု ဝင္ေတာ့ မ်က္ေမွာင္ကုုတ္ကုုတ္ ၊ အရပ္ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း ႏူတ္ခမ္းထက္တြင္ စပယ္တင္မွဲ႔ကေလး ႏွင့္ ရဲေမညိဳေခ်ာသည္ တပ္ဦးတြင္ အလံကိုုင္ကာ ၾကြားၾကြားဝင့္ဝင့္ သီခ်င္းဆိုုေနပံု။ ။

“ရဲရဲေတာက္ တိုု႔ကင္းေထာက္ လူငယ္ေတြသည္
ဖေအမေအ ဘိုုးဘြား၊ ၾကီးေဒၚဦးေလး ငါတိုု႔ ေက်ာ္လႊားဖိုု႔

တႏိုုင္ငံလံုုး
စည္းလံုုးမ်ိဳးေစာင့္ ေရာင့္ရဲတည္ျငိမ္
လန္းဆန္းျငိမ္းခ်မ္း ေသဝပ္ႏိုုးၾကား
ရွင္သန္တိုုးတက္ ၾကံ႔ခိုုင္္သူ

သာမဂၢိယကၡ-ျငိမ္းခ်မ္းေရးစစ္ဘီလူး ရဲ႕ အရန္အင္အား ငါတိုု႔ လူငယ္စစ္သည္
ဝိနယေစာင့္ေရွာက္ သံသရာ တဖက္ကမ္းကူးျဖတ္ၾက
ရဟန္းျမင့္ျမတ္ ျဖစ္တဲ့ ငါတိုု႔ အမွန္တရားလူငယ္စစ္သည္ေတာ္…

မိုုးၾကိဳးသြားလိုု ထက္တဲ့ ငါတိုု႔ လူငယ္ေတြသည္…
စိန္လိုုမာတဲ့ ငါတိုု႔အင္အားေတြသည္…

ပ်က္စီးျခင္းသခၤါရေရလိႈင္း ကိုု စီးလိုု႔ ရပ္တန္႔ပစ္လိုုက္မည္
ေရွ႕သိုု႔ခ်ီ …အတိတ္ကိုု ဖ်က္ဆီးထိန္းခ်ဳပ္ႏိုုင္ဖိုု႔ရန္
ကင္းေထာက္လူငယ္ ငါတိုု႔သည္
အကုုန္စံုုစမ္း မခ်န္တမ္း သစၥာရွိစြာ အထူး သတင္းပိုု႔မည္။

“သမုုဒယ သမုုဒၵရာျမန္မာျပည္”…
လသပန ဒႆနနဲ႔
ကမာၻမွာ ျပိဳင္စံရွားတဲ့ “ပါတီ”…
ဗမာတိုုင္းရင္းသားတအုုပ္စုုလံုုး ဤ ေလာကတခြင္ အျမတ္ဆံုုး မ်ိဳးသာကီ…

ရန္သူကိုု ေအာင္ရမည္၊ ငါတိုု႔အုုပ္စုုထဲမွာမပါတဲ့ ရန္သူအားလံုုး ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္း ေခ်မႈန္းပစ္ရမည္”

ေသခ်ာတာကေတာ့ ရဲေမညိဳေခ်ာ မ်က္ေမွာင္ကုုတ္ ကေလး တပ္ခ်ီသီခ်င္းဆိုုတာကိုု လူပ်ဳိကေလး ေက်ာက္ညိဳ ေငးၾကည့္မိန္းေမာမိေသာ ထိုုတခ်ိန္တြင္ ဤတိုုင္းျပည္သည္ ခုုလက္ရွိနာမည္ “သမုုဒယ သမုုဒၵရာ ျမန္မာျပည္” လိုု႔ တြင္ခဲ့ျပီးပါျပီ။

