Friday, April 19, 2013

"ပ်ဴေစာထီးရဲ႕ မတူညီတဲ႔ သမိုင္း ႏွစ္ခု"

Lu Cifer

တခုက ဆရာေမာင္ဝံသေရးတဲ႔ ပ်ဴေစာထီး
(၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန႔ထုတ္ Popular News ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ဆရာ ေမာင္၀ံသ ရဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီစံု ႏုိင္ငံေရး စနစ္မွာ ပါတီေတြက ကိုယ္ပိုင္ လက္နက္ကုိင္ တပ္ဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ထားတဲ့အခါ ျဖစ္ေလ့ရိွတဲ့ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ေရးသားထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရိွ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားဟာ ပါတီလည္းေထာင္၊ လက္နက္လည္း ကိုင္မယ္လို႕ ေျပာေနတဲ့ အယူအဆနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဒါဟာ ဒီမုိကေရစီ အတြက္ အက်ိဳး ရိွ၊မရိွ စဥ္းစားႏုိင္ဖို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ )

ခုတေလာ ႏိုင္ငံျခား သတင္းေတြ ဖတ္ခဲ့ရတဲ့ အထဲမွာ ဖိလစ္ပိုင္က ႏိုင္ငံေရး လူသတ္မႈႀကီး အေၾကာင္းကို ဖတ္ၿပီး ဘုရား တမိတဲ့ အထိ တုန္လႈပ္ ေနတယ္ဗ်။ ဖိလစ္ပိုင္မွာ ႏိုဝင္ဘာ ၂၃ ရက္က ျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္မယ့္ ကုိယ္စားလွယ္ ေလာင္းရဲ႕ မိသားစုနဲ႔ သတင္းေထာက္ေတြ အပါအဝင္ လူေပါင္း ၅၇ ေယာက္ကို အာဏာ လက္ရွိ အုပ္စုတစ္ခုက ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္မႈဗ်ာ။ အေရွ႕ေတာင္ အာရွမွာ ဒီမိုကေရစီ အထြန္းကားဆံုး လို႔ အဆိုရွိတဲ့ ျပည္သူ႔အာဏာ နမူနာျပ ႏိုင္ငံမွာ ဒါမ်ိဳးေတြ ရွိေနတယ္ ဆိုေတာ့ တကယ္ပဲ တုန္လႈပ္မိပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးသမား အႏၲရာယ္ အလြန္မ်ား

စိတ္မေကာင္းျခင္း ႀကီးစြာနဲ႔ပဲ သတင္းေတြ ဆက္ဖတ္ေတာ့မွ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေပမယ့္ ဖိလစ္ပိုင္ဟာ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ဖို႔ အင္မတန္ အႏၲရာယ္ မ်ားတဲ့ ေနရာပဲလို႔ စီအင္အင္ ႐ုပ္သံက ေျပာသြားတာ ေတြ႕လုိက္ရ ျပန္တယ္။ ယခင္ အာဏာရွင္ မားကို႔စ္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ရန္သူ နီႏိြဳင္ အာကီြႏိုကို ေလဆိပ္မွာ လုပ္ႀကံခဲ့တာက စၿပီး မားကို႔စ္ လင္မယား ထြက္ေျပးရတဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့တာ၊ ေနာက္ပိုင္း မွာလည္း ကိုရာဇန္ အာကြီႏိုကိုပါ လုပ္ႀကံဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာ အႀကိမ္ႀကိမ္၊ ေရြးေကာက္ပြဲ တိုင္းမွာ ေသြးေခ်ာင္းစီး လူသတ္ပြဲေတြ မစဲႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့တာလည္း မ်ားၿပီ။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ျပည္လံုးကၽြတ္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ လူေပါင္း ၁၄၈ ေယာက္ အသတ္ခံရတဲ့ အေၾကာင္းလည္း ေတြ႕ရတယ္ဗ်ာ။

သူတို႔ဆီမွာ political clans လို႔ ေခၚတဲ့ ႏိုင္ငံေရး မ်ိဳးႏြယ္စုေတြ ရွိတယ္။ သူတို႔ အသီးသီးဆီမွာ ခါးပိုက္ေဆာင္ တပ္ဖြဲ႕ေတြ လက္ကိုင္ ရွိတယ္။ တစ္ျပည္လံုးဆိုရင္ လိုင္စင္မဲ့ လက္နက္ေပါင္း တစ္သန္းေလာက္ဟာ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနတယ္။ ေဝးလံေခါင္ဖ်ား ေဒသေတြမွာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ဆိုတာ လက္လွမ္းကို မမီႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတာ တဲ့ဗ်။

ရက္စက္မႈ ကမ္းကုန္

အခု ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး လူသတ္မႈႀကီးဟာ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မဆိုင္တဲ့ အရပ္သားေတြနဲ႔ စာနယ္ဇင္း သမားေတြ အသတ္ ခံရတာဗ်ာ။ ခရစ္ယာန္ေတြေရာ၊ မူဆလင္ေတြပါ ပါတယ္။ စာနယ္ဇင္း သမားက ၂၂ ေယာက္ေတာင္ ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္း၊ တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာ စာနယ္ဇင္းသမား အမ်ားဆံုး အသတ္ခံရတဲ့ စံခ်ိန္ ပဲတဲ့။ ဒီေလာက္ ရက္စက္တဲ့ အစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ သတ္မႈ အရင္က မရွိခဲ့ဘူး တဲ့ဗ်။

