Tuesday, March 25, 2014

သေဘာတရား နဲ. လက္ေတြ.မ်ား။





ဒို.လူကေလးမ်ား ဆိုသေလး။

သေဘာတရားေရးဆရာ ႀကီး ( Aristotal 384 BCE – 322 BCE) က Democracy is when the indigent, and not the men of property, are the rulers. In a democracy the poor will have more power than the rich, because there are more of them, and the will of the majority is supreme. Inferiors revolt in order that they may be equal, and equals that they may be superior. Such is the state of mind which creates revolutions. ဘာသာ ၿပန္ၿခင္သလိုသာ ၿပန္ႀကေပ ေတာ. အဓိပါယ္ ေဖၚၿခင္သလိုသာ ေဖၚႀကေပေတာ့။
နားလည္ၿခင္သလိုသာ နားလည္ ႀကေပ ေတာ.၊ ဒီလိုေၿပာရတာကလဲ လူတို္င္းဟာ ကိုယ္နားလည္ သလို.ဘာသာၿပန္ခြင့္၊ အဓိပါယ္ေဖၚခြင့္ ရွိႀကတယ္ ေလ။ ဒီကေတာ့ ရွာေဖြ ေတြရွိတာေလး ကို မွ်လို္က္တာဘဲ ။ ကိုယ္လိုရင္လဲသံုး မလိ္ုရင္လဲ သူမ်ားကို ဒါန ၿပဳလုိက္ေပါ့ ။ Aristotal စကားေတြကို ေစာဒက မတက္လိုပါဘူး။ သူေန ရာက သူအခ်ိန္ ကာလ အလို္က္ေၿပာခဲ့တာဘဲ။

ဒီီေန.ၿမန္မာနို္င္ငံ ရဲ့ ရွိေနတဲ့ ၿပသနာ အရပ္ရပ္ကို ဒီေန.ေၿဖရွင္းဘို. လုိအပ္ ေနပါတယ္ ၊ အနာဂါတ္အတြက္ ခ်မွတ္မဲ့ လမ္းစဥ္ေတြ စီမံကိန္းေတြဟာ အနာဂါတ္အတြက္ဘဲ ၿဖစ္လိမ့္မယ္။ ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ အနာဂါတ္ကို ဒို.မပို္င္ဘူး ၊ ဒို.ရ့ဲ သားသမီး ေၿမးၿမစ္ေတြ ပို္င္မယ္၊၊

ေဂါတမဟာ သားေတာ္ ရာဟုလာ အေမြႊတာင္းလာတာကို ရွင္သာမေဏၿပဳၿပီး ေလာကုတၱရာ အေမြကို ေပး ခဲ့ တယ္ လို. မွတ္ရဘူးပါတယ္ ။ ဒို.သားသမီး ေတြက အေမြေတာင္းလာရင္ ဘာအေမြကို ေပးႀကမွာလဲ ?

(မေၿပာမၿပီး - မတီး မၿမည္) တဲ့ သူမ်ားေၿပာတာေတြ ထို္င္နားေထာင္ ေနလို.ခ်ည္းမၿပီးဘူး၊ ကိုယ္ၿဖစ္ေစ ၿခင္တာ ကိုယ္ေၿပာၿခင္တာေလး ရွိရင္ ထုတ္ေၿပာ အပ္တယ္ ၊ ႏွဳတ္ပိတ္မေနအပ္ဘူး။ လူလည္ေတြႊ က သူတို.လုပ္ၿခင္တာ ေၿပာၿခင္တာကို လုပ္သြား ေၿပာသြား၊ ၿပီးရင္ ဒါဟာ လူထုသေဘာထားဆိုၿပီး ကိုယ္ အပါအ၀င္ အားလံုးကို အလြဲသံုးစား သံုးသြားတတ္တယ္။ ဒါေလာက္ ေတာ့ သိမွာေပါ့ေနာ္။