”သစၥာတရား ဝန္ၾကီး ဌာန” သည္ ေပ ၇၀၀ ေက်ာ္ျမင့္မားျပီး အီဂ်စ္ပိရမစ္တစင္း ကႏၲာရထဲမွာ ေငါင္းစင္းထြက္ေနသလိုု ရန္ကုုန္ေျမ၏ မိုုးယံျပာႏွမ္းႏွမ္းတြင္ ၄င္းေမွ်ာ္စင္၏ ျဖဴဆြတ္ၾကြမား ပံုုရိပ္သည္ လပ္လပ္စင္းေတာက္ေန ပါသည္။ ေမွ်ာ္စင္ထိပ္တြင္ ေဖာင္းၾကြထုုိးထားေသာ စာတန္းတိုု႔မွာ ကိုုေက်ာက္ညိဳ ခုုရပ္ေနေသာ ေနရာကေနဆိုု ျမင္သာရုုံကေလး။ ပါတီ၏ ေဆာင္ပုုဒ္ သံုုးခုု။

တိုင္းရင္းသားအားလံုးျငိမ္းခ်မ္းေရးကို စစ္ဘီလူးေစာင့္သည္။ War is Peace

လြတ္ေျမာက္ငံ့လင့္လူသားတိုုင္း မ်ိဳးဆက္ကြ်န္အျဖစ္ သဘာဝအေလ်ာက္ခံယူသည္။ Freedom is slavery

တိုင္းျပည္ခြန္အားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္လမ္းျပအသိ ျဖစ္ျပီး က်န္မေကာင္းအသိအားလံုးကို ငါတို႔ ပစ္ပယ္သည္။ Ignorance is strength

မွတ္ခ်က္။ ။ “ပါတီ” ၏ ေဆာင္ပုဒ္တြင္ သံုးစြဲထားေသာ ေဝါဟာရ ႏွင့္ ေရးဟန္တို႔သည္ အသစ္ထြက္ေပၚလာေသာ “ဘာသာေစာင့္စကားသစ္ အဘိဓာန္”မွ ဗမာ ဘာသာစကားကို ျပန္လွန္စီစစ္သံုးသပ္ျပီး ညႊန္ၾကားသည့္ ဘာသာေစာင့္ ေဝါဟာရအသစ္မ်ား ႏွင့္ ဘာသာေစာင့္ သဒၵါစည္းမ်ဥ္းအသစ္မ်ားကို လုိက္နာသံုးစြဲျပီး ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္သည္။

          ကိုုေက်ာက္ညိဳသည္ သူသိသလိုု၊ မသိသလိုုရွိေသာ ဗမာျပည္ကိုုလိုုနီေခတ္ ဆိုုတာကိုု ေမွ်ာ္မွန္းၾကည့္မိသည္။ ၁၉ ရာစု ကာလတြင္ လိႈင္ျမစ္ကမ္းစပ္တြင္ ဂုုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစဖြယ္ တည္ေဆာက္ႏိုုင္ခဲ့သည့္ ေက်ာက္တံုုးညိဳတိုု႔ျဖင့္ ျပီးေသာ “ဝိတိုုရိယ ရဲတိုုက္” ဗိသုုကာလက္ရာ - စထရင္း ဟိုုတယ္မွ ေန၍ ျဗိတိသွ် မင္းသား အက္ဝပ္ဒ္ ႏွင့္ ကမာၻ႔ ဂႏၲဝင္ အဂၤလိပ္စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့ေအာ္ဝဲလ္တိုု႔သည္  ရန္ကုုန္၏ လွပလန္းဆတ္ေသာ ေနရီရီ ရူခင္းကိုု ေငးေမာေနပါလိမ့္မည္။ မင္းသားၾကီး အက္ဝပ္ဒ္ အတြက္ လိႈင္ျမစ္၏ ဆည္းဆာေနျခည္သည္ ေနမဝင္အင္ပါယာ၏ ရန္ခုုန္ဖြယ္ ေတာ္ဝင္ ကဗ်ာတပုုဒ္ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ပါလိမ့္မည္။ အရက္မူးယစ္ေနေသာ ျဗိတိသွ်-ဘားမား ပုုလိပ္ၾကီး ေအာ္ဝဲလ္ ကေတာ့ အဂၤလိပ္သခင္သူ႔ကိုု ဘုုရားထူး ရိုုက်ိဳးေနေသာ ဗမာ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးမ်ားကိုု ၾကည့္ျပီး သူ၏ 1984 ဝတၳဳဇာတ္ေကာင္ “ကိုုေက်ာက္ညိဳ” (Winston Smith) အား စထရင္းဟိုုတယ္က ေက်ာက္တံုုးညိဳၾကီးမ်ားကိုု စေကာ့ဝီစကီ တပက္ႏွင့္ ဂုုဏ္ျပဳလိုက္ရင္း စတင္ ဖန္ဆင္းေနပါလိမ့္မယ္။

