Saturday, May 25, 2013

သစ္ထူးလြင္ သတင္းစုစည္းမႈ (၂၄-၅)

သစ္ထူးလြင္



Posted: 24 May 2013 06:15 AM PDT
ေနာင္လာမယ့္ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ ပညာသင္ၾကားဖို႔ ခက္ခဲေနေသးတဲဲ့ ကေလးငယ္ေတြအတြက္ ပညာသင္ေထာက္ပံံံ့မႈေတြ ေပၚထြက္္လာႏိုင္ေအာင္ သမၼတဆီတင္ျပဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္လို႕ ကရုဏာလူမႈဘ၀ျမွင့္တင္ေရးအဖြဲ႕က ေျပာပါတယ္။

ဒီကေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျမန္မာၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္တာမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ လက္လုပ္လက္စား အေျခခံလူတန္းစားကေလးမ်ား ပညာသင္ေထာက္ပံ့ျခင္း အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲကိုစီစဥ္တဲ့ ကရုဏာလူမႈဘ၀ျမွင့္တင္ေရးအဖြဲ႕ ဥကၠဌ ဦးအာကာစိုးေနာင္က အဲသလိုု ေျပာၾကားခဲ့တာပါ။

"ကေလးေတြကို ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးျခင္းအားျဖင္
့ ကေလးေတြရဲ႕ဘဝကို ဂရုစိုက္ေပးျခင္းအားျဖင့္ လာမယ့္ ၂ဝ၁၄၊ ၂ဝ၁၅ မွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ ဒီလုပ္ငန္းကိုလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏို္င္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံဟာ လာမယ့္ ၁ဝ ႏွစ္၊ ၁၅ ႏွစ္အတြင္းမွာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈေတြလည္း ေလ်ာ့က်သြားမယ္၊ မႈခင္းေတြလည္းေလ်ာ့က်သြားမယ္၊ ပိုၿပီးေတာ့ ေအးခ်မ္းသာယာဝေျပာတဲ့ တိုင္းျပည္ျဖစ္လာမယ္"

ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ မိဘေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ဒီေဆြးေႏြးပြဲကို က်င္းပတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဆြးေႏြးပြဲကို ရန္ကုန္တိုင္းထဲက ဆင္းရဲသားလူတန္းစားေတြ အမ်ားစုေနထိုင္ၾကတဲ့ လႈိင္သာယာ၊ ေရႊျပည္သာ၊ ေမွာ္ဘီ၊ ေတာင္ဒဂံုစတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြက ဆရာ၊ ဆရာမေတြ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရတာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႕ ပညာရွင္ေတြ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။

RFA Burmese


Posted: 24 May 2013 06:08 AM PDT
မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ဆင္ေပါင္ဝဲၿမိဳ႕နယ္၊ မန္က်ည္းပင္ပုေက်းရြာက ေတာင္သူ ၆ ဦးကုိ စစ္တပ္က သိမ္းယူထားတဲ့ လယ္ေျမေတြေပၚမွာ စပါးစိုက္ပ်ိဳးလို႔ဆိုၿပီး အာဏာပိုင္ေတြက ဒီကေန႔မနက္ပိုင္းက ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားတယ္လို႔ ေတာင္သူေတြကေျပာပါတယ္။ ေတာင္သူ ၆ ဦးကို ဆင္ေပါင္ဝဲၿမိဳ႕နယ္မွာ အေျခစိုက္တဲ့ က.ပ.စ (၈) စစ္တပ္က ဖမ္းဆီးသြားတာျဖစ္ၿပီး ---
သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 24 May 2013 06:01 AM PDT
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္မွာရိွတဲ့ စက္မႈဇုန္ေတြက စက္ရံုငါးရံုမွာ ဆႏၵျပေနတဲ့ အလုပ္သမား ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို အာဏာပိုင္ေတြက မေန႔ညေနပိုင္းက ေခၚယူသတိေပးခဲ့တယ္လို႔ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္ေတြက ေျပာပါတယ္။ လိႈင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ ရဲစခန္း၊ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးနဲ႔ အလုပ္သမားရံုးက တာဝန္ရိွသူေတြက အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္ေတြကို ၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးရံုးခန္းမွာ ေခၚယူသတိေပးခဲ့တာပါ။ ---

သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 24 May 2013 05:57 AM PDT
ေမလ ၂၅ ရက္ေန ့ထုတ္ Techspace နည္းပညာဂ်ာနယ္ Volume 2 - Issue 8

ဂ်ာနယ္ ဖတ္ရႈရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 24 May 2013 05:00 AM PDT
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃၇၅ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ ေညာင္ေရ သြန္းေလာင္း ပူေဇာ္ပြဲကို ေမလ ၂၄ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ျမတ္မွာ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။

ရုပ္/သံ ၾကည့္ရႈရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ




Posted: 24 May 2013 04:37 AM PDT
၂၃.၅.၂၀၁၃ ရက္ေန႕ ၁၀၀၀ အခ်ိန္ခန္႕တြင္ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ေန မ---- သည္္ အတူေန စိတ္က်န္းမားေရး မေကာင္းသူမိခင္ ေဒၚ------၊ (၅၀) ႏွစ္ ႏွင့္အတူ လမ္းထိပ္ရွိ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႕ တီဗြီသြားေရာက္ၾကည့္စဥ္ မိခင္မွာေနအိမ္သို႕တစ္ဦးတည္းျပန္သြားခဲ့ၿပီး ညေန ၅ နာရီအခ်ိန္ခန္႕တြင္ မိခင္မွာ တစ္လမ္းတည္းေနမ------- ၏ေနအိမ္သို႕ ေရာက္ရွိေနေၾကာင္းသိရ၍ သြား ေရာက္ေခၚယူရာ မိခင္ျဖစ္သူတြင္ ႏႈတ္ခမ္း၊ ၀ဲပါး၊ ၀ဲလက္ဖ်ံ ႏွင့္ ရင္ဘတ္တို႕တြင္ ညိဳမဲဒဏ္ရာမ်ားအားေတြ႕ရွိသျဖင့္ ေမးျမန္းရာ မ်ိဳးဦး(ခ)သန္းႏိုင္၊ ၂၅ ႏွစ္၊ (ဘ)ဦးျမ၀င္း အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ေနသူမွ ACE သဲကြင္းအတြင္းရွိ ၿခံဳထဲသို႕ေခၚယူၿပီး ႏႈတ္ခမ္း၊ပါး၊ရင္သားတို႕အား ပါးစပ္ျဖင့္စုပ္ကိုက္၍ သားမယားအျဖစ္ျပဳက်င့္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာျပသိရသျဖင့္ အေရးယူေပးပါရန္ အင္းစိန္ရဲစခန္းသို႕ တိုင္တန္းခဲ့၍ မ်ိဳးဦး(ခ)သန္းႏိုင္အား ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးလွ်က္ရွိ ေၾကာင္းသတင္း ရရွိပါသည္။

Yangon Police (Facebook)