ဖိလစ္ပိုင္ ေတာင္ပိုင္း မက္ဂူအင္ ဒါနာအို ျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ေနရာအတြက္ ၂၀၁၁ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဝင္ၿပိဳင္မယ့္ အတိုက္အခံ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း အစၥေမးလ္ မန္ဂူဒါဒါတူ အဆိုျပဳလႊာ တင္သြင္းဖို႔ သူ႔ဇနီးနဲ႔ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းေတြ အပါအဝင္ ၅၇ ဦး အဖြဲ႕ သြားၾကတာ။ လမ္းမွာ အျခားအုပ္စုက လူအင္အား ၁၀၀ ေလာက္က တိုက္ခိုက္တယ္။ လူေတြကို ႀကိဳးတုပ္ၿပီး ေတာင္ကုန္းေစာင္းေလး တစ္ခုကို ေခၚသြားတယ္။ တခ်ိဳ႕ကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္သတ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ကို ေခါင္းျဖတ္ သတ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ကို ဘက္ဖိုး ေျမတူးစက္ႀကီး ေတြနဲ႔ အရွင္လတ္လတ္ ေျမျမႇဳပ္ သတ္တယ္။ မိန္မ ေတြကို မသတ္ခင္ အဓမၼ က်င့္ေသးသတဲ့။ ၾကားရတာ ႏွလံုးနာစရာ ေကာင္းလိုက္တာဗ်ာ။ လူစိတ္ ေပ်ာက္ေနၾက သလား ေအာက္ေမ့ ရတယ္ဗ်။

ေရြးေကာက္ပြဲ မဝင္ရဲေအာင္ ေျခာက္တာတဲ့

ခုလို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အဲဒီ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း မယွဥ္ၿပိဳင္ရဲေအာင္ ေျခာက္လွန္႔တာ တဲ့ဗ်ာ။ အဲဒီ ျပည္နယ္ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူက သူ႔ကို ရာရာစစ လာၿပီး ယွဥ္ၿပိဳင္ရ ေကာင္းလား ဆိုၿပီး သတ္ျဖတ္တာလို႔ ဆိုတယ္ဗ်။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ ကိုယ္တိုင္က သူ႔အႏၲရာယ္ သူေၾကာက္ၿပီး လာအဖမ္းခံ တာကို ႐ုပ္သံ ေတြမွာ ၾကည့္လိုက္ရတယ္။ အင္မတန္ လူမဆန္တဲ့ လူသတ္ပြဲ အေၾကာင္းကို စစ္တပ္က သိသြားေတာ့ သူ႔ကို စစ္တပ္က လာသတ္ေတာ့မယ္လို႔ သတင္း ထြက္လာလို႔ အဖမ္းခံ တာတဲ့ဗ်ာ။ အတိုက္အခံ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ကေတာ့ သူ႔မိန္းမနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတြ အသတ္ခံရ ေပမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဝင္ျဖစ္ေအာင္ ဝင္မယ္ဆိုၿပီး အဆိုျပဳလႊာ ဆက္တင္တဲ့ သတင္းလည္း ေနာက္ဆက္တြဲ ဖတ္လိုက္ရတယ္။

သူရဲေကာင္းႀကီး ပ်ဴေစာထီး

ဖိလစ္ပိုင္ လူသတ္ပြဲ သတင္းထဲက လူသတ္သမားေတြ အေၾကာင္း စဥ္းစားရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္က ေပၚခဲ့ဖူးတဲ့ ပ်ဴေစာထီးေတြကို သတိရမိတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္မွာ တစ္တိုင္း တစ္ျပည္လံုး ေအာ့ေၾကာ လန္ခဲ့ရတဲ့ ကိုေရႊ ပ်ဴေစာထီးေတြ ေပၚခဲ့တာ ပဲဗ်။

ယေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတြကို ျပန္ ေျပာျပဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ လက္လွမ္းမီရာ စာခ်ဳပ္တခ်ိဳ႕မွာ ပ်ဴေစာထီး အေၾကာင္း ျပန္ ရွာၾကည့္ ပါတယ္။ ပ်ဴေစာထီး ဆိုတာက ျမန္မာတို႔ ဂုဏ္ယူရတဲ့ ပုဂံေခတ္က သူရဲေကာင္း နာမည္ပါ။ ပုဂံ ျပည္သူေတြကို ေႏွာင့္ယွက္ ရန္မူေနတဲ့ ဝက္ႀကီးေတြ၊ က်ားႀကီးေတြ၊ ငွက္ႀကီးေတြ၊ ႐ွဴးပ်ံႀကီးေတြကို ၿဖိဳဖ်က္ ႏွိမ္နင္းခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ ပ်ဴေစာထီးဟာ ျပည္သူေတြကို ေဘးရန္အေပါင္းက ကယ္တင္ခဲ့သူ အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္ နာမည္ေကာင္းခဲ့ ရာက ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ဆယ္ႏွစ္မွ် မၾကာခင္ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေအာ့ေၾကာလန္ အျဖစ္ နာမည္ အပ်က္ႀကီး ပ်က္ခဲ့ရပါေပါ့ လားဗ်ာ။

ပ်ဴေစာထီး တပ္ဖြဲ႕ကို ၁၉၅၅ ခု ေအာက္တိုဘာလမွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု ဥကၠ႒ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ ေရး ေကာင္စီရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ေသာင္းက်န္းမႈ ႏွိမ္နင္းေရးမွာ အစိုးရ စစ္တပ္ကို အကူအညီ ေပးဖို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ျပည္သူမ်ားကို ႏွိပ္စက္ခဲ့

ျမန္မာ့သမိုင္း ျဖစ္ရပ္ အမွန္မ်ား ေရးသား ျပဳစုေရး အဖြဲ႕က ထုတ္ေဝတဲ့ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး ဒုတိယတြဲမွာ ေအာက္ပါ အတိုင္း ေဖာ္ျပ ထားတယ္ဗ်။