          ၂၀၈၄ က ကိုုေက်ာက္ညိဳသည္လည္း တခါတြင္ စထရင္းဟိုုတယ္ထိပ္မွေန၍ ရန္ကုုန္၏ ရူခင္းကိုု ၾကည့္ခဲ့ဖူးသည္။ ဗိုုလ္တေထာင္ ေစတီသည္ အခန္း ၃၀၀ ေက်ာ္ပါေသာ သစၥာတရား ဝန္ၾကီးဌာန (“မွန္ငယ္”ဌာန)၏ ျဖဴျဖဴလႈပ္ ေမွ်ာ္စင္ေျခရင္းတြင္ မယွဥ္သာေအာင္ သုုန္မႈန္ပုုဝပ္လိုု႔ ေနသည္။ ရန္ကုုန္ တျမိဳ႔လံုုးတြင္ အလားတူ အရပ္ရွည္ၾကီးမားသည့္ အေဆာက္အဦ ေမွ်ာ္စင္ျမင့္ၾကီးေတြဟူ၍ “မွန္ငယ္” အပါအဝင္ ေလးလံုုးသာရွိပါသည္။ ၄င္းတိုု႔သည္ ဝန္ၾကီးဌာန အေဆာက္အဦ ေလးခုု ျဖစ္ျပီး အစိုုးရ ယႏၲရားတခုုလံုုးသည္ ၄င္း ဝန္ၾကီးဌာန ေလးခုုတိုု႔ျဖင့္သာ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

(၁) သစၥာတရား ဝန္ၾကီးဌာန (Ministry of Truth) က သတင္းထုုတ္ျပန္ေရး ၊ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ေရး၊ ပညာေရး ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုုပညာ ေရးရာတိုု႔ကိုု တာဝန္ယူထားသည္။

(၂) သာမဂၢိယကၡ (ဝါ) ျငိမ္းခ်မ္းေရးစစ္ဘီလူး (Ministry of Peace) ဝန္ၾကီးဌာနကေတာ့ စစ္မက္ေရးရာတိုု႔ကိုု ကြပ္ကဲဆင္ႏြဲရန္ ႏွင့္ ရန္သူသူလွ်ိဳတိုု႔ကိုု ရွာေဖြေဖာ္ထုုတ္ရန္ တာဝန္ယူသည္။

(၃) မုုဒိတာ ရပ္ဝန္း ဝန္ၾကီးဌာန (Ministry of Love) ကေတာ့ “တရား” စိုုးမိုုးေရး ႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ေရး ကိုု တာဝန္ယူသည္။ ယခင္ “မ်ိဳးေစာင့္ဝန္ၾကီးဌာန” ကို ေနာက္ဆံုးေျပာင္းလဲခဲ့ေသာ နာမည္ ျဖစ္သည္။

 (၄) လာဘ္လာဘ ဝန္ၾကီးဌာန (Ministry of Plenty) ကေတာ့ ထုုတ္ကုုန္သြင္းကုုန္ က႑ ႏွင့္ စီးပြားေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားလံုုးကိုု တာဝန္ယူသည္။

စကားသစ္ အဘိဓာန္သည္ အစိုုးရဝန္ၾကီးဌာန ေလးခုုကိုု နာမည္ အျပည့္အစံုုထက္ အတိုုေခါက္ နာမည္ေတြကိုု ေခၚဖိုု႔ တိုက္တြန္းအားေပးသည္။ စကားသစ္ မွ တရားဝင္ ေခၚေဝၚဖြင့္ဆိုုထားေသာ ဝန္ၾကီးဌာန အတိုုေကာက္ နာမည္တိုု႔မွာ 