Posted: 24 May 2013 04:35 AM PDT
ေနျပည္ေတာ္၊ ေမ ၂၄
၂၃-၅-၂၀၁၃ ရက္ေန႔ ၁၅၄၀ အခ်ိန္ ေနျပည္ေတာ္၊ လယ္ေ၀းၿမိဳ႕နယ္၊ ကံသာအုပ္စု၊ ေခ်ာင္းခုံ ရြာေန ေဒၚခင္ရီ(၅၀)ႏွစ္သည္ ေနအိမ္၌ ရွိေနစဥ္ တစ္ရြာတည္းေန မေကာ္နီဆိုသူ ေရာက္ရွိ လာၿပီး ၎၏ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ဦးေမာင္ျမင့္(ခ) ဦးတင္ျမင့္(၅၆)ႏွစ္အား ရြာလယ္တြင္ ၀ိုင္း၀န္း ရိုက္ႏွက္ေနေၾကာင္း ေျပာဆုိသျဖင့္ သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈခဲ့ရာ ဦးေမာင္ျမင့္မွာ ေသြးမ်ားျဖင့္ လဲက်ေသဆုံးေနသည္ကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။ စံုစမ္းေမးျမန္းခ်က္အရ ထိုေန႔ ၁၅၃၀ အခ်ိန္ ဦးေမာင္ျမင့္(ခ)ဦးတင္ျမင့္သည္ ေတာမွလွည္းျဖင့္ျပန္လာစဥ္ တစ္ရြာတည္းေန ဦးသိန္းေမာင္(၅၂)ႏွစ္၏ေနအိမ္ေ
ရွ႕အေရာက္ ဦးေမာင္ျမင့္ႏွင့္အတူပါလာေသာေခြးမွာ ဦးသိန္းေမာင္၏ေနအိမ္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္သြားသျဖင့္ ဦးသိန္းေမာင္ႏွင့္ သားျဖစ္သူျမင့္ေ၀(၂၄)ႏွစ္တုိ႔က ေခြးအား ေနအိမ္၀ိုင္းအတြင္းမွေမာင္းထုတ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေမာင္းထုတ္စဥ္ ဦးေမာင္ျမင့္ႏွင့္ စကားမ်ားရန္ျဖစ္ရာမွ ဦးေမာင္ျမင့္၌ပါလာသည့္ ကိုင္းခုတ္ဓါးမအား ဦးသိန္းေမာင္တုိ႔သားအဖက လုယူကာ ဦးေမာင္ျမင့္အားခုတ္သျဖင့္ လက္ခုံျပတ္ရွ၊ ၀ဲလက္ေကာက္၀တ္ အ႐ိုးျပတ္၊ ယာလက္ေကာက္၀တ္ျပတ္ရွ၊ ယာလက္ဖ်ံ႐ိုးျပတ္ရွ၊ ဦးေခါင္းထိပ္တည့္တည့္ျပတ္ရွ ဒဏ္ရာမ်ားျဖင့္ အခင္းျဖစ္ေနရာတြင္ေသဆုံးသြားခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသျဖင့္ ဦးသိန္းေမာင္ႏွင့္ ျမင့္ေ၀ တို႔အား လယ္ေ၀းၿမိဳ႕မရဲစခန္း(ပ)၁၄၆/၂၀၁၃၊ ျပစ္မႈပုဒ္မ ၃၀၂ ျဖင့္ အမႈဖြင့္အေရးယူထားေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ရဲဇာနည္ (Facebook)


Posted: 24 May 2013 04:33 AM PDT
ေနျပည္ေတာ္၊ ေမ ၂၄

၂၃-၅-၂၀၁၃ ရက္ေန႔ ၁၇၃၀ အခ်ိန္ အမွတ္(၅၅)အဆန္ မႏၲေလး-ျမစ္ႀကီးနား အျမန္ ရထားသည္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕နယ္၊ မရမ္းဘူတာႏွင့္ မလိခဘူတာၾကား၊ မိုင္တိုင္အမွတ္(၇၀၂/၅) အေရာက္တြင္ ပထမတန္းတြဲ(၁)၊ ခုံအမွတ္(၂၃)၌ စီးနင္းလုိက္ပါလာသည့္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕၊ ၿမိဳ႕မရပ္ကြက္ေန ဦးကုိကုိႀကီး(၃၅)ႏွစ္မွာ ရထားစက္ေခါင္းအမိုးေပၚမွခုန္ခ်
ခဲ့သျဖင့္ ရထားလုံၿခဳံေရးတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားက ရထားအားရပ္တန္႔ၾကည့္႐ႈခဲ့ရာ ဦးကိုကိုႀကီးတြင္ ဦးေခါင္းေနာက္ေစ့(၇)လက္မခန္႔ ေပါက္ၿပဲဒဏ္ရာ (၁)ခ်က္၊ ၀ဲနဖူး(၁)လက္မခန္႔ေပါက္ၿပဲဒဏ္ရာ(၁)ခ်က္၊ ယာဘက္လက္ဖ်ံေပါက္ၿပဲဒဏ္ရာ(၁)ခ်က္၊ ယာေျခေထာက္က်ဳိးဒဏ္ရာမ်ားရရွိခဲ့သျဖင့္ ျမစ္ႀကီးနားေဆး႐ုံသုိ႔ပုိ႔ေဆာင္စဥ္ ေသဆုံးသြားေသာေၾကာင့္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မရဲစခန္း ေသမႈေသခင္းအမွတ္စဥ္(၁၀/၂၀၁၃)ျဖင့္ အမႈဖြင့္စစ္ေဆးလ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ရဲဇာနည္ (Facebook)


Posted: 24 May 2013 04:29 AM PDT
ေနျပည္ေတာ္၊ ေမ ၂၄

၂၃-၅-၂၀၁၃ ရက္ေန႔ ၀၉၀၀ အခ်ိန္ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္၊ ““ခိုင္လံု””ေက်ာက္မ်က္ကုမၸဏီလု
ပ္ကြက္၊ အျမင့္ေပ(၄၀)ခန္႔ရွိ ေျမစာပံုေဟာင္းမွေျမစာမ်ား ႐ုတ္တရက္ ၿပိဳက်သျဖင့္ ေျမစာပုံေအာက္ေျခတြင္ ေရမေဆးေက်ာက္ရွာေဖြေနသည့္ ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္၊ သာယာကုန္း ေက်းရြာေန ေအာင္ေက်ာ္ၫြန္႔(၄၂)ႏွစ္မွာ ယာဘက္ရင္အံုပြန္းပဲ့၊ ၀ဲဘက္နားထင္ပြန္းပဲ့ဒဏ္ရာမ်ား ရရွိ၍ အခင္းျဖစ္ေနရာတြင္ေသဆုံးခဲ့ၿပီး ဖားကန္႔ၿမိဳ႕နယ္၊ ေမွာ္စီစာေက်းရြာ၊ ရြာမရပ္ကြက္ေန ခင္ေမာင္ေထြး(၃၀)ႏွစ္မွာ ယာဘက္ပုခံုးပြန္းပဲ့၊ ယာဘက္ဒူးေခါင္းပြန္းပဲ့ဒဏ္ရာမ်ား ရရွိခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေသဆံုးသူ၏အေလာင္းႏွင့္ ဒဏ္ရာရရွိသူခင္ေမာင္ေထြးတို႔အား လံုးခင္းတိုက္နယ္ေဆး႐ံုသို႔ပို႔ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဖားကန္႔ၿမိဳ႕မရဲစခန္း ေသမႈေသခင္းအမွတ္စဥ္(၂၂/၂၀၁၃)ျဖင့္ အမႈဖြင့္စစ္ေဆးလ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။