တင္ၿပေဆြးေႏြးမဳွုေတြ မ်ားလာရင္. လူေတြဟာ ေတြးေတာ ေၿမာ္ၿမင္မွူေတြ ရွိလာမယ္ ၊ စဥ္းစားတတ္္ လာမယ္ ၊ ဦးေႏွာက္အသံုးခ်လာမယ္ ။ စာမ ဖတ္တတ္ရင္ စာဖတ္ ၀ါသနာမပါရင္. တရားပြဲေတြ သြားၿပီး နား ေထာင္၊ ဒိုဘိုးေဘး ဘီဘင္ေတြလက္ထက္တုန္း က။ သူမ်ားေဟာတာ ေၿပာတာ ေတြကို နားေထာင္ ႀကရ တယ္ ၊ အနဲဆံုး ကြက္စိပ္ဆရာ ေၿပာလို. ဘုန္းႀကီး ေဟာလို. ၅၅၀ နိပါတ္ကို သိလာႀကရတယ္ တဲ့ ။

ၿမန္မာေတြႀကားမွာ သေဘာတရားေတြ မ်ားၿပီး လက္ေတြ.အေကာင္အထည္ ေဖၚမွဴေတြ နဲ့ ခဲ့လို.ပါဆိုရင္ လက္ခံ ႀကမလား။ ဒီစာကို ဆက္ဖတ္သြားရင္ သေဘာေပါက္ႀကလိမ္မယ္လို.ထင္ပါတယ္ ။ လက္ေတြ. မပါ ေသာ သေဘာ တရား ၊ သေဘာတရား မပါေသာ လက္ေတြ.ဆိုတာကို ေၿပာလိုက္ရင္ ဆိုရွယ္လစ္ လိုလို ကြန္ၿမဳနစ္လိုလို.စြပ္စြဲေၿပာၿခင္ႀကတဲ့ သူေတြ ရွိတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတိုသာသူတို. ဆိုရွယ္လစ္မွန္း ကြန္ ၿမဳနစ္မွန္း မသိလို.ၿဖစ ္ၿခင္ၿဖစ္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ရတနာ ၃ ပါး မယံုတဲ့ ေအသီးရပ္(စ) ေခၚ ဘာသာ အယူ၀ါဒ မရွိသူေတြ၊ မိစၦာ ဒိတၳိေတြ ၿဖစ္ေကာင္း ၿဖစ္လိမ့္မယ္ ။

ေၿပာရမယ္ ဆိုရင္. သေဘာတရား ဆရာႀကီးေတြကမ်ားေတာ့ သေဘာတရား ေရးေတြ အမ်ားႀကီး ဘဲေပါ့၊ ဘာေတြနားေထာင္လို. ဘာေတြ နားေယာင္ႀက သလဲေတာ့မသိဘူး၊ မွတ္စရာေတြကေတာ့ မ်ားလွတယ္။ ၿမန္မာေတြ ေႀကာင္ ကုန္တယ္ ၊ လြယ္လြယ္ေၿပာရရင္ ေဂါတမ ဗုဓၵရဲ့ သေဘာတရားဟာ လက ္ေတြ ေလာကီ နဲ့ အနာဂါတ္ တမလြန္ ေလာကုတၱရာ ၂ ၿဖာေသာအက်ိဳး ဆို တာကို သေဘာတရားေရာ လက္ေတြ.ေရာကို ေဟာထားတဲ့ တရားသာၿဖစ္ တယ္လို. ေလ့လာသူေတြက ေၿပာႀကတယ္။ ဒီ သေဘာတရားေတြကို အမွန္ တကယ္ က်င့္သံုးေနသူ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိမလဲ လို.ေမးရင္ ေၿဖရမွာ မခက္ပါဘူး ၊ လူဦး ေရရဲ့ ၇၅ % မွ ၈၀ % နွဳန္းေသာ ဗုဓၵဘာသာ
၀င္ေတြဘဲ လို.ေၿပာ မယ္၊ မယံုရင္ သြားၿပီး တေယာက္ခ်င္း ေရတြက္ႀကည့္ ႀကေပါ့ ။ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကို ယံုႀကသူေတြဘဲ ။ ကံ ဆိုတာကို ဘယ္ လို သေဘာ ေပါက္ တယ္ဆိုတာ သူတိုေၿပာၿပလိမ့္.မယ္။ သူတိုဟာနဲ့သူတိုေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေနတာဘဲ ။ ဒါေပမဲ့ ရုပ္၀ါဒေတြ ၀င္ လာရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ဘာ လဲ လို. ေမးလာရတယ္ ။