“အစိုးရက ပ်ဴေစာထီး တပ္မ်ားကို ဖြဲ႕စည္းေတာ့မည္ဟု ေၾကညာစဥ္ကပင္ အတိုက္အခံ ပါတီ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားက အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ ခဲ့ၾကသည္။ ပ်ဴေစာထီး တပ္မ်ားသည္ ျပည္သူမ်ားကုိ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မည့္ အစား အခ်ိဳ႕ေသာ တပ္မ်ားသည္ လက္နက္အားကိုးျဖင့္ ျပည္သူမ်ားကို ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ လာၾကသည္။ တစ္စ တစ္စျဖင့္ မိမိတို႔အား ဖြဲ႕စည္းေပးခဲ့ေသာ ပါတီအုပ္စုမ်ား၏ ခါးပိုက္ေဆာင္ တပ္မ်ားသဖြယ္ ျပဳက်င့္လာၾကသည္။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္တြင္ က်င္းပေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီကပင္ ပ်ဴေစာထီး မ်ား၏ ရမ္းကားမႈမ်ား ေပၚလာသည္။ သာဓက အျဖစ္ သာယာဝတီ ခ႐ိုင္ မင္းလွ ေရြးေကာက္ပြဲ ေလးေလာင္းၿပိဳင္ သတ္မႈ၊ ၁၉၅၇ ခု ေမလ ၂ ရက္ေန႔ ၿမိတ္ခ႐ိုင္ ဆီေတာင္အိုင္ရြာ လူသတ္မႈမ်ား ေပၚလာခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပ်ဴေစာထီး တပ္မ်ား ဖြဲ႕စည္းေနျခင္းကို ႐ုပ္သိမ္းေပးရန္၊ ပ်ဴေစာထီး တပ္မ်ား က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ရက္စက္မႈႀကီးမ်ားကို ထိေရာက္စြာ အေရးယူႏိုင္ရန္၊ ျပည္သူ႔ ေကာ္မရွင္ တစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းစံုစမ္း အေရး ယူရန္ အတိုက္အခံ ပမညတ အဖြဲ႕က ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။

ဖဆပလ ႏွစ္ျခမ္း ကြဲၿပီးခ်ိန္တြင္ ပ်ဴေစာထီး မ်ားသည္ ျပည္သူလူထုအား အစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ ေက်းရြာ မ်ားတြင္ ရြာလံုးကၽြတ္ ဓားျပတိုက္ျခင္း၊ ျပန္ေပးဆြဲျခင္း စသည့္ ျပစ္မႈမ်ား အျပင္ ႏိုင္ငံေရး စြက္ဖက္မႈမ်ား ကိုပါ က်ဴးလြန္ လာၾကသည္” (ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး၊ ဒုတြဲ စာ ၇၈-၇၉)

အႏိုင္က်င့္ခ်င္လို႔ ဝင္ခဲ့ၾကတာ

ပ်ဴေစာထီး တပ္ဖြဲ႕ေတြကို ဖဆပလ ႏွစ္ျခမ္း မကြဲခင္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္က ဖြဲ႕စည္းခဲ့တယ္။ နယ္ အသီးသီးမွာ ဖဆပလ ေဒသ ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ စစ္တပ္က ႀကီးမွဴး ဖြဲ႕စည္းေပးတယ္။ စစ္တပ္ကို အေထာက္အကူ ျပဳတဲ့ အရန္ လက္နက္ကိုင္ တပ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လက္နက္ပါရင္ အားလံုးကို ေၾကာက္ေနရတဲ့ ျပည္သူေတြကို အႏိုင္က်င့္ ခ်င္တဲ့ လူအမ်ားစုက ပ်ဴေစာထီးထဲ ဝင္ၾကတယ္။ ဖဆပလ မကြဲခင္ကကိုပဲ ပ်ဴေစာထီးေတြ နာမည္ပ်က္ေနၿပီ၊ ဖဆပလ ကြဲေတာ့ ပ်ဴေစာထီး အမ်ားစုဟာ တည္ၿမဲဖဆပလ ေတြရဲ႕ ခါးပိုက္ေဆာင္ တပ္ဖြဲ႕ ျဖစ္သြားတယ္။

၁၉၅၈ ခု ၾသဂုတ္ ၃၁ က စတင္ က်င္းပတဲ့ သန္႔ရွင္း ဖဆပလ အဖြဲ႕ရဲ႕ ျပည္လံုးကၽြတ္ ေဆြးေႏြးပြဲႀကီးမွာ တည္ၿမဲ အုပ္စုဟာ ပ်ဴေစာထီး အားကိုးနဲ႔ အတင္းအက်ပ္ စည္း႐ုံးေရး လုပ္ေနပံု၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဘက္က အရာရွိေတြ ကလည္း တည္ၿမဲဘက္က စည္း႐ုံးေပးေနပံု၊ ပ်ဴေစာထီးေတြက သန႔္ရွင္း ဖဆပလ တရားပြဲေတြကို မတက္ဖို႔ ျပည္သူမ်ားကို တားျမစ္ေနပံု၊ တည္ၿမဲ ဖဆပလ တရားပြဲမ်ား ကိုေတာ့ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ တက္ရမယ္လို႔ ၿခိမ္းေျခာက္ စည္း႐ုံးေနပံု၊ သန္႔ရွင္း ဖဆပလ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားကို ပ်ဴေစာထီးက ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ ေသနတ္နဲ႔ လိုက္ပစ္သည္ အထိ ေသာင္းက်န္းေနပံု စတာေတြကို ရင္ဖြင့္တင္ျပ သြားၾကတယ္။ (ယင္း စာ ၈၄)