ရဲဇာနည္ (Facebook)


Posted: 24 May 2013 04:26 AM PDT
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ဒလၿမဳိ႕နယ္အတြင္း အိမ္ရာစီမံကိန္း အတြက္ အစိုးရက သိမ္းဆည္းထားေသာ လယ္ေျမ ဧက၂၀၀ ခန္႔ကို လယ္ယာေျမစုံစမ္းေရး ေကာ္မရွင္က အျမန္ဆုံး စိစစ္ေဖာ္ထုတ္ေပး ရန္ လယ္သိမ္းခံ လယ္သမားမ်ားက ဒလၿမဳိ႕ သမၺန္ဆိပ္ကြင္း၌ ေမလ၂၃ ရက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီတြင္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္သည္။ ---
သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 24 May 2013 04:17 AM PDT
ျပည္တြင္းမွာ လတ္တေလာ နိုင္ငံျခားသံုးေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာတန္ဖိုး ျမင့္တက္ လာရျခင္းက ေဈးကြက္ရဲ့ သေဘာ သဘာ၀ျဖစ္တဲ့ ၀ယ္လိုအား ျမင့္တက္လာ ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗဟိုဘဏ္အေနနဲ့ ၀င္ေရာက္ ထိန္းေက်ာင္းမွာ မဟုတ္ဘူးလို့ ဗဟိုဘဏ္တာ၀န္ ႐ွိသူတဦးက ေျပာပါတယ္။  ---
သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 24 May 2013 03:20 AM PDT
ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး သာေကတၿမိဳ႕နယ္ ၁/ထူပါ႐ံုရပ္ကြက္၊ အေရွ႕ ၁၄ လမ္းအား ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီ ဗဟို အလုပ္အမႈ ေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္သူ ယခင္ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး တာ၀န္ခံ ဦးေအာင္သိန္းလင္းက လမ္းခင္းေပးမည္ဟု ႏႈတ္ကတိေပးခဲ့ၿပီး ယခုတုိင္ မခင္းေပးေသးေၾကာင္း ရပ္မိရပ္ဖမ်ားက ျမန္မာ သံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။ ---

သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 24 May 2013 03:05 AM PDT
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္၊ ပင့္သာႀကီးေက်း  ရြာေနဦးထြန္းလိႈင္၏ေနအိမ္ၿခံ၀င္း  အတြင္း၌ ေမ(၃) ရက္၊ နံနက္  (၇) နာရီက ငါးေပပတ္လည္ အက်ယ္ေရတြင္းတူးေဖာ္ရာ အနက္သံုးေပခန္႔အေရာက္ေက်ာက္ ဖ်က္ေတြ႕ရွိသည္။ ဆက္လက္၍ ေရတြင္းတူးေဖာ္  ရာအနက္ေလးေပခန္႔တြင္ ေၾကး ေက်ာင္းေဆာင္ပုံသ႑ာန္၊ ---
သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 24 May 2013 03:01 AM PDT
ေမလ (၁၈) ရက္ေန႔က ကေလးၿမိဳ႕နယ္ ေထာက္ၾကန္ ေက်းရြာတြင္ ည(၈)နာရီခန္႔ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ မီး႐ႈိ႕မႈတစ္ရပ္ျဖစ္ ပြားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ မိမိအိမ္မိမိ မီး႐ႈိ႕မႈတြင္ ျပစ္မႈက်ဴး လြန္မိသူမွာ ေမာင္ေအာင္ၿဖိဳး ဟိန္းျဖစ္ၿပီး ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ခ်ိန္ တြင္ ေမာင္ေအာင္ၿဖိဳးဟိန္းမွာ အရက္အလြန္အကၽြံမႈးယစ္ေန ေၾကာင္းသိရသည္။  ---

သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ




Posted: 24 May 2013 02:48 AM PDT
ျပင္သစ္နိုင္ငံ နန့္တက္ျမို့မွာ ေမ ၂၂ မွ ၂၅ ရက္ေန့အထိ ျပုလုပ္ေနတဲ့ ၅ ၾကိမ္ေျမာက္ နိုင္ငံတကာလူ့အခြင့္အေရးဖိုရမ္ကို ျမန္မာနိုင္ငံ အလုပ္သမားနဲ့ လယ္သမားအေရး တက္ၾကြလႈပ္႐ွားသူ ေဒၚစုစုေနြးအပါအ၀င္ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္ ၃ ဦး တက္ေရာက္ ေနၾကပါတယ္။

နုိင္ငံေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္က လူ့အခြင့္အေရး တက္ၾကြလႈပ္႐ွားသူေတြ၊ လူ့အခြင့္အေရး ကြ်မ္းက်င္သူေတြ၊ အစိုးရကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ့အတူ ထိုင္းနိုင္ငံေရာက္ ေ႐ြွႊ့ေျပာင္းျမန္မာ အလုပ္သမားေတြအေရး ေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ ဦးထူးခ်စ္၊ ျမန္မာနိုင္ငံ လူ့အခြင့္အေရးေကာ္မ႐ွင္က လူ့အခြင့္အေရးေကာ္မ႐ွင္မင္းၾကီး ဦးလဖိုင္းလ္ဇူးေဂါင္း (Lahpai Zau Goone)တို့ တက္ေရာက္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒၚစုစုေနြးက “က်မတုိ့ လာေရာက္ ေလ့လာခြင့္ရတဲ့အတြက္ က်မတုိ့နုိင္ငံအတြက္ ဘာေတြဆက္ျပီး ၾကိုးစားေဆာင္႐ြက္ခြင့္ရမယ္ဆုိ
တာ ပုိျပီးေတာ့ နားလည္လာတယ္။ နုိင္ငံမွာ ဘာေတြ လုိအပ္ခ်က္ေတြ ႐ွိေနလဲ၊ အစုိးရကလည္း ဘာလုိအပ္ခ်က္ေတြ ႐ွိေနလဲ။ က်မတုိ့ကလည္း နုိင္ငံကုိ လူ့အခြင့္အေရးျပည့္၀ျပီး စစ္မွန္တဲ့ ဒီမုိကေရစီနုိင္ငံျဖစ္ဖုိ့အတြက္ အစုိးရနဲ့ ဘယ္လုိမ်ဳိး ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္သြားမလဲ၊ ျပည္သူေတြကေရာ ဘာေတြလုိအပ္ေနလဲဆုိတာေတြ က်မတုိ့ အေတြ့အၾကံုရတယ္။ ရ႐ွိလာတဲ့အေတြ့အၾကံုေတြကုိ နုိင္ငံကုိျပန္ေရာက္ရင္ ေအာက္ေျချပည္သူေတြကုိ ျပန္ေျပာျပမွာပါ”လို့ ေျပာပါတယ္။