ေရွးက သေဘာတရား ဆရာႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္ ရွိခဲ့တယ္လို.ေတာ့ စာရင္းေတာ့ မသိဘူး၊ အခု ေခတ္ မွာ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာလဲ မသိ ဘူး ၊ ဒီလိုမေၿပာနို္င္ရတာကေတာ့ ကို္ယ္က တစ္ ႏွစ္ သံုး ေလး လို္က္ၿပီး ေရ ထားတာမဟုတ္လို.ဘဲ ၊ ဒါေပမဲ့ အႀကမ္းအားၿဖင္ေၿပာမယ္ဆိုရင္ ၊ ၿမန္မာနိ္ုင္ ငံံတခုထဲ မွာတင္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ရွိတယ္လိုဘဲ ေၿပာနိ္ုင္ မယ္ ။ ဘယ္သူ ေတြလဲေတာ့ မေမးပါနဲ့၊ တခ်ိဳ.သေဘာ တရား ေရးဆရာေတြဟာ သူတိုကိုယ္ သူတို. ဘုရား အမည္မခံရင္ေတာင္ ဘုရားထူးခံေနႀကတာ ေတြ.ရ တယ္ ။ ဒါေတာင္ ဘုရားေဟာေတြကိုဘဲ သူတို.ကထပ္ေဟာေနတာ ၊ ႀကာေတာ ဘုရားက ေမွးမိန္ ေပ်ာက္ကြယ္ ရၿပီး ဘုရားေဟာဟာ သူတို.အေဟာ ေတြ ၿဖစ္လာတယ္ ဆိုတာကိုလည္းေတြ.ရတယ္။ ဒါကလဲ လူေတြ ပါဘဲ ၊လူေတ ြရဲ့လုပ္ရပ္ပါ။ ပုဂိုလ္ ကိုးကြယ္မွဳေတြေပါ့၊ ဘယ္သူ.တရား ဘယ္၀ါ့တရားနဲ ့ တိတ္ေခြသြင္း စာ အုပ္ႏွိပ္ ၊ စီးပြားၿဖစ္လုပ္ႀကတာေတာ့ရွိတယ္ ။

သေဘာတရားေရးဆရာႀကီးေတြ ဟာ သေဘာတရားေတြသာ ေဟာေၿပာ ေနေပမဲ့ တို္င္းၿပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ႀကတာေတြေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေၿပာ တာကေတာ လြယ္ပါတယ္. လုပ္ရတာခက္တယ္ ဆိုတာကို သူတို.လဲ စြဲၿမဲစြာ ယံုႀကည္ႀကပံုရတယ္ ။ ဇါတ္ေတာ္ထဲမွာလဲ တို္င္းၿပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ရမွာ ကို ေႀကာက္ တဲ့ (ေတမိ မင္းသား) ဟာ ပါးစပ္ေတာင္ ဖြင့္စကားမေၿပာဘဲ အသံတိတ္ ဆႏၵၿပေနခဲ့တယ္လို. မွတ္သားရ ဘူးတယ္ ။

အဲ ဒီေတာ့ ကိုယ္တို္င္ မလုပ္ရင္ေတာင္ ေၿပာတာလဲ ေၿပာေပါ့ တခ်ိန္ထဲမွာဘဲ ဘယ္လိုလုပ္သင့္တယ္ ဆို တာေလးပါထည္.ေၿပာရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ. ဟုတ္ဘူးလား ၊ နည္းေကာင္း လမ္းေကာင္းေလးေပါ့ ။ ေၿပာ ၿပန္ေတာ့လဲ ဒီတိတ္ ( Dictate) လုပ္တယ္လို. ဆိုၿခင္ ဆိုအံုးမွာမို.(အႀကံၿပဳတယ္) လို.ေၿပာရင္ လူ ႀကား ေကာင္းတာေပါ့ ၊ သူတိုေတြက သူတို.စိတ္ သူတို.ပိုင္ ဆံုးၿဖတ္ထားႀက ၿပီးမို.ကို္ယ္ေၿပာ တာကို ဘယ္လိုမွ လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေလာကမွာ (ဒီတိတ္တာ) ရွိေနလို.လဲ.ဒီစကားေပၚ လာတာေပါ့ ။ အမည္ နာမထက္ ပိုတဲ့ ဂုဏ္ထူးတခု၊ လူတို္င္းဟာ( ဒီတိတ္တာ) ၿဖစ္နို္င္တယ္ ၊ စြြမ္းရင္ ကို္ယ္ဟာကိုလဲ ၿဖစ္ေအာင္ လုပ္နိ္ုင္ တယ္၊ သူမ်ားကိုပါ ဆြယ္နို္င္ရင္ အမ်ားသေဘာတူ ေရြးေကာက္ ရင္လဲ ေရြးေကာက္ခံ (ဒီတိတ္တာ)ေပါ့။ ပိုေကာင္းတယ္ ၊ ဂ်ာမဏီနို္င္ငံက Adolf Hitler တေယာက္ ဟာ ဒီမိုကေရ စီ အရ အမ်ားသေဘာတူ ေရြး ခ်ယ္ခံရတဲ့ ( ဒီတိတ္တာ) တေယာက္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္ ။