ဇာတ္သိမ္းေကာင္းမွာ မဟုတ္ပါ

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ ဖိလစ္ပိုင္မွာ အခု ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး လူသတ္ပြဲတို႔၊ လက္နက္အားကိုး အႏိုင္က်င့္တာ တို႔ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ ကတည္းက ႀကံဳဖူးခဲ့ၿပီလို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ႏိုင္ငံေရး ေအာင္ပြဲရဖို႔ အတြက္ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေထာက္ခံမႈကို စည္း႐ုံးေရး နည္းနဲ႔ မရယူဘဲ လူမိုက္ေမြး ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့ နည္းနဲ႔ ရယူမယ္ ဆိုရင္ အဆံုး တစ္ေန႔မွာ ပ်ဴေစာထီး ေတြလိုပဲ ဇာတ္သိမ္း ေကာင္းမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရး လုပ္မည့္သူမ်ား သင္ခန္းစာ ယူႏိုင္ ၾကပါေစဗ်ာ။

ေမာင္ဝံသ
December 22, 2010
>> http://readandstudy.wordpress.com/2010/12/22/ဖိလစ္ပိုင္-သတင္းနဲ႔-ပ်ဴေ/ <<

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ပ်ဴေစာထီး တကယ္ရွိမရွိ (၁)
-----------------------------------


ေရွးေခတ္ဦးျမန္မာ ႏွင့္ ေရွးျမန္မာေတြ အေၾကာင္း အေတာ္ေလးေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။
ေနာက္ထပ္ေျပာခ်င္တဲ့လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္းက ပ်ဴေစာထီး ။ ပ်ဴေစာထီး သမိုင္းမွာ တကယ္ရွိ/မရွိ ဆိုတာေျပာဖို႕ရာ အေထာက္အထားရွာေတာ့ မွန္နန္း ႏွင့္ ဦးကုလား ရာဇဝင္ေတြကို အရင္ဆုံး သြားေတြ႕တယ္။

သူနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ေမးစရာေတြကေတာ့အမ်ားၾကီးပါဘဲ။ ပ်ဴေစာထီးဆိုေတာ့ ဘာလူမ်ိဳးလဲ ။ ျမန္မာလား။ ပ်ဴလား။ သာကီဝင္ မင္းမ်ိဳးလား။ နဂါးလား။ လူလား။ နဂါး နဲ႕ နတ္ ယွက္စပ္ျပီး ျဖစ္ထြန္းလို႕ နတ္နဂါးလား စသျဖင့္ စသျဖင့္။ အေရးၾကီးဆုံး ေမးခြန္းကေတာ့ သူဟာ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ တကယ္ရွိတဲ့ခဲ့ မင္းတစ္ပါးလား၊ သူဟာ မင္းဆက္ တစ္ခုရဲ့ ကနဦးလားဆိုတဲ့အခ်က္ပါ။

ဦးကုလား ရာဇဝင္မွာ ပ်ဴေစာထီးရဲ့အစကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျပန္ေျပာရရင္ သူ႕ဖခင္ ေနနတ္သား ႏွင့္ မိခင္ နဂါးမတို႕ အေၾကာင္းပါ။ ညားျပီးေနာက္ မ်ားမၾကာခင္မွာဘဲ ေနနတ္သားက ျပန္သြား။ က်န္ခဲ့တဲ့ နဂါးမက ဥေတြ ထားရစ္ခဲ့ျပီး ဆုံးပါး။ က်န္ခဲ့တဲ့ ဥေတြကို နတ္ေတြက လမ္းျပတာေၾကာင့္ မုဆိုးကေတြ႕ျပီး သယ္သြား။ ေခ်ာင္းကိုျဖတ္အကူးမွာ ဥတစ္လုံးျပဳတ္က်သြားျပီး မိုးကုတ္ေရာက္။ ေနာက္တစ္လုံး ထပ္က်။ တေကာင္းေရာက္။ တေကာင္းေရာက္တဲ့ ဥကေန အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဖြား။ တေကာင္းမင္းက ေျမႇာက္စား။ ဥ ေနာက္တစ္လုံး ထပ္က်။ ေညာင္ဦးေရာက္။ လူေယာကၤ်ားတစ္ေယာက္ ဖြားလို႕ ပ်ဴ လင္မယားႏွစ္ေယာက္က ေကာက္ယူေမြးစား။

လူလားေျမာက္တဲ့အရြယ္ေရာက္တဲ့အထိ ဥကဖြားတဲ့လူကို ေနမင္းေျမးလို႕ ေခၚ။ ေနာက္ေတာ့ ပ်ဴေစာထီးလို႕ ရုတ္တရက္ေျပာင္းေခၚ။ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ အေဖေနမင္းက ေလး ႏွင့္ ျမႇား လာျပီးေပး။ ေနာက္ေတာ့ ပုဂံတက္။ ပုဂံမွာ ဝက္ ႐ႉး ဘူး ငွက္ ေသာင္းက်န္းလို႕ ဘုရင္ ႏွင့္ တိရိစၧာန္ နားလည္မႈ ျပီး အစားစာေထာက္ပန္႕ ။ ငွက္ၾကီးကိုေတာ့ လူ အမ်ိဳးသမီးေတြေပးရ။ ဒါကို ပ်ဴေစာထီးက ေလး ႏွင့္ ျမႇား သုံးျပီး သတ္ျဖတ္ႏွိမ္နင္းျပီး အႏိုင္ရ။ ဘုရင္ကေခၚျပီး သမီးနဲ႕ ေပးစား။ အိမ္ေရွ႕အရာေပး။ သုံးႏွစ္ေနျပီးေနာက္ လက္ရွိဘုရင္က ဆုံးပါးေပမင့္ ဆရာရေသ့ကို ေခၚျပီး မင္းအျဖစ္တင္။ အဲဒီမင္းကို ရေသ့ေၾကာင္မင္းလို႕ေခၚျပီး မင္းစည္းစိမ္ကိုခံစား။ ဆုံးပါး။ ပ်ဴေစာထီး နန္းတက္။ ဒီေတာ့မွ ပ်ဴေစာထီးမင္း႐ိုးစပါေတာ့တယ္။