ေဆြးေနြးပြဲ တက္ေရာက္တဲ့ ဦးထူးခ်စ္က သူအေနနဲ့ ေ႐ြွႊ့ေျပာင္းအလုပ္သမား ေရးရာ ကိစၥေတြနဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ လူ့အခြင့္အေရးကို တင္ျပခဲ့တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။

“အဓိက က်ေနာ္လာတာက အာဖရိကတုိ့၊ အီးယူတုိ့၊ လက္တင္အေမရိက၊ အာ႐ွ၊ တ႐ုတ္တုိ့မွာ ေ႐ြွႊ့ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြနဲ့ ပတ္သက္တဲ့အေျခအေနေတြကုိ တင္ျပခုိင္းေတာ့ အဲဒီကိစၥေတြကုိ တင္ျပတယ္။ သတင္းေထာက္ေတြက ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ လက္႐ွိလူ့အခြင့္အေရးအေျခအေနေတြ
ကုိ ေမးတာေတြေတာ့ ႐ွိတယ္။ လက္႐ွိလူ့အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈေတြ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ျဖစ္ေပၚေနတာက စနစ္တက်ပုံစံ႐ွိတယ္။ ျမန္မာနုိင္ငံမွာေတာ့ လူ့အခြင့္အေရးေတြ ခ်ဳိးေဖာက္မႈ႐ွိေနဆဲျဖစ္တယ္ဆုိတာ က်ေနာ္ ေျပာျဖစ္တယ္။”

ေဒၚစုစုေနြးနဲ့ ဦး Lahpai Zau Goone တို့ကေတာ့ ဒီဖိုရမ္မွာ တက္ေရာက္ေဆြးေနြးဖို့ အစီအစဥ္ မပါ႐ွိဘဲ ပထမအၾကိမ္အျဖစ္ တက္ေရာက္တာဟာ အေတြ့အၾကံုရတယ္လို့ ဆိုပါတယ္။

ဖိုရမ္ျပီးခ်ိန္က်မွ ေဒၚစုစုေနြးဟာ ျပင္သစ္ အန္ဂ်ီအိုေတြ၊ ျပင္သစ္မီဒီယာေတြနဲ့ ေတြ့ဆံုျပီး ႐ွင္းလင္းပြဲေတြလုပ္ဖို့ စီစဥ္ထားတယ္လို့ ေျပာပါတယ္။

 by webteam  (ဒီဗီြဘီ)


Posted: 23 May 2013 09:27 PM PDT
ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္၊ သီလဘန္ေက်ာင္းတိုက္ေန ဆရာေတာ္ဦးနႏၵာသာရ၊ (၆၃)ႏွစ္၊ ၀ါေတာ္ (၄၃) ၀ါ သည္ ၂၂.၅.၂၀၁၃ ရက္ေန႕ တြင္ေရးၿမိဳ႕နယ္မွ ရာဇာမင္းကားျဖင့္ ရန္ကုန္သို႕လိုက္ပါလာၿပီး ၂၃.၅.၂၀၁၃ ရက္ေန႕ ၀၁၀၀ အခ်ိန္ ေအာင္မဂၤလာကား၀င္းသို႕ေရာက္ရွိကာ အတူပါ ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒႏွင့္ Probox အျဖဴေရာင္အငွားယာဥ္ (နံပါတ္မမွတ္မိ)အား ငွား၍ စီးလာရာ အေ၀းေျပးကြင္းမွ အထြက္
၂ ဖါလံုခန္႕အေရာက္တြင္ ယာဥ္ေမာင္းမွ ကားပ်က္သည္ဟုဆိုသျဖင့္ ဆရာေတာ္မ်ားမွ ဆင္းတြန္းေပးစဥ္ ေမာင္းႏွင္ထြက္ေျပးသြားခဲ့ရာ ---

သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ




Posted: 23 May 2013 09:23 PM PDT
ေမလ ၂၄ ရက္ေန ့ထုတ္ EURO SPORTS Journal အတဲြ ၄ ၊ အမွတ္ ၅၇
ဂ်ာနယ္ ဖတ္ရႈရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 23 May 2013 09:07 PM PDT
ေမလ(၂၃)ရက္ေန ့ထုတ္ ေစ်းကြက္ ဂ်ာနယ္ အမွတ္ ၈၁၄

ဂ်ာနယ္ ဖတ္ရႈရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 23 May 2013 08:53 PM PDT
ေမလ ၂၃ရက္ေန႔ နံနက္ ၀၈၃၀ အခ်ိန္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ဧရာ၀တီတုိင္း ေဒသၾကီး ပုသိမ္ၿမိဳ႔ ဘူတာေစ်းေရွ႔ အနီး မွာ ေဒါက္တာေအာင္ျငိမ္းႏွင့္ သူ႔သား ေလတပ္မွ ဗိုလ္ႀကီးၿဖိဳးျပည့္ေအာင္တို႔မွ ၄င္းတုိ ့အိမ္ေရွ ့မွာ ကားလာရပ္တဲ့  မ်ိဳး စားေသာက္ဆိုင္ ပိုင္ရွင္ ဦးမ်ိဳးေဝနွင့္ ဇနီး သမီးတို႔အား လူမဆန္စြာ ရိုက္နွက္ခဲ့မႈအေပၚ ပုသိမ္္ ျပည္သူမ်ားၾကား မေက်နပ္တဲ့ အေၾကာင္း က်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္ေပၚေန ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

ဦးမ်ဳိးေ၀ မိသားစုကုိ ဗုိလ္ၾကီးျဖဳိးျပည့္ေအာင္က သံတုတ္နဲ ့လူမဆန္စြာရုိက္ႏွက္ခဲ့တယ္လုိ ့မ်က္ျမင္ေတြ ့ ကေျပာပါတယ္။ ရုိက္ႏွက္စဥ္မွာ အရပ္၀တ္နဲ ့ရုိက္ႏွက္ခဲ့ျပီး ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြက ရဲစခန္းကုိ ဖုန္းဆက္တုိင္းၾကားခဲ့ပါတယ္။

ရဲစခန္းမွ တာ၀န္ရိွသူေတြ ေရာက္ရိွလာတဲ့ အခါမွာ စစ္ယူနီေဖာင္း၀တ္ျပီး ပတ္၀န္းက်င္ကလူေတြနဲ ့ရဲေတြကုိ ေမာက္မာရုိင္းစုိင္းစြာ ဆဲဆုိတုန္ ့ျပန္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ပုသိမ္ျပည္သူေတြ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနၾကတာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

သစ္ထူးလြင္

ပုသိမ္ျမိဳ႕မွာ ေလတပ္ဗိုလ္ၾကီး သားအဖမွ မိန္းခေလးတေယာက္အား ၀ိုင္းရုိက္မႈ ျဖစ္ပြားစဥ္