လုပ္သလိုမၿဖစ္ရင္ - ၿဖစ္သလိုလုပ္ ။ ခို္င္းတာမလုပ္ရင္ - လုပ္ေအာင္ခို္င္းရ မယ္ ၊ သာမန္မိသားစု အတြင္းမွာ ကို (ဒီတိတ္တာ) ဆိုတာ ရွိတယ္ အေဖ (သို.) အေမဘဲ ။ စည္းကမ္းရွိတဲ့ အိမ္ေထာင္စု ကုိ မလိုလားဘူး လား ၊ မႀကိဳက္ဘူးလား၊ ဆန္.က်င္သလား။ မယံုႀကည္ဘူးလား ? အေနာက္တို္င္းမွာ So long as you live under my roof, you’ve got to obey my rules လို.ေၿပာေလ့ရွိတယ္။ မိမဆံုးမ ဖမဆံုးမ ဆိုတာေတြက ေတာ့ နို္င္ငံတို္င္းမွာ ရွိ ပါတယ္ . မိဘမဲ့ေဂဟာဆိုတာေတြ ဟာာ မွဳီလိုေပါက္ေနတာကိုလဲ ေတြ.ရ တတ္ပါ တယ္။

ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ နို္င္ငံေရး၊ စီးပြားေရး အေၿပာင္းအလဲေတြ လုပ္လာတာကို လူတို္င္းသိေနတယ္ ၊ ဒါေပမဲ့ ႏွစ္ ၇၀ နီးပါး ရွိေနၿပီးတာေတာင္ မေၿပာင္း လဲဘဲ ၊ အခု ထက္ထိ ပင္လံုကကို ဘယ္ကိုမွ မေရာက္ဘူးသူေတြ သူတိုဟာ သူတို.ပိတ္မိေနသူေတြ ရွိတုန္းဘဲ ။ စကားလံုး ေၿပာင္းမယ္ ၀ါက် ေၿပာင္းမယ္ အေခၚအေ၀ၚ အသံုးအႏွဳန္းေၿပာင္းမယ္ ၊ လူေၿပာင္းမယ္ ၊ ဒါေပမဲ့ ပင္လံုဟာ ပင္လုံဘဲ. တၿပား မွ မေလွ်ာ့ဘူး။ လံုပင္ ေတာ့လဲ မဟုတ္ဘူး။ ပင္လံုဘဲ ။ ေၿပာၿခင္တာက သူမ်ားေတြ ေၿပာင္းေပမဲ့ ကိုယ္အေၿပာင္းအလဲ မရွိရင္. သူ မ်ား ႀကားထဲမွ ေနနို္င္မယ္ မဟုတ္ဘူး။ တမင္လုပ္ေနရင္ေတာ့ မေၿပာတတ္ ဘူး။ အမ်ိဳးသားရင္ႀကား ေစ့ေရး တို္င္းရင္းသား စည္းလံုးေရးဆိုတာေတြ လ ူႀကားေကာင္းေအာင္ ေအာ္မေနပါနဲ့ အသံ၀င္သြားပါ့မယ္ ။