သတိထားရမယ့္ အခ်က္တခ်ိဳ႕ကိုေျပာရရင္ ဇာတ္လမ္းအစပိုင္း မွာကတည္းက နဂါး နဲ႕ ေနနတ္သားညားတယ္ဆိုတာ နတ္နဲ႕ တိရိစၧာန္ ညားတယ္လို႕ ဆိုထားတာေၾကာင့္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
ဒါနဲ႕ တင္ဆက္ေျပာဖို႕မလိုေပမယ့္ ဆက္ျပီးေျပာပါမယ္။

၁။ နတ္နဲ႕ တိရိစၧာန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ နဂါး နဲ႕ ႏွင့္ ေနနတ္သား ဘယ္ဘာသာစကားေျပာျပီး ဘယ္လို ေမထုံအမႈျပဳတယ္မသိပါ။

၂။ နဂါးမက ဥအေရတြက္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဥ ခဲ့တယ္လို႕ မေျပာသလို မုဆိုးက ဥဘယ္ႏွစ္လုံးသယ္လာတယ္ဆိုတာမေျပာ။ ဥ သုံးလုံးျပဳတ္က်တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
အနည္းဆုံး သုံးလုံးနဲ႕ အထက္သယ္မွသာ မႏိုင္မနင္းျပဳတ္က်တယ္လို႕ အၾကမ္းမွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။

၃။ ဥေတြထဲမွာမွ ၂ ႏွစ္လုံးရဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြသာသိရျပီး က်န္တဲ့ ဥေတြဘာျဖစ္တယ္မသိရ။ မိုးကုတ္ေရာက္တဲ့ ဥက ပတၱျမားျဖစ္၊ တေကာင္းက ဥ က မိဘုရားျဖစ္၊ ေညာင္ဦးေရာက္တဲ့ ဥက ပုဂံမင္းျဖစ္ ဆိုျပီး
အၾကမ္းမွတ္ ယူႏိုင္ပါထယ္။

၄။ ေနနတ္သားက ေလး ႏွင့္ ျမႇား ေပး။ (မွန္နန္းမွာေတာ့ သိၾကားကေပး) ။ ဒီလိုလက္နက္အထူးဆန္းေတြကို နတ္ဘုရား သိၾကားေတြဆီက ရတယ္ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ဥေရာပမွာေရာ ၊ အာရွမွာပါ လူသုံးမ်ားတဲ့ အေၾကာင္းရာပါ။ ေရွးေဟာင္းသုေတသန မွာဒါေတြမသုံးပါ။

၅။ ပုဂံမွာ ဘုရင္လုပ္ေနတဲ့ သမုဒၵရာဇ္မင္း ႏွင့္ က်ား ဝက္ ႐ႉး ငွက္ ( ဝက္ ႐ႉး ဘူး ငွက္ လို႕တခ်ိဳ႕ကေျပာၾကတယ္) ဘယ္လို ညွိျပီး အေပးယူတည့္သြားၾကတာေၾကာင့္ တိက်တဲ့ အစားစာဆက္တဲ့ စာရင္းထြက္တယ္မေျပာတတ္ပါ။

ဝက္ၾကီးကို ထမင္းလုံး ၆၀ ၊ ဖရုံ ၉ လွည္း၊ ဖြဲ ကိုးလွည္းေပးရတယ္။ က်ား ႏွင့္ ႐ႉးပ်ံ ၾကီးကိုေတာ့ ဘာေတြေပးရတယ္ မေျပာထားပါ။ ငွက္ၾကီးကို အစားအစာအျဖစ္ သမီးကညာတစ္ရက္ တစ္ေယာက္ႏႈန္းေပးရတယ္ ။ စတာေတြက ဘယ္လိုကဘယ္လို သေဘာတူညီမႈရတယ္မေျပာတတ္ပါ။ တိရိစၧာန္က လူစကားမေျပာတတ္သလို လူကလည္း တိရိစၧာန္ စကားမေျပာတတ္ပါ။

၆။ ေလးနဲ႕ျမႇားအသုံးျပဳျပီး ရန္သူေတြကို ႏွိမ္နင္းတယ္ဆိုရာမွာလည္း က်ား ၾကီးနဲ႕ သူ႕ေနာက္လိုက္ ငါးရာ၊ ဝက္ၾကီးနဲ႕ သူ႕ေနာက္လိုက္ငါးရာ၊ ႐ႉးပ်ံၾကီးနဲ႕ သူ႕ေနာက္လိုက္ငါးရာ၊ ငွက္ၾကီးနဲ႕ သူ႕ေနာက္လိုက္ငါးရာ ရွိတဲ့အတြက္ အနည္းဆုံး ျမႇားပစ္တဲ့အၾကိမ္ေပါင္း ၁၅၀၀ ေလာက္ရွိခဲ့ေလမလားလို႕ စဥ္းစားမိတယ္။

ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ေခါင္းေဆာင္ေတြၾကီး ေရြးျပီးႏွိမ္နင္းလိုက္တယ္ဆိုရင္ဘဲ ေနာက္လိုက္ေတြထြက္ေျပးကုန္သလားဆိုျပီး ျဖည့္ေတြးမိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ရာသီဥတုနဲ႕ ပုဂံလိုေနရာမွာ အဲဒီလို တိရိစၧာန္ ေတြတကယ္ရွိခဲ့ေလမလားဆိုတာလည္း
ေမးစရာျဖစ္တယ္။ ေနာက္ျပီး ႐ႉးပ်ံဆိုတာမ်ိဳးက ဘယ္လို တိရိစၧာန္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အတိက်ေျပာဖို႕ မလြယ္ပါ။

၇။ အကယ္၍ ဦးကုလားရာဇဝင္ ထဲကအတိုင္း တိရိစၧာန္ အေကာင္ ၂၀၀၀ ေလာက္သာ ပုဂံမွာရွိခဲ့ရင္ ဒါဟာ ပုဂံသားေတြအတြက္ မပူမပင္ စားေသာက္ႏိုင္တဲ့ ရိကၡာသိုေလွာင္မႈအျဖစ္နဲ႕ေတာင္ သိပ္အသုံးဝင္ပါမယ္။