Posted: 23 May 2013 08:38 PM PDT
ၿမိတ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း အီတာလ်ံထိုင္း ကုမၸဏီက တည္ေဆာက္မယ့္ ေရအားလွ်ပ္စစ္ ေရေလွာင္တမံ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသတြင္းသဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ေဒသခံေတြရဲ႕ လူမႈပတ္၀န္းက်င္ထိခိုက္မူ အႏၱရာယ္ရွိတယ္ဆိုတဲ႔ အစီရင္ခံခ်က္ရရွိတဲ့အတြက္ အဲဒီစီမံကိန္းကို ျမန္မာအစိုးရဘက္က ရပ္ဆိုင္းလိုက္ေၾကာင္း ထိုင္းနို္င္ငံထုတ္ The Nation သတင္းစာက ေရးသားပါတယ္။ ---

သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ



Posted: 23 May 2013 06:56 PM PDT
ေနနန္းရယ္တဲ့ ဖန္သူရိန္။ တန္ခိုးဥဏွဂူႏွင့္
ကဆုန္ဟူ သည္မာသမွာ ျပင္းျပပူရွိန္။
ဝိသာခါ ယွဥ္ၿပိဳင္ဝန္းပါလုိ႔၊ ထြန္းလွတဲ့ေငြတာရိန္ငယ္။
ဒြတၱႎသေန႔စြဲ။
ပန္းစကားဝါ၊ နန္းမရာေကသီဆင္လို႔၊
ေရႊျပည္ခြင္ ဗုိလ္ပါေပါင္းရယ္တုိ႔၊ ၿငိမ့္ေညာင္းေအာင္ ထာဝစဥ္ျဖင့္၊
ခါသဘင္ေညာင္ေရသြန္းၾကတယ္၊ လြမ္းစရာ့ပြဲ။

ကဆုန္လႏွင့္ ပတ္သက္၍ အထက္ပါအတုိင္း စာဆုိေတာ္ ဦးၿပံဳးခ်ဳိက ေရးစပ္ သီကံုးခဲ့ပါသည္။ ကဆုန္လကို ပုဂံေခတ္က ကုဆုန္၊ ကူဆံု၊ ခူဆံု၊ ခုဆံုဟု အမ်ဳိးမ်ဳိးေခၚ ေဝၚေရးသားခဲ့ၾကသည္။ ေဗဒင္က်မ္းအလုိ အားျဖင့္ ဤလသည္ ၿပိႆရာသီျဖစ္ၿပီး ဝိသာခါနကၡတ္သည္ လမင္းႏွင့္အတူ ေကာင္းကင္တြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ထြန္းလင္း ေသာလျဖစ္သည္။ ရာသီ႐ုပ္မွာ ႏြားလား ဥသဘ႐ုပ္ျဖစ္ၿပီး ဤလတြင္ ရာသီပန္းအျဖစ္ စကားဝါပန္းတုိ႔ ဖူးပြင့္ၾကသည္။ ေန႔တာရွည္၍ ညတာတိုေသာ ရက္စံုလျဖစ္သည္။ ကဆုန္လသည္ ျမန္မာလမ်ားတြင္ ဒုတိယ လျဖစ္၍ ဥတုသံုးလီတြင္ ေႏြဥတု၌ပါဝင္ သည္။ ေဝါဟာရလီနတၳဒီပနီက်မ္းအရ ကုဆုန္၊ ကဆံုတုိ႔တြင္ ကု-ကတုိ႔သည္ “ေရ” ဟု အဓိပၸာယ္ရရွိၿပီး ဆုန္၏အဓိပၸာယ္မွာ သြန္း၊ ေလာင္း၊ ဖ်န္းျခင္းျဖစ္သည္။ ပညာရွင္ မ်ားက ဤလကို "ကံ ဥဒကံ ဆိႏၵတီတိ ကဆိနံ"ေယာမာေသာ၊ အၾကင္လသည္။ ကံဥဒကံ၊ ေရကို။ ဆိႏၵတိ၊ ျဖတ္တတ္၏။ ဣတိတသၼာ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္။ ေသာမာေသာ၊ ထုိလ သည္။ ကဆိနံ၊ ကဆုန္မည္၏။ ဟု ဝစနတၳျပဳခဲ့ၾကသည္။ ဤလသည္ ေႏြရာသီ ၏ ဗဟုိခ်က္မက်ေသာ လျဖစ္သျဖင့္လည္း
“ကဆုန္ နယုန္-ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္”ဆုိသကဲ႔သို႔ ပူ လြန္း၍ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ရမတတ္ အပူရွိန္လြန္ကဲ ေသာလျဖစ္သည္။

ဤလတြင္ အင္း၊ အိုင္၊ ကန္၊ ေခ်ာင္း၊ ေရႏုတ္ေျမာင္းမ်ားမွာ ေရမ်ားခန္းေျခာက္ ၍ သစ္ပင္ပန္းမန္မ်ားမွာ ညႇဳိးေရာ္ကာ ေသလုမတတ္ ေရဓာတ္ခန္းေျခာက္ေသာ ကာလ လည္းျဖစ္ပါသည္။ ဤမွ်ပူျပင္းေသာလတြင္ ပရိေဘာဂေစတီတြင္ပါဝင္ေသာ မဟာေဗာ ဓိပင္မ်ား ဆက္လက္ရွင္သန္ႏုိင္ဖို႔ရန္ အတြက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားက ေဗာဓိပင္ ကို ေရျဖင့္သြန္းေလာင္းပူေဇာ္ၾကေသာ ဓေလ့သည္ ေရွးယခင္ကပင္ ေပၚထြန္းခဲ့ပါ သည္။ ျမန္မာႏုိုင္ငံတြင္ ဒုတိယကမၻာစစ္ ႀကီးၿပီးဆံုးေသာကာလမွစ၍ ကဆုန္လျပည့္ ေန႔ကို “ဗုဒၶေန႔”ဟုသတ္မွတ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရက ထိုေန႔ကို အမ်ားျပည္သူ႐ံုးပိတ္ ရက္အျဖစ္ ေဂဇက္ဝင္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါ သည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ ႏွစ္စဥ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ေရာက္တုိင္း ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲျဖစ္သည့္ ဗုဒၶပူဇနိယ ပြဲေတာ္ႀကီးကို ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္နံတစ္လ်ား ေနရာအႏွံ႔အျပား ခမ္းနားႀကီးက်ယ္စြာ က်င္းပခဲ့ၾကပါသည္။

ေရွးေခတ္အခါကစ၍ ဤလတြင္ ဘုရင္ႏွင့္တကြ လုပ္သားျပည္သူမ်ားသည္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ကို ရာသီပြဲေတာ္ အျဖစ္ ဆင္ယင္က်င္းပေလ့ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္သာမက သီဟုိဠ္ (သီရိလကၤာ) ႏုိင္ငံ၊ ထိုင္းႏုိင္ငံ၊ လာအုိ၊ ကေမၻာ ဒီးယား၊ ဗီယက္နမ္ အစရွိေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကို အမ်ားစုကိုးကြယ္ၾကသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားမွာ လည္း ကဆုန္လျပည့္ေန႔ကို ႏွစ္စဥ္ “ဝီဆတ္ေဒး”ဟု သတ္မွတ္ၿပီး မိမိတုိ႔ သက္ဆုိင္ရာ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္၍ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္စြာ က်င္းပေလ့ ရွိၾကပါသည္။