(၁) မွန္ငယ္ (Minitruth) = အမွန္တရားငယ္ ဝန္ၾကီးဌာန

(၂) ျငိမ္းေသး (Minipax) = အေသးစား ျငိမ္းခ်မ္းေရး ဝန္ၾကီးဌာန

(၃) ခ်စ္ပါး (Miniluv) = ခ်စ္ကရုဏာေခါင္းပါး ရက္စက္ေရး ဝန္ၾကီးဌာန ႏွင့္

(၄) ျပတ္လာဘ္ (Miniplenty) = ေခါင္းပါးငတ္ျပတ္ လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားၾကြယ္ဝေရး ဝန္ၾကီးဌာန ဟူ၍ အသီးသီး ျဖစ္သည္။

ယခင္ မ်ိဳးေစာင့္ ဝန္ၾကီးဌာန၊ ယခု နာမည္ကေတာ့ မုုဒိတာရပ္ဝန္း ဝန္ၾကီးဌာန ၊ အတိုုေကာက္ ေခၚမည္အားျဖင့္ “ခ်စ္ပါး” ဝန္ၾကီးဌာနသည္ အလြန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ ဝန္ၾကီးဌာန ျဖစ္သည္။ ဝန္ၾကီးဌာန တခုုလံုုး ျပဴတင္းေပါက္ တေပါက္မွ မတပ္ဆင္ထား။ ကိုုေက်ာက္ညိဳသည္ ဝန္ၾကီးဌာန အတြင္းသိုု႔ တခါမွ မေရာက္ဘူးခဲ့။ ၄င္း၏  တမိုုင္ပတ္လည္ကိုုေတာင္ မသီဘူးခဲ့။ တရားဝင္ အလုုပ္ကိစၥ မရွိဘဲနဲ႔ သည္ဝန္ၾကီးဌာန အနားကိုု ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းသည္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ လုုပ္ရပ္မ်ိဳးေတာ့ မဟုုတ္။ ဌာနဝင္းသည္ ဝကၤပါလိုု  ရူပ္ေထြးစြာ စီရင္ထားတဲ့ လွ်ပ္စီးလႊတ္ဆူးသံၾကိဳးေတြ၊ သံမဏိတံခါးေတြ၊ လွ်ိဳ႔ဝွက္ စက္ေသနတ္အိမ္ေတြ ႏွင့္ ကာကြယ္ထားသည္။ ဌာန၏ အျပင္ဝင္းဖက္ေပါက္ကိုု ေပါက္ေသာ လမ္းေတြမွာပင္ သားရဲတိရစၧာန္မ်က္ႏွာနဲ႔ အနက္ေရာင္ ယူနီေဖာင္းဝတ္ အေစာင့္ရဲေတြဟာ လက္ကိုုင္ဆစ္နံပါတ္တုုတ္ေတြကိုု ကိုုင္ထားျပီး လူေတြကိုု မ်က္လံုုးေဒါက္ေတာက္ လိုုက္ၾကည့္ေနတတ္သည္။

အစိုးရဝန္ၾကီးဌာန ေလးခုကို နာမည္ အျပည့္အစံုထက္ အတိုေခါက္ေတြနဲ႔သာ သံုးစြဲေခၚေဝၚဖို႔ စကားသစ္အဘိဓာန္က တုိက္တြန္းထားရျခင္းမွာလည္း အေၾကာင္းရွိသည္။ တကယ္ေတာ့ ဝန္ၾကီးဌာန၏ နာမည္မ်ား၊ အထူးသျဖင့္ နာမည္အတိုေခါက္မ်ားသည္ ျပည္သူ တဦးတေယာက္၏ ယုတၱိျဖင့္ သိမွတ္စဥ္းစား ဆင္ျခင္ဥာဏ္ကို ခါလာျဖစ္သြားေအာင္ ဦးေႏွာက္ခဝါခ် (Brainwash) ပစ္သည့္ ေသာ့ခ်က္ နည္းဗ်ဴဟာတမ်ိဳး ျဖစ္ေသာ “လံုးဝ ဆန္႔က်င္ဘက္လကၡဏာ ႏွစ္ရပ္ကို တတန္းတစားတည္းေသာ အနက္ အဓိပၸာယ္ အျဖစ္ ေျပာဆိုသံုးစြဲျခင္း- ဆန္႔က်င္ဒြိဟ စကားေျပာ” (Doubletalk) ကို ေဖာ္ေဆာင္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာအားျဖင့္ မုဒိတာရပ္ဝန္း ဝန္ၾကီးဌာန၏ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ သည္ “တရား”မွ ေဖာက္ျပန္သူတို႔ကို ေန႔တဓူဝ အျပစ္ေပးႏွိပ္စက္ရန္ ျဖစ္ျပီး ထိုသို႔ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းမႈတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ေနေသာေၾကာင့္ ၄င္းဌာနကို မုဒိတာရပ္ဝန္းဟု ဆန္႔က်င္ဒြိဟ စကားေျပာ (doubletalk) ျဖင့္ ေခၚေဝၚခိုုင္းသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေရွ႕ေနာက္မညီ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္ေနျခင္း (ဝါ) ေျဗာင္လိမ္ေနျခင္း ကို မွန္ကန္ေသာ တရားဝင္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ဟု ဗမာ ျပည္သူလူထုက ေနာက္ဆံုုး မွတ္ယူလာေစရန္ အဓိက ရည္ရြယ္ထားပါသည္။