စတဲ့ စတဲ့အခ်က္ေတြကေပါက္ကရေလးဆယ္ေရးထားလို႕ ေပါက္ကရသုံးဆယ္ေတြးၾကည့္တာပါ။

၉ ရာစုမတိုင္မွီကတည္းက ပုဂံအရပ္မွာ ပ်ဴေတြအေျခခ်ေနထိုင္ေနျပီဆိုတာကိုေတာ့ အလုံးအထည္ျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ဗူးဘုရား ၊ ငကြၽဲနားေတာင္းဘုရား တို႕ကိုၾကည့္ျပီးအတပ္ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကို ရာဇဝင္က်မ္းျပဳသူ ဦးကုလားအေနနဲ႕သိေကာင္း သိျပီးျဖစ္ပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တိုင္းရင္း႐ိုးရာပံုျပင္ဆန္တဲ့ ေနမင္း၊ နဂါးမတို႕နဲ႕ အစျပဳျပီး ပ်ဴေစာထီး ဇာတ္ေကာင္ကို ဖန္တီးခဲ့ဟန္တူပါတယ္။ အမွန္တရားနဲ႕ မနီးစပ္တဲ့ ပံုျပင္တစ္ခုပါဘဲ။ ဒီေတာ့ ဦးကုလားရာဇဝင္ထဲက ပ်ဴေစာထီးဆိုတာ တကယ္ရွိခဲ့တဲ့ Historic Person မဟုတ္ပါ။ ပ်ဴေစာထီး မရွိတဲ့အတြက္ ထီးမင္းယဥ္ ၊ ယဥ္မင္းပိုက္၊ ပိုက္ေသလည္၊ ေသလည္ေၾကာင္ ဆိုတာေတြကလည္း ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ တကယ္မရွိခဲ့ပါ။

သံလံုငယ္
ေရွးျမန္မာ..
3/14/13
Note: ဒီစာကို ျမန္မာက်ဴ႕ပစ္ဖိုရမ္မွာ mrlynn နာမည္နဲ႕ေရး ခဲ့ဖူးပါတယ္။
>> http://ancientmyanmar.blogspot.sg/2013/03/blog-post.html <<

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ပ်ဴေစာထီး တကယ္ရွိမရွိ (၂)
------------------------------------

မွန္နန္း ရာဇဝင္လာ ပ်ဴေစာထီးၾကျပန္ေတာ့ ေမာင္ကုလားရာဇဝင္မွာေျပာထားတဲ့ ေနနတ္သား ႏွင့္ နဂါး ပံုျပင္ကို အေတာ္ေလး ေဝဖန္ထားပါတယ္။ ပ်ဴေစာထီးျဖစ္လာမယ့္ ကေလးကို ဦးတည္ျပီးေျပာရာမွာ နတ္ ႏွင့္ နဂါး ညားျပီးေမြးတဲ့ကေလးဟာ နတ္ေသာ္လည္းေကာင္း နဂါးေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ေကာင္း၏ လူသားစင္စစ္မျဖစ္တန္ရာ ဆိုျပီးေဝဖန္လိုက္ပါတယ္။

ရွင္းရွင္းေျပာေတာ့ ဥ ကေပါက္ျပီး လူျဖစ္ ၊ သူရဲေကာင္းျဖစ္ ၊ မင္းျဖစ္ဆိုတာမ်ိဳးကို မသုံးေတာ့ပါ။ ဒီေတာ့ မွန္နန္းရာဇဝင္ဆရာတို႕ တမ်ိဳးၾကံဆပါတယ္။ အဲဒီၾကံဆမႈေၾကာင့္ ေမာင္ကုလားရာဇဝင္မွာ တိရိစၧာန္မ်ိဳး႐ိုးကဆင္းသက္သူ ပ်ဴေစာထီးဟာ သာကီဝင္မင္းမ်ိဳး အျဖစ္နဲ႕ အသြင္ေျပာင္းပါတယ္။

မွန္နန္း ရာဇဝင္လာ ပ်ဴေစာထီးအေၾကာင္း အက်ဥ္းေျပာရရင္ ကုလားျပည္က သာကီဝင္မင္းမ်ိဳးတို႕ ဝိဋဋဴပ ရန္ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ဘက္ေျပးဝင္လာ။ ဧရာဝတီျမစ္ညွာေရာက္ျပီး တေကာင္းျမိဳ႕တည္ျပီး မင္းလုပ္စိုးစံ။ အဲဒီ တေကာင္းေရာက္ သာကီဝင္မင္းေတြထဲမွာ ၁၇ေယာက္ေျမာက္မင္းက သတိုးမဟာရာဇာ။

သတိုးမဟာရာဇာ ႏွင့္ သူ႕မိဖုရားကေန မ်က္မျမင္ ညီေနာင္ေတြျဖစ္တဲ့ မဟာသမာၻဝ ႏွင့္ စူ႒သမာၻဝ ကိုေမြးျပီး ေနာက္ ဧရာဝတီျမစ္ထဲ ေဖာင္နဲ႕ေမွ်ာျပီးစြန္႕ပစ္။ ညီေနာင္ ႏွစ္ပါးက ဘီလူးမနဲ႕ေတြ႕ျပီး မ်က္စိအလင္းရ။ ေနာက္ေတာ့ သေရေခတၱရာျမိဳ႕တည္ျပီး မင္းလုပ္အုပ္ခ်ဳပ္။ ဒီဇာတ္လမ္းနဲ႕ ပ်ဴေစာထီးနဲ႕ ဘာမ်ားသက္ဆိုင္သလဲ ဆိုျပီးေမးလာခဲ့ရင္ ဆက္ျပီးေျဖရပါမယ္။