ဒါေႀကာင့္ ဒို.တေတြ ရဲ့ ဒို.ၿပည္မွာ အဓိကအားၿဖင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိတဲ့ အတြက္ ဖံြ့ၿဖိဳး တိုး တက္မွဳေတြ ေႏွး ေကြး ေနရပါတယ္ ။ လူေတြရဲ့ အဆင့္ အတန္း နိမ့္က်ေနရပါတယ္ ဆိုေတာ့။ လက္မ ခံတဲ့ အပို္င္းက လက္မ ခံဘူး။ မေယာင္ရာ ဆီလိမ္း ဆိုသလို တပ္မေတာ္နဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အေပၚ အပစ္ပံုခ် တယ္ ၊ အထူးသ ၿဖင့္၊ စစ္အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အခါမွာ၊ စစ္စည္း ကမ္း စစ္ဥပေဒ သံုးဘို.လိုလာရင္ ဒိတိတ္ တာ ေပၚလာတယ္ ။ နဂိုကမွ ၿမန္မာ့တပ္မေတာ္္ကို အေႀကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ.မလိုလားႀကတဲ့ သူေတြဟာ တပ္မေတာ္ရဲ့စည္းလံုးမွဳ ညီညြတ္မွဳေတြကို ၿပိဳကြဲေအာင္ နည္းမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ့ ႀကိဳး ပန္းႀကတယ္ဆိုတာ ေလ့လာသူ ေတြ ေတြ.ႀကတယ္။

ဗူဓၵဘာသာေတြ ၿဖစ္ႀကတဲ့ ၿမန္မာေတြဟာ အေႀကာင္း အက်ိဳးဆိုတာကို ဆင္ၿခင္ႀကတာ နဲတယ္ ၊ သူတို. စိတ္နဲ့ အခန္.မသင့္ရင္ ၊ သူတိုအႀကိဳက္ ေၿမာက္ေပးသူက( ဒို.လူကေလးမ်ား) လို.ေၿကြးေႀကာ္လို္က္တာနဲ့ ေ၀ ေလ ေလလို.ထူး ၿပီး ။ စိတ္လို္က္မန္ပါ ၿပဳတတ္ႀကတယ္ ။ ေ၀ ေလေလသမား ဘယ္သူဘယ္၀ါ ဆိုတာ ေတာ့ ဘယ္လူမွလဲ မသိဘူး။ ရြာေဆာ္ေတာင္ (ေၿကြးေႀကာ္သူ)ေတာင္ မသိဘူး။ သိစရာလဲ မလိုဘူး သူ လိုၿခင္တာက အသံဘဲ။ လူ လိုၿခင္တာမဟုတ္ဘူး ၊ သူ.မွာ လူရွိၿပီးသား။ ဘယ္လို လူ ေတြလဲ ဆိုတာေတာ့ မေမးနဲ့ ၊ အထည္ႀကီးပ်က္ ေတြ မ်ားဘို.ရွိတယ္ ၊ လုပ္ေဖၚ ကို္င္ဖက္ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖၚေတြ ၿဖစ္ဘို.လဲ ရွိ တယ္ ၊ ေခတ္စကား အရ ခရိုနီေတြ ၊ သာကီ၀င္မ်ိဳးေတြ ဆိုအရ ကိုယ္ေဆြ ကိုယ္္မ်ိဳးေစာင့္ေရွာက္ တဲ့ သူ ေတြဘဲ။ ကိုယ့္လူမ်ိဳးူကိုယ္ ေစာင္ေရွာက္တယ္လို ဆိုထားတာမဟုတ္ ဘူးေနာ္ ။

ဒို.ၿမန္မာေတြမွာ ဘယ္သူက ဘာလုပ္ေနတယ္ ဆိုတာသာ သိႀကတာဘဲ ရွိတယ္ ၊ ႀကိဳက္ရင္ ႀကိဳက္မယ္ မႀကိဳက္ရင္ မႀကိဳက္ဘူး။ ဘာေႀကာင့္လုပ္ ေနရတယ္ ဆိုတာထိ ဆက္ၿပီး မေတြးဘူး။ ေတြးရေလာက္ေအာင္ ကိုယ္ပို္င္ အသိဥာဏ္ မရွိလို.လားလို. ေမး စရာရွိတယ္။ မသိတာကို မသိပါဘူးလို.၀န္ ခံရမွာ ၀န္ေလးႀက တယ္ ၊ သိသလိုလို သိၿခင္ေယာင္ ေဆာင္ ေယာင္၀ါး၀ါး လုပ္ဘို.ေတာ့ မရွက္ႀကဘူး။ အားနာတယ္ ဆို တာလဲ အမ်ားႀကီး ပါတယ္ ။ ေအးေအးဘဲ ေနၿခင္တယ္ ဆိုတာ ေပါ့။ အိမ္ေရွ.ပူရင္ အိမ္ေနာက္ေဖး မခ်မ္း သာဘူးဆိုတဲ့ ၿမန္မာစကား ရွိတယ္ ဆိုတာ သူတို.ေမ့ေနႀကတယ္၊