ကဆုန္လျပည့္ေန႔သည္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔ အဖို႔ အထူးျမတ္ဆုံးေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္တစ္ေန႔ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔၌ သံုး ေလာကထြတ္ထား သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရား ရွင္သည္ ဘုရားျဖစ္ရန္အတြက္ ဒီပကၤရာ ဘုရားျမတ္စြာထံေတာ္ပါးတြင္ နိယတဗ်ာဒိပ္ပန္းကို ဆင္ျမန္းခဲ့သည္။ တစ္ဖန္ B.C 624 မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ ခု၊ ေသာၾကာေန႔ ကဆုန္လျပည့္ေန႔၌ပင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့ သည္။ ထုိ႔ျပင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္တြင္ သစၥာေလးပါးတရား သိျမင္ၿပီး သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ကိုရရွိေသာ B.C 589၊ မဟာ သကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု ဗုဒၶဟူးေန႔သည္ ကဆုန္ လျပည့္။ မဟာပရိနိဗၺာန္ဝင္စံေတာ္မူေသာ B.C 544 မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈ ခု အဂၤါေန႔ သည္ ကဆုန္လျပည့္စသည္ျဖင့္ တုိက္ဆုိင္လွစြာ ႀကံဳခဲ့ပါသျဖင့္ ဤေန႔သည္ လြန္စြာ ထူးျမတ္ေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ႀကီးတစ္ေန႔ အျဖစ္ သာသနာ့သမုိင္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ထင္ရွားခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးလူႀကီး မ်ားက မွတ္သားရ လြယ္ကူေစရန္အတြက္ “ဗ်ာဒိတ္၊ ဖြားျမင္၊ ေဗာဓိပင္၊ စံဝင္နိဗၺာန္ နန္း”ဟု လကၤာျပဳလုပ္ ထားခဲ့ၾကပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ေရာက္တုိင္း ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ မဟာေဗာဓိပင္ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ အျဖစ္ ကိုယ္စားရည္မွန္း၍ ေညာင္ေရမ်ား ျဖင့္ သြန္းေလာင္းပူေဇာ္ၾကပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ “ကာဠဳ၊ ယေသာ္၊ ညီေတာ္၊ ဆႏၷ၊ က႑က၊ ေသာဏၰ၊ ဗုဒၶေဟ”ဟူေသာ စကားအရ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ရက္တည္း ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ဖြားဖက္ေတာ္ ခုနစ္ဦးတုိ႔တြင္လည္း ေဗာဓိပင္သည္ ဖြားဖက္ေတာ္တစ္ခု အျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့ပါသည္။