မွန္နန္း ရာဇဝင္ထဲေျပာထားတာက တေကာင္းမင္း သတိုးမဟာရာဇာဟာ မင္းလုပ္စိုးစံစဥ္မွာဘဲ မလည္အရပ္မွာ မျငိမ္မသက္ျဖစ္လို႕ သူ႕မိဘုရားနဲ႕အတူ မထင္မရွားဘဝ နဲ႕ ေတာင္ယာလုပ္ျပီးေနပါသတဲ့။ ဒီလိုနဲ႕ မိဖုရားမွာ ကိုယ္ေလးလက္ဝန္ရျပီး သားေယာကၤ်ားဖြားျမင္တယ္။ ေမြးလာတဲ့ ကေလးကို မင္းထီးလို႕ အမည္ေပးျပီး သေသ့ၾကီးတစ္ပါးဆီမွာ ပညာသင္အျဖစ္အပ္ႏွံပါတယ္။ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ပုဂံအရပ္ကို သြားမယ္ဆိုျပီး မိဘေတြထံမွာ ခြင့္ေတာင္း။ မင္းျဖစ္ကိန္းရွိတယ္လို႕ ရေသ့ဆရာက
ေရွ႕ျဖစ္ေဟာထားျပီးသားမို႕ မိဘႏွစ္ပါးက ခြင့္ျပဳ။ ပုဂံသြားဖို႕ ျပင္ေတာ့ မိုးေပၚကသိၾကားမင္း ဆင္းလာျပီး ေလး ႏွင့္ ျမႇားကို လာေပး။

ေနာက္ေတာ့ မင္းသားေလးက ပုဂံေညာင္ဦးေရာက္။ ပ်ဴအဖိုးၾကီး အဖြားၾကီးေမာင္ႏွံနဲ႕ေတြ႕ျပီး သူတို႕ထံမွာ မွီတင္းေနထိုင္။ ဒီလိုနဲ႕ မင္းသားေလးက တစ္ရက္ေတာ့ သူ႕ ေလးနဲ႕ျမႇားကို စမ္းသပ္ဖို႕ရာ ပုဂံျပည္ဘက္သြားမယ္ ဆိုျပီး အဖိုးအို ေမာင္ႏွံထံ ခြင့္ပန္။ ဒီေတာ့မွ အဖိုးၾကီးတို႕ေမာင္ႏွံက ပုဂံမွာ ေသာင္းက်န္းေနတဲ့ တိရိစၧာန္ ေတြအေၾကာင္းေျပာျပလို႕ ပ်ဴေစာထီးကသိျပီး ႏွိမ္နင္းဖို႕ အၾကံျဖစ္။

အဲဒီကေန စျပီးေတာ့ တိရိစၧာန္ ေသာင္းက်န္းပံု ႏွင့္ ႏွိမ္နင္းလိုက္ပံုေတြဟာ မွန္နန္းထဲက အေၾကာင္းရာနဲ႕ ေမာင္ကုလားရာဇဝင္ အကုန္တူပါတယ္။ ပ်ဴေစာထီး မင္းျဖစ္လာပံု ႏွင့္ ထီးမင္းယဥ္ ၊ ယဥ္မင္းပိုက္ ၊ ပိုက္ေသလည္၊ ေသလည္ေၾကာင္၊ ေၾကာင္ဒူရစ္ စတဲ့ မင္းေတြ ျဖစ္လာပံုပါအတူတူျဖစ္ေနပါတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာေတာ့ သူရဲေကာင္းအခန္းေတြကို ကူးခ်တာဘဲေပါ့။ ပ်ဴေစာထီး အိမ္ေရွ႕ အရာရပံု ႏွင့္ မင္းျဖစ္လာပံုဟာလည္းဘဲ အတူတပါဘဲ။

အိႏိၵယ ကသာကီဝင္မင္းမ်ိဳးတို႕ ျမန္မာျပည္ထဲဝင္လာတယ္ ဆိုကတည္းက ဆက္ျပီးေဆြးေႏြးဖို႕မလိုေတာ့ေပမယ့္ ဆက္ေဆြးေႏြးပါမယ္။

၁။ အိႏိၵယ ကသာကီဝင္မင္းမ်ိဳးတို႕ ဝိဋဋဴပ ရန္ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ဘက္ေျပးဝင္လာတယ္ဆိုတဲ့ မွတ္တမ္းဟာ အိႏိၵယ ေရွးဦးသမိုင္းမွတ္တမ္းေတြမွာရွာမရပါ။ ဗုဒၶသာသနာ သမိုင္းမွာလည္း ရွာမေတြ႕ပါ။ ဒါဟာဘာနဲ႕ သြားဆင္သလဲဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ျမန္မာျပည္ေရာက္တယ္၊ အာေသာကမင္း ျမန္မာျပည္ေရာက္တယ္ ဆိုတဲ့အေျပာမ်ိဳးေတြနဲ႕ ခပ္ဆင္ဆင္ျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္ အိႏိၵယတိုက္ဘက္က ဝင္လာတဲ့ ေရွးဦးေရြ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူေတြေတာ့ ရွိႏိုင္ပါတယ္။

၂။ တေကာင္းေရာက္ သာကီမင္းမ်ိဳးတို႕ မင္းဆက္ တစ္ဆယ့္ ၁၇ ဆက္ေျမာက္ သတိုးမဟာရာဇာလက္ထက္ မလည္ အရပ္မွာ မျငိမ္သက္လို႕ မွန္နန္းကေရးေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္မျငိမ္သက္မွန္း ေျပာမထားပါ။ ျမန္မာ့ေရွးဦးသမိုင္း ၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွသမိုင္း ႏွင့္ တရုတ္သမိုင္း မွတ္တမ္းေတြမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္ မလည္အရပ္မွာ စစ္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေထာက္ထားရွာမရပါ။