စကားသစ္အဘိဓာန္သည္ ဒါကို ရည္ရြယ္ခ်က္ တိတိပပထားရွိျပီး မွန္ငယ္၊ ျငိမ္းေသး၊ ခ်စ္ပါး၊ ျပတ္လာဘ္ ဟု ဘယ္လုိမွ အဆီအေငၚမတည့္ေသာ အဓိပၸာယ္တို႔ ႏွင့္ ဝန္ၾကီးဌာနတို႔ကို ေခၚဆိုရန္ သတ္မွတ္ညႊန္ၾကားျခင္းအားျဖင့္ သမုဒယ သမုဒၵရာဗမာျပည္သူတို႔၏ ယုုတၱိျဖင့္ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုုင္စြမ္းကိုု ျဖိဳခြဲပစ္ဖုုိ႔ ပါတီက ၾကိဳးစားထားေလသည္။



ဇာတ္လမ္းပံုုကားခ်ပ္မ်ား


“မုုန္းလိုုက္သမွ မုုန္း” ႏွစ္မိနစ္အမုုန္းပြဲမွ အဘိဓာန္စာအုုပ္ ႏွင့္ တီဗြီကိုု ပစ္ေပါက္ေသာ မိန္းကေလး      (Starring: Suzanna Hamilton)




“မုုန္းလိုုက္သမွ မုုန္း” ႏွစ္မိနစ္အမုုန္းပြဲတြင္ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ အေတြးေမွ်ာေနေသာ ကိုုေက်ာက္ညိဳ (Starring: John Hurt)



လသပန ဒႆန (INGSOC) ၊ မ်ိဳးေစာင့္ဘဘၾကီး (Big Brother) ႏွင့္ ႏွစ္မိနစ္ အမုုန္းပြဲ



ကိုုေက်ာက္ညိဳ “မိ်ဳးေစာင့္ဘဘၾကီးသည္ နင့္ကိုု ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္” ပိုုစတာ ကပ္ထားေသာ အမ်ိဳးသားေရးေအာင္ပြဲလမ္းေတာ္ နန္းကိုု ျဖတ္ျပီး အိမ္သိုု႔ ျပန္လာပံုု




ကိုုေက်ာက္ညိဳ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္(telescreen)၏ ေနာက္က ေရဒီယိုုသံကိုု တိုုးခ်လိုုက္ပံုု




ကိုုေက်ာက္ညိဳ အမ်ိဳးသားေရးေအာင္ပြဲ စီးကရက္ကိုု မီးညွိေနပံုု



ကိုုေက်ာက္ညိဳ ဒိုုင္ယာရီတြင္ ရက္စြဲ စတင္ေရးသားလုုိက္ပံုု (shot at actual date of April 4th 1984)



ကိုုေက်ာက္ညိဳ ေစာင့္ၾကည့္မွန္သားျပင္ ၏ ရုုိက္ကူးမႈမွ လြတ္ေသာ အဖီကေလးတြင္ ဒိုုင္ယာရီ ခိုုးေရးေနပံုု




သစၥာတရား ဝန္ၾကီးဌာန




ပါတီ၏ ေဆာင္ပုုဒ္သံုုးခုု။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုု စစ္ဘီလူးေစာင့္သည္ … စသျဖင့္




ဘာသာေစာင့္ စကားသစ္အဘိဓာန္


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...