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ေဗာဓိပင္ကို ပူေဇာ္ထိုက္ေၾကာင္းကို ေတရသကနိ ပါတ္ေတာ္လာ ကလိဂၤေဗာဓိဇာတ္ေတာ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထိုဇာတ္၌ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီး ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ အရွင္အာနႏၵာက ဘုရားရွင္အားပူေဇာ္ ထုိက္ေသာ ေစတီေတာ္မ်ားအေၾကာင္း ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ဘုရားရွင္က ေလာက၌ကိုးကြယ္ထုိက္ေၾကာင္း ေစတီ သုံးမ်ဳိးရွိသည္။
(၁) သာရီရိကေစတီ - ဘုရားရွင္၏ စြယ္ေတာ္ေလးဆူ တုိ႔ႏွင့္တကြ အေသြးေတာ္ အသားေတာ္ စသည့္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ မ်ား၊ (၂) ပရိေဘာဂေစတီ - ေဗာဓိပင္၊ သပိတ္၊ သကၤန္းပရိကၡရာ ေက်ာင္းအိပ္ရာေနရာ စသည့္ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား၊ (၃) ဥဒၵိႆေစတီ - ဘုရားရွင္ ကိုယ္စားထုလုပ္ ကိုးကြယ္ၾကေသာ နိမၼိတ ႐ုပ္ပြားဆင္းတု ေတာ္မ်ား စသည့္ သံုးမ်ဳိးတုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသံုးမ်ဳိးတုိ႔ တြင္ သာရီရိကေစတီေတာ္ကို ငါဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ မျပဳလုပ္ႏုိင္၊ ဥဒၵိ ႆေစတီေတာ္ႏွင့္ ပရိေဘာဂေစတီ ႏွစ္ပါးကိုမူ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။ ဘုရားရွင္တို႔ အသံုးျပဳေသာ ေဗာဓိပင္ျမတ္သည္ ငါဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္၌ပင္ ေစတီေတာ္ မည္၍ ပူေဇာ္ထုိက္သည္ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူ ခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္း တုေတာ္မ်ားကို ပူေဇာ္သည့္ဓေလ့သည္ ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္ကပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရပါသည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာႏွင့္ မဟာေဗာဓိပင္သည္ ခြဲျခား၍မရေကာင္းပါေပ။ မဟာေဗာဓိပင္ သည္ ဘုရားရွင္၏သေကၤတျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ၃၅ ႏွစ္အရြယ္ ေဗာဓိပင္ ေအာက္တြင္ေပါက္ေသာ ေရႊပလႅင္ထက္၌ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု ႀဃ ၅၈၉ ကဆုန္ လျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ပု, ဒိ, အာ ဟူေသာ ဉာဏ္ေတာ္သံုးမ်ဳိးကို ရရွိၿပီး သဗၺညဳတဉာဏ္ ေတာ္ရွင္အျဖစ္ ေလာကသံုးပါးတြင္ ဘုရား စင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ လျပည့္ ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔မွစ၍ ပထမသတၱာဟ အျဖစ္ ေဗာဓိပင္ရင္းတြင္ ခုနစ္ရက္သီတင္း သံုးေတာ္မူ၍ ဒုတိယသတၱာဟတြင္ ဤမွ် ေက်းဇူးႀကီးမားေသာ ေဗာဓိပင္ကို ဘုရား ရွင္သည္ အနိမိသ ကုန္းထက္မွေန၍ ခုနစ္ရက္ ပတ္လံုး မတ္တတ္ရပ္ခါ မမွိတ္မသံုေသာ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ေတာ္မူျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူး ဆပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤေနရာ၌ “ေဗာဓိ” ဆုိသည္မွာ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ သစၥာေလးပါး ကို ထိုးထြင္းသိျမင္၍ နိဗၺာန္သို႔မ်က္ေမွာက္ ျပဳေသာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကို ဆုိုလိုပါ သည္။ ထိုဉာဏ္ေတာ္ရရွိရာအရပ္ အပရာ ဇိတ ေရႊပလႅင္ထက္၌ ေပါက္ေသာ အပင္ကို “ေဗာဓိပင္”ဟုေခၚသည္။ ဥပမာ- ကကုသန္ ျမတ္စြာဘုရား၏ေဗာဓိသည္ ကုကၠဳိပင္ျဖစ္ သည္။ ေကာဏဂံုျမတ္စြာဘုရား၏ ေဗာဓိ သည္ ေရသဖန္းပင္၊ ကႆပျမတ္စြာဘုရား ၏ေဗာဓိသည္ ပေညာင္ပင္၊ ေနာင္ပြင့္လတ႕ၱံ ေသာ အရိေမေတၱယ်ဘုရားရွင္၏ ေဗာဓိ သည္ ကံ့ေကာ္ပင္ စသည္တုိ႔ျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ ကလိဂၤေဗာဓိဇာတ္၌ ဘုရားရွင္ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္း သံုးေတာ္မူစဥ္က လူအမ်ားသည္ ပန္းန႔ံသာ စသည္တုိ႔ကိုကိုင္ေဆာင္၍ ဘုရားရွင္ကို ပူ ေဇာ္ရန္ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ထို အခ်ိန္တြင္ သံုးလူထြက္တင္ ဘုရားရွင္သည္ သတၱဝါမ်ားကို တရားေဒသနာျဖင့္ ခ်ီးေျမႇာက္ ေဟာၾကားဖုိ႔ရန္ ေဒသစာရီၾကြခ်ီေတာ္မူေန ခ်ိန္ႏွင့္ႀကံဳ၍ မဖူးေျမာ္လုိက္ ၾကရသျဖင့္ စိတ္လက္မၾကည္သာ ျဖစ္ၾကရၿပီး ဂႏၶကုဋိ တံခါးဝတြင္ ပန္းနံ႔သာတုိ႔ကို ခ်၍ ျပန္သြား ၾကရသည္။ ဤအေၾကာင္းကို အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးက အရွင္အာနႏၵာအား အေၾကာင္းစံု ေလွ်ာက္ထား၍ သိရသျဖင့္ အရွင္အာနႏၵာမွ တစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္အား “ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရား ေဒသစာရီၾကြခ်ီေနခိုက္ ကိုယ္စား ပူေဇာ္မႈျပဳလုပ္ ႏိုင္ၾကပါရန္ မဟာေဗာဓိပင္ မွ မ်ဳိးေစ့ကိုယူ၍ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ တံခါးမုခ္၌ စိုက္ထားလုိေၾကာင္း” ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္က ထိုသို႔ေဗာဓိပင္ကို စိုက္ပ်ဳိးပူေဇာ္ခဲ့ပါလွ်င္ ငါဘုရား အၿမဲရွိေနဘိသကဲ႔သို႔ ျဖစ္ၿပီး ကုသိုလ္တရားမ်ား တိုးပြားေၾကာင္းျဖစ္၍ ေကာင္းျမတ္လွေပသည္ဟု ႏႈတ္ေတာ္ျဖင့္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူ ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္သည္ မိမိကိုယ္စား ဖူးေျမာ္ခံ ႏိုင္ရန္ အရွင္အာနႏၵာအား မူလေဗာဓိပင္မွ မ်ဳိးေစ့ကို ေဆာင္ယူစိုက္ေစသည္။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္သည္ ယူဇနာ ၆၀ ေဝးကြာေသာ ေဗာဓိမ႑ိဳင္ ကုန္းေတာ္သို႔ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ၾကြခ်ီ ၍ ေၾကြက်ဆဲျဖစ္ေသာ မူလမဟာေဗာဓိ မ်ဳိးေစ့ကို သကၤန္းျဖင့္ခံ၍ ယူေဆာင္လာခဲ့ ၿပီး အရွင္အာနႏၵအား ေပးအပ္သည္။ ထိုေဗာဓိမ်ဳိးေစ့ကို ေဇတဝန္ေက်ာင္းဝင္း တြင္ တံခါးမုခ္၏ သတ္မွတ္ေနရာ၌ အနာထပိဏ္ သူေဌးသည္ ေျမသို႔ခ်စိုက္လိုက္ရာ တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ေျမသို႔မေရာက္မီ ထြန္တံုးပမာဏခန္႔ အေတာင္ ၅၀ ျမင့္ေသာ မဟာေဗာဓိပင္သည္ ပရိသတ္မ်ား၏ ေရွ႕ေမွာက္၌ပင္ ခက္မငါးျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုစြာျဖင့္ အံ့ၾသဖြယ္ရာ ႐ုတ္ျခည္းေပါက္ ဖြားလာခဲ့ေပသည္။ ထိုပြဲေတာ္တြင္ ေကာသလမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္၍ ရဟႏၲာ မေထရ္ႀကီးမ်ား၊ အနာထပိဏ္၊ ဝိသာခါ စေသာ သဒၶါတရားႏွင့္ျပည့္စံုေသာ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားစြာ ပါဝင္ၾကသည္။ ထိုေဗာဓိ ေညာင္ပင္ေအာက္၌ပင္ ဘုရားရွင္သည္ တစ္ညတာနိေရာဓသမာပတ္ ဝင္စားေတာ္ မူသည္။ ပေႆနဒီေကာသလမင္းႀကီးႏွင့္ တိုင္းသူျပည္သားတို႔သည္ ထိုမဟာေဗာဓိ ပင္ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္အလား ပန္းနံ႔သာ၊ ဆီမီး စသည္တို႔ျဖင့္ ေန႔စဥ္ပူေဇာ္ သကၠာရျပဳၾကသည္။ ပူရွိန္ျပင္းသည့္ ကဆုန္ လသို႔ေရာက္ေသာအခါ မင္းႏွင့္ျပည္သူတို႔ သည္ မဟာေဗာဓိပင္မညႇိဳးေရာ္ေစရန္ ေရသြန္း ပူေဇာ္ပြဲသဘင္ကို က်င္းပၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္အခါမွစ၍ ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္း ပြဲေတာ္ေပၚေပါက္လာဟန္ ရွိသည္ဟု ေရွးပညာရွင္မ်ားက ယူဆၾကပါသည္။ ဤေဗာဓိပင္ကို အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ ႀကီးမွဴးစိုက္ပ်ဳိးသျဖင့္ “အာနႏၵာေဗာဓိ” ဟု အမည္တြင္သည္။ အိႏၵိယသို႔ ဘုရားသြားဖူး ၾကသူတိုင္း အာနႏၵာေဗာဓိပင္ကို ေဇတဝန္ ေက်ာင္းဝင္းတြင္ ယေန႔တိုင္ ဖူးေျမာ္ႏိုင္ပါ သည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံ ပါဋလိပုတ္ျပည့္ရွင္ သီရိဓမၼာေသာက မင္းတရားႀကီးသည္ အရွင္မဟာ ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္ျမတ္ ၏ အမိန္႔ရွိေတာ္မူသည့္ အတိုင္း မဇၩိမေဒသ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ မူလမဟာေဗာဓိပင္ႀကီး မွ ေတာင္ဘက္ကိုင္း (ဒကၡိဏ “ ေတာင္ + သာခါ = အကိုင္း) ကို ေညာင္ပင္ေအာက္ အင္းပ်ဥ္ေပၚတြင္ မင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ ရပ္ကာ လက္ယာေတာင္ကိုင္းကို ေရႊစုတ္တံျဖင့္ ဟင္းသျပဒါး (ေဆးဒန္းျမင္းသီလာ) တို႔ျဖင့္ ေရးသားၿပီး “အကယ္၍ မဟာေဗာဓိပင္ သည္ သီဟိုဠ္ကြၽန္း၌ တည္အံ့၊ ငါသည္လည္း ဘုရားသာသနာ၌ ယံုမွားကင္းသည္ျဖစ္တံ့၊ ဤေဗာဓိပင္သည္ အလိုလို ေရႊဖ်ဥ္း၌ တည္ပါေစသတည္း" ဟု သစၥာဆိုေလ၏။ မင္းႀကီး သစၥာဆိုၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေနရာမွ ပင္စည္အျမင့္ ဆယ္ေတာင္မွ်ရွိၿပီး ေဗာဓိသီးငါးလံုးပါရွိ သည့္ ေလးေတာင္ခန္႔မွ်ေသာ ခက္မငါးျဖာ ႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ လက္ယာေတာင္ကိုင္းသည္ အလိုလိုျပတ္၍ ေရႊဖ်ဥ္းထက္၌ တည္လာေလသည္။ ၄င္းေဗာဓိပင္ကို သီရိဓမၼာ ေသာကမင္းႀကီး၏ သမီးေတာ္ျဖစ္ေသာ သဃၤမိတၱာရဟႏၲာေထရီမသည္ ပရိသတ္ အၿခံအရံမ်ားစြာႏွင့္တကြ သီဟိုဠ္ႏိုင္ငံသို႔ ဦးေဆာင္၍ ပင့္ေဆာင္ၿပီး စိုက္ပ်ဳိးခဲ့ေလ သည္။ ထိုဒကၡိဏသာခါ ေဗာဓိပင္ကို ယခုတိုင္ သီဟိုဠ္ဘုရားဖူး သြားသူတိုင္း သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ ပူေဇာ္ႏိုင္ၾကပါသည္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ သီဟိုဠ္သားတို႔သည္ ထိုေဗာဓိပင္မ်ားမွ ေၾကြက်ေသာ ေဗာဓိကိုင္းႏွင့္ တကြ အရြက္မ်ားကို အမႈန္႔ႀကိတ္သ႐ိုးကိုင္ၿပီး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ပံုမ်ား ျပဳလုပ္ကိုးကြယ္ၾကသျဖင့္ “ဒကၡိဏသာခါ” ဟု ေခၚသည္။ သကၠရာဇ္ ၇၈၈ ခုႏွစ္၊ အင္းဝ ေနျပည္ေတာ္နန္းစံ မိုးညႇင္းမင္းတရားႀကီး လက္ထက္၌ သီဟိုဠ္မွ ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္ အဆူသံုးရာေက်ာ္ ပဏၰာ ဆက္သလာသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒကၡိဏ သာခါ ဆင္းတုေတာ္မ်ား စတင္ေပၚေပါက္ လာေၾကာင္း သမႏၲစကၡဳဒီပနီက်မ္းတြင္ မိန္႔ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔လည္း မဟာေဗာဓိ ပင္မ်ဳိးမ်ား သာသနာေရာက္စကပင္ စတင္ ေရာက္ရွိခဲ့ေလသည္။ အေၾကာင္းမွာ ျမန္မာ တို႔၏ ၁၂ လတြင္ ဒုတိယလကို ကဆုန္လဟု နာမည္ေပးထားၾကျခင္းမွာ ကု = ေရ + ဆံု = သြန္းေလာင္းျခင္းကိုစြဲ၍ ေပးခဲ့ၾကသည္ကို ေထာက္ဆေသာအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းျခင္း ဓေလ့သည္ မဟာေဗာဓိပင္ပြားမ်ား ေရာက္စကပင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့လိမ့္မည္ဟု မွန္းဆရပါသည္။ သကၠရာဇ္ ၆၅၃ ခုႏွစ္စြဲ သင္ႀကီးေညာင္အုပ္ ေက်ာက္စာ (ေက်ာ) ၂၂၊ ၂၃ တြင္ မီဖုန္၊ သႀကၤန္၊ စာရိယ္၊ ေညာင္ရိယ္သြန္၊ မျပစ္ေစ လ်င္တည္၏” စေသာ ပုဂံၿမိဳ႕ ေစာလွဝန္း ေက်ာက္စာ အေထာက္အထားမ်ားအရ ပုဂံေခတ္တြင္ မဟာေဗာဓိ ေညာင္ပင္မ်ား ကိုးကြယ္ေသာဓေလ့ ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ပင္းယေခတ္တြင္ ေပၚေပါက္လာေသာ
“စကားဝတ္စံုေျမ၊ သြန္းေညာင္ေရ၊ ထံုးေလတန္႔စကူး။ ေႏြလဆန္း၊ ဆန္းေလဦး၊ ဝတ္ဆံေရႊသား။ စံကားပြင့္လွဦး” ဟူေသာ ျပည္မင္း မ်က္ႏွာရွည္ ကာခ်င္းအရလည္း ေကာင္း ပုဂံေခတ္၊ ပင္းယေခတ္တို႔တြင္ ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းျခင္း ဓေလ့ရွိ ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ ေပါင္းေလာင္းရွင္ေခၚသည့္ အရွင္ ကႆပမေထရ္သီဟိုဠ္မွ ပင့္ေဆာင္လာ သည့္ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္သည္ ကဆုန္ လ၏ ရာသီပြဲေတာ္သာမက ဘာသာေရး ပြဲေတာ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။