၃။ မလည္ အရပ္မွာစစ္ျဖစ္ေစကာမူ မင္းျဖစ္သူက သူ႕ရဲ့ စစ္သည္ေတြ ႏွင့္ ထြက္ျပီး မတိုက္ဘဲ နန္းေတာ္ကထြက္ေျပးျပီး ေတာင္ယာလုပ္တယ္ဆိုတာက ယုတၱိမရွိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္လိုျဖစ္ေနပါတယ္။

၄။ မွန္နန္းရာဇဝင္အရ သတိုးမဟာရာဇာမင္းတို႕ရဲ့ ျမိဳ႕ေတာ္မင္းေနျပည္ကို ထိပါးႏိုင္တဲ့ မလည္အရပ္ဆူပူမႈျဖစ္တဲ့အခါ သားျဖစ္သူေတြျဖစ္တဲ့ မဟာသမာၻဝ ႏွင့္ စူ႒သမာၻဝ တို႕ ေမြးသဖခင္ကို သြားျပီးအကူအညီမေပးသလို ၊ ဖခင္ျဖစ္သူ သတိုးမဟာရာဇာဟာလည္းဘဲ သားေတြရွိရာ သေရေခတၱရာကို မသြားခဲ့တာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။

၅။ မင္း ႏွင့္ မိဖုရား ျဖစ္သူ မထင္မရွားဘဝနဲ႕ ေတာင္ယာလုပ္ရင္း ပ်ဴေစာထီးကို ေမြးတယ္ေျပာေပမင့္ ေနာက္ပိုင္း တေကာင္းထီးနန္းအေၾကာင္းကို မွန္နန္းကဆက္မေျပာတာဘာေၾကာင့္ပါလဲ။

၆။ ေမြးလာတဲ့ ပ်ဴေစာထီးကို ရေသ့ထံမွာ အပ္ႏွံေတာ့ ရေသ့က ဒီသူငယ္ ပုဂံအရပ္မွာ မင္းျဖစ္မယ္လို႕ေဟာကိန္းထုတ္တယ္။ အမွန္ေတာ့ မင္းမ်ိဳးျဖစ္သူ ပ်ဴေစာထီးဟာ ပုဂံသြားျပီး တိရိစၧာန္ ေတြႏွင့္ တိုက္ခိုက္ျပီး မင္းလုပ္မယ့္အစား ဘာေၾကာင့္ မိဘတို႕ရဲ့ မင္းေနျပည္ေဟာင္း တေကာင္းျပည္ ျပန္ျပီး မင္းမလုပ္တယ္ဆိုတာ မွန္နန္းဆရာတို႕ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မေျပာတာ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိပါ။

၈။ မွန္နန္းရဲ့အဆိုအရ သေရေခတၱရာမွာ မင္းလုပ္ေနတဲ့ မဟာသမာၻဝ ႏွင့္ စူ႒သမာၻဝ တို႕ဟာ မ်ိဳး႐ိုးအရ ပုဂံေရာက္ပ်ဴေစာထီးနဲ႕ ညီအကိုေတာ္စပ္တယ္ လို႕သြားေတြ႕ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းေတာက္ေလွ်ာက္ သူတို႕ေတြအေၾကာင္းဆက္စပ္ျပီး ထပ္မေျပာတာလည္းသတိထားမိပါတယ္။ သမိုင္းေနာက္ခံထားျပီး ေရးတဲ့ ဝတၳဳေရးဆရာတို႕ အဲဒီအခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူျပီး ေနာက္ထပ္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ေရးမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ လူၾကိဳက္မ်ားႏိုင္တယ္

သို႕ေပမယ့္ မွန္နန္းၾကံဆတဲ့ ပ်ဴေစာထီး မ်ိဳး႐ိုးဟာ သာကီဝင္မင္းမ်ိဳးကဆင္းသက္သူ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေႏွာင္းေခတ္ျမန္မာတို႕ သည္းေျခၾကိဳက္ျဖစ္လာပါတယ္။ သာကီမ်ိဳးေဟ့ တို႕ျမန္မာတို႕ ၊ ျမန္မာအစ တေကာင္းက တို႕စတဲ့ စတဲ့ အဆိုေတြထြက္လာတဲ့အထိျဖစ္လာခဲ့ပါေသးတယ္။

ဒီလိုေျပာေတာ့ ေရွးက ၁-၂ ရာစုႏွစ္ေလာက္မွာ ပ်ဴဂါမ ေခၚ ပုဂံအရပ္မွာ မင္းေတြမရွိ၊ လူေတြမရွိလို႕ ေျပာတာမဟုတ္ပါ။ အမွန္တကယ္ရွိခဲ့တဲ့ မင္းေတြကို ရွာေဖြဆန္းစစ္ဖို႕ရာ သတိခ်ပ္ေစဖို႕ရာပါ။ မွန္နန္းရာဇဝင္လာ ပ်ဴေစာထီးဇာတ္လမ္း ႏွင့္ ပ်ဴေစာထီးအစ ေၾကာင္ဒူရစ္အဆုံး မင္းဆက္ေတြဘယ္လိုက ဘယ္လိုျဖစ္လာတယ္ဆိုတာကို ေရွးေဟာင္းသုေတသနအျမင္ဘက္က ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္တဲ့အခါ ယုတၱိကင္းကြာေနတာေတြ႕မိပါတယ္။

သံလံုငယ္
ေရွးျမန္မာ..
3/17/13
ဆက္ရန္ရွိေသး၏။
Note: ဒီစာကို ျမန္မာက်ဴ႕ပစ္ဖိုရမ္မွာ mrlynn နာမည္နဲ႕ေရး ခဲ့ဖူးပါတယ္။

>> http://ancientmyanmar.blogspot.sg/2013/03/blog-post_17.html <<

Credit to ဆရာေမာင္ဝံသ and သံလံုငယ္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...