ကိုယ္ေပါင္ ကိုယ္ လွန္ေထာင္းရတာေတာ့ အေတာ္ နာတယ္။ စကားပံုေတ ြကိုက (ဆရာမၿပ နည္းမက် - တပည္.မေကာင္း ဆရာ့ေခါင္း - သာသမီး မေကာင္း မိဘေခါင္း ) လို.ဆိုထားေလေတာ့ ဆရာေတြ မိဘ ေတြ ဘဲ အပစ္ၿဖစ္ေနတယ္ ၊ ေကာသလ အိပ္မက္မွာ (နြားကေလးနို ့- နြားႀကီးစို).လို.ပါခဲ့တယ္လို. သိ ရ တယ္ ။ Children today are tyrants. They contradict their parents, gobble their food, and tyrannize their teachers. (Socrates, 469 BC - 399 BC) အဓိပါယ္ေဖၚၿခင္သလိုသာ ေဖၚႀကေပေတာ့။ ဆိုခေရးတီး ေၿပာတဲ့ (ဒီေန.) ဆိုတာဟာ ဘယ္ေန.ကိုဆိုလိုတာ မ်ားပါလိမ့္၊၊

ပညာဥာဏ္အေမွ်ာ္အၿမင္ရိွသူ နဲ့ မရွိသူတိုဟာ အသက္ရွင္ေနသူနဲ့ ေသေန သူပမာလုိ ကြာၿခားႀကတယ္ တဲ့။ သိသူေတြက သိသလို လုပ္ႀကတယ္ ၊ နား လည္သူေတြက သူတပါးကို သင္ၿပႀကတယ္၊ (စစ္တို္က္တယ္ဆို တာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနနို္င္ေရးအတြက္ တို္က္ေနရပါတယ္) ဆိုတဲ့ စကားကိုလဲ သေဘာတရားေရးဆရာႀကီး Aristotle((384 BCE – 322 BCE) ကတည္း ကေၿပာခဲ့တာ ရွိတယ္။ အားလံုးဟာ သူ.ဟာနဲ.သူေတာ့မွန္ေန ႀကတာဘဲ ။
သူတို.အရင္ႏွစ္ ၃၀၀ ေလာက္ေစာၿပီး ရွိခဲ့ တဲ့ သိဒၵတၱ ေဂါတမနဲ့ အၿခား ပုဂိုလ္ ေတြလဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရား ေတြ ေဟာခဲ့ဘူးတယ္၊ အခုထိေတာ ဘာမွ မထူးဘူး။ သူတိုလက္ထက္က စစ္ ဆိုတာရွိခဲ့တာကို ပိုၿပီး ထင္ ရွားေစတာဘဲ ေပါ့။ ေၿပာစရာရွိတာ ေဟာစရာရွိတာေတြ ေၿပာခ့ဲ ေဟာခဲ့တာ ဘဲ ၊ ေၿပာၿခင္တာေၿပာ ေဟာ ၿခင္တာေဟာ၊ ဒို. လုပ္ ၿခင္မွလုပ္ မယ္ ဒို.ကို ဘယ္သူကမွ ဒိတိတ္ လုပ္စရာမလိုဘူး ၊ ဒါဟာ ဒို.(လူ) အခြင့္ အေရး ဘဲ မင္းတို.က ဘာ မို.လို.လ ဲ၊၊ ဘယ္သူကမွ ဒိတိတ္ လုပ္စရာမလို ဘူးဆိုတာ ကေတာ. ခ်ွြင္းခ်က္နဲ့ ဘဲ ၊ ပုဂိုလ္ ကိုးကြယ္သူ ေတြကို ထိုပုဂိုလ္က ဒိတိတ္ လုပ္နို္င္တယ္ အႀကမ္းဖက္ အနဳဖက္ အတူတူဘဲ။ ေကာက္ၿခင္တဲ့ အဓိပါယ္ သာ ေကာက္ႀကေပေတာ့။

ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိဘူး ၊ မရွိရတဲ့ အေႀကာင္းေတြလဲ ရွိတယ္။ ပစၥည္းဥစၥာနဲ့ပါးလို.ထက္ အသိ ဥာဏ္နဲ့ပါးလို.ၿဖစ္ပံုရတယ္လုိ.သံုးသတ္သူ ေတြရွိတယ္ ၊ နွိမ့္ခ်လိုနိမ့္က်စရာမလိုဘူး။ ေၿမွာက္လို.လဲ ေၿမာက္ စရာ မ လိုပါဘူး။ ၂၁ ရာစုမွာမွ ဒုို.မသိ နားမလည္ေသးရင္ ဒို.အပစ္ဘဲ ကၽြန္ၿဖစ္တာ ဘဲ ေကာင္းပါတယ္ လို. ေၿပာရမလား ။

ေနာက္ဆံုးေၿပာၿခင္တာကေတ့ာ . သူကၽြန္မၿဖစ္ေရး. ဆိုတာဘဲ ။ သူမ်ားက အတင္းအႀကပ္ ကၽြန္ လုပ္လို. ကၽြန္ၿဖစ္ရတာ ၊ ကိုယ့္ကၽြန္စိတ္နဲ အလိုတူ အလိုပါ ကၽြန္ၿဖစ္ၿခင္လို. ကၽြန္ခံသူ ကြဲၿပားပါတယ္ ၊ ကၽြန္ခံ ၿခင္း သည္ လူ.အခြင့္အေရးတရပ္ ရပို္င္ခြင့္တရပ္လို.ယူ ဆ ေနရင္ေတာ့လဲ ကိုယ္က ခံၿခင္ရင္ ႀကိုက္သလို အားရပါးရ ခံပါ သူမ်ားကိုေတာ့ ပို္က္ဆံနဲ့ ၿဖစ္ေစ ဥစၥာပစၥည္းလက္ေဆာင္ အခြင့္အေရး ကမ္းလွမ္းမွဳေတြနဲ့ ကၽြန္ၿဖစ္ေအာင္ ေတာ့ မဆြယ္ပါနဲ့ ။ မါစတာေတြကို အိမ္ ကိုေတာ့ ေခၚမလာပါနဲ့ ။ အရင္ ကလဲ ေခၚလာခ့ဲႀက ၿပီး ပါၿပီ ။ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာေပးၿပီး လြတ္လပ္ေရး တို္က္ပြဲ ၀င္ခဲ့တယ္ ။ အခုလဲ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ ေပးၿပီး လြတ္လပ္ေရး ကို ကာကြယ္ေနတယ္ ။ အဆံုးအရွဳံးခံ မလို.လား ?

ဒါနဲ့ ေနပါအံုး လြတ္လပ္ေရး ေန.ဆိုတာလဲ နီးလာၿပန္ၿပီ ၊ အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာပို္င္ လြတ္လပ္ေရးေသာ နို္င္ငံ ဆိုတဲ့ အဓိပါယ္ကို နားမလယ္ ႀက ရင္ေတာ့ ေလ.လာႀကဘိုူ.လိုေသးတယ္ ။ ကၽြန္စိတ္၀င္ေနတာလဲ အပစ္ မဆိုလိုဘူး။ ဘယ္သူေတြ ကၽြန္စိတ္၀င္ေနႀကသလဲ သိဘို.ေကာင္းပါတယ္ ။ ၿမန္မာေတြ အားလံုး ေတာ့ ဟုတ္မယ္မထင္ဘူး။ ကိုယ္က ဘာမွ သိနားလည္ ၿခင္းမရွိ ၊ သူမ်ားကို သာ ဆရာ တင္ ေနရရင္ ။ သူမ်ားက သာ ဆရာ လုပ္ သြား လိမ့္ မယ္ ၊ ကိုယ့္ရ့ဲ အားနဲခ်က္ေတြ ၊ ဆံုးရွံဳးမွဳကို သတိထားလိုက္ မိ ရဲ့လား?

ေတာ္ေသးၿပီေလ ၊သူမ်ားေတြ ဘာေၿပာႀကအံုးမလဲ နားစြင့္ေနမယ္ ။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...