ဗုဒၶပူဇနိယ ပြဲေတာ္မ်ားအနက္ အထူးျမတ္ဆံုးျဖစ္ၿပီး အေလးအနက္ထား အပ္ေသာ မဟာေဗာဓိပူဇာ ပြဲသဘင္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ထြန္းကားရာအရပ္တိုင္း၌ “သာသနာေတာ္ အစ မဟာေဗာဓိပင္က” ဟူေသာ တူညီ သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္တို႔ျဖင့္ မဟာေဗာဓိပင္ အား ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္အလား အေမႊး နံ႔သာရည္မ်ားျဖင့္ သြန္းေလာင္းပူေဇာ္ ေလ့ရွိၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ေရာက္တိုင္း ဘုရားရွင္ ေဗာဓိဉာဏ္ကိုရရန္ အားထုတ္ေတာ္မူရာ၌ အမွီျပဳ အသံုးျပဳေတာ္မူခဲ့ေသာ ေဗာဓိပင္ ျဖစ္၍ ေစတီသံုးမ်ဳိးတို႔အနက္ ပရိေဘာဂ ေစတီတြင္ ပါဝင္သည့္ ေဗာဓိပင္ကို ဘုရားရွင္အားရည္မွန္းၿပီး ေညာင္ေရသြန္း
...

[Message clipped]  View entire message